AdminS

Bydgoszcz

22 listopada odbyła się wycieczka klasy 2b i 2c do Bydgoszczy. Pierwszym punktem wycieczki było przejście przez Stary Rynek w Bydgoszczy. Tam mogliśmy już poczuć świąteczną atmosferę, trwa właśnie Jarmark Bożonarodzeniowy. Odwiedziliśmy również Wyspę Młyńską.

Następnie zwiedziliśmy Muzeum Mydła i Historii Brudu. W muzeum poznaliśmy historię higieny, brudu i produkcji mydła. Odbyliśmy bardzo ciekawą podróż przez dzieje brudu Europy. Przenieśliśmy się w czasy, kiedy mydło nie było tak czymś powszechnym jak dzisiaj. W trakcie zwiedzania odbyliśmy również warsztaty, na których każdy uczestnik wycieczki mógł własnoręcznie stworzyć swoje autorskie mydełko z różnymi dodatkami, które potem zabrał do domu na pamiątkę. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Oświaty….ależ tam się działo! Najpierw uwcześniliśmy w lekcji pt. Szkoła naszych dziadków i pradziadków - Pani przewodnik zaprezentowała nam historię, działalność, akcesoria i wyposażenie szkolne. Na własnej skórze doświadczyliśmy dawnych kar cielesnych - musieliśmy klęczeć na grochu. Mogliśmy pisać prawdziwym piórem z atramentem w kałamarzu. Niektóre eksponaty miały ponad 120 lat!

Zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni wróciliśmy do domu. Polecamy!!!