AdminS

1b

Lekcja na temat: „Do czego człowiek wykorzystuje roboty?” oparta była na konstruktywistycznej teorii kształcenia (uczeń w roli badacza – konstruktora, projektanta). Ponadto wykorzystano również strategie:  percepcyjno - wyjaśniającą: uczniowie uczyli się częściowo według wzoru, szukali wyjaśnień i podpowiedzi oraz percepcyjno - innowacyjną: uczniowie przekształcali informacje i tworzyli innowacje, w tym własne strategie myślenia.  Bardzo podobała mi się grupowa praca uczniów, którzy zgodnie rozwiązywali problemy, pomagając sobie i ciesząc się z rezultatów. Pani Anita Rzepka zastosowała podczas zajęć aktywizujące metody pracy, m.in. elementy dramy – uczniowie wcielali się w zaprojektowanego przez siebie robota. Nie mieli problemów z wejściem w rolę, z czego bardzo się cieszę. Żałuję tylko, że pierwszoklasiści nie wymyślili robota do całościowego sprzątania, bo bardzo by mi się przydał. Podczas lekcji uczniowie wykorzystywali ozoboty, musieli sprawić, żeby roboty ruszyły, więc nie obyło się bez główkowania i programowania​. To jednak była dla nich „czysta przyjemność”.

Dziękuję bardzo pani Anicie Rzepce za przygotowanie tej interesującej lekcji, a jej podopiecznym za pracowitość, umiejętności i wspaniałe pomysły. 

Marzena Wolska