AdminS

                             

Światowy Tydzień Mózgu nie ominął również lekcji z przedmiotów przyrodniczych w klasach 4-8 i LO. Na uczniów czekało wiele niespodzianek, jak się okazało na nauczycieli również - uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością.

Było trochę teorii i baaardzo dużo działań. Nauczyciele przedstawili uczniom kilka filmów dotyczących m.in. zasad skutecznej nauki czy sposobów na ćwiczenie mózgu. Skarbcem pomysłów były między innymi propozycje KPCEN i zasoby Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu.Niektórzy mieli okazję uczestniczyć we wspólnym treningu "Brain gym-siłownia dla mózgu".

A jak zapamiętać choroby układu krążenia lub nazwy białek prostych?  Są na to świetne sposoby  Ćwiczono, zatem pamięć poprzez wykorzystanie mnemotechnik, czyli łańcuchowych skojarzeń, historyjek obrazkowych oraz emotikonek. Dobra pamięć przydała się również podczas zabawy muzyczno-ruchowej. Trzeba przyznać, że uczniowie poradzili sobie wyśmienicie. Nie zapomniano o chemicznych łamigłówkach i łamaniu kodów. Uczniowie mogli wejść w rolę poetów i stworzyć rymowanki o rybach. Mieli okazję stać się ekspertami od krajów europejskich i ich rolnictwa oraz dziennikarzami, którzy przeprowadzą z nimi wywiady. Podczas zajęć uczniowie chętnie rozmawiali na temat wypróbowanych technik nauki, wymieniali się radami o sposobach na wspieranie własnego mózgu. Tegoroczni maturzyści na zajęciach z wychowawcą podzielili się wieloma sposobami na skutecznie uczenie się. A doświadczenie mają niemałe . Na lekcjach towarzyszył nam uśmiech, a przecież mózg to lubi .