AdminS

"Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, w tym obsługa nowoczesnych narzędzi TIK (tablica interaktywna, drukarka 3D, smartfon, tablet, chmury komputerowe)”.

 

Szkolenie o takiej tematyce prowadził dla nas w ramach Szkoły Ćwiczeń Dyrektor a zarazem trener KPCEN w Bydgoszczy, Pan Robert Preus. Słuchając takiego znawcy tematu, poczuliśmy się onieśmieleni terminami: termoplasty, filamenty, technologie przyrostowe czy ekustrudery. Pomyśleliśmy, że przecież mamy drukarkę 3D i widzieliśmy, jak pracuje, ale czy zdołamy to zrozumieć? Okazało się, że znamy program TINECARD i już, co nieco potrafimy zaprojektować, a za pomocą programu Ultimaker Cura powstaje gotowy projekt, który wystarczy przesłać do drukarki. Teraz czeka nas praca z drukarką, a to jest ogromny prestiż dla szkoły, że posiada i używa z uczniami drukarek 3D. Okazało się, że w naszej szkole nauczyciele i uczniowie używają na zajęciach smartfonów do zakodowania i odczytywania informacji zawartych w kodach QR. Bardzo ciekawym pomysłem okazała się rzeczywistość wirtualna VR. Wystarczy smartfon i okulary 3D VR. Jeśli mamy film z YouTube w wersji VR, to wkładając smartfona do okularów, jesteśmy świadkami płynącego wodospadu lub erupcji wulkanu. Smartfon poprzez swoje aplikacje może urozmaicić nam zajęcia, dla najmłodszych może to być Qiver, który przekształca rysunki w obraz 3D, a dla starszych mogą to być czujniki, które zainstalujesz w smartfonie. Dzięki tym czujnikom zmierzysz np. poziom hałasu, ale będą też przydatne na fizyce, geografii czy biologii. Zweryfikowaliśmy swoją wiedzę na temat tablic interaktywnych i pracy w chmurze.

Ważna wskazówka dla wszystkich nauczycieli korzystających z tablic interaktywnych to: zainstalowanie jednakowego oprogramowanie na wszystkich tablicach: open sankore, bo nieważne, z jakiej tablicy korzystasz masz wszędzie ten sam program.

                                                                     Małgorzata Wiland