Te dwa hasła przez cały rok szkolny towarzyszyły klasie 5a. W ramach „Projektu muzycznego” każda osoba z klasy co tydzień na zajęciach z wychowawcą podawała tytuł i wykonawcę piosenki, którą włączała wychowawczyni p. Iwona Szkopiak. Warunek był jeden - piosenka nie mogła zawierać wulgaryzmów i niewłaściwych treści. W ten sposób klasa poznała swoje gusta muzyczne. Wszyscy mieli okazję do wspólnego śpiewania. Przy znanych i lubianych przebojach zabawa była świetna, Drugi projekt, w który klasa 5a zaangażowała się, to „Gorące krzesło”. Na początku września 2023 roku każdy uczeń zapisywał na karteczkach pytania. Miały one pomóc poznać bliżej koleżanki i kolegów z klasy. Co tydzień jedna lub dwie osoby zajmowały tzw. „gorące krzesło” i trafiały w krzyżowy ogień pytań. Dzięki zabawie uczniowie poznali swoje upodobania m. in. kulinarne, motoryzacyjne, muzyczne. Odkryli marzenia klasowych koleżanek i kolegów, przedstawili swoje plany podróżnicze. Oczywiście doskonalili też umiejętność redagowania pytań poprawnych gramatycznie, ortograficznie i interpunkcyjnie. Klasa z niecierpliwością oczekiwała kolejnych zajęć z wychowawcą. Uczniowie sami przypominali o tym, by włączać kolejne piosenki i zadawać pytania kolejnej osobie z klasy.