Nad odpowiedzią na te pytania dyskutowano 2 września podczas spotkania w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Sokrates w Bydgoszczy. Z pedagogami, psychologami oraz dyrektorami szkół z naszego regionu rozmawiała wiceminister edukacji, pani Izabela Ziętka - absolwentka pedagogiki, licencjatka polonistyki i pedagogiki specjalnej. Ukończyła również studia podyplomowe w zakresie: oligofrenopedagogiki, logopedii, neurologopedii klinicznej i wczesnej logopedii klinicznej, zarządzania oświatą, pracy z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera, neuropsychologii. W spotkaniu uczestniczyła również Joanna Rek - Kujawsko-Pomorski Wicekurator Oświaty. O swoich doświadczeniach, problemach oraz przykładach rozwiązań z zakresu edukacji włączającej miały szansę wypowiedzieć się dyrektor Zespołu Szkół w Barcinie, pani Marzena Wolska oraz pedagog specjalny, pani Monika Łukomska. Pani Minister potwierdziła, że w ministerstwie trwają prace na rozwiązaniami, które dałyby większą elastyczność specjalistom w szkołach, którzy najlepiej znają uczniów, a przygotowana przez nich ocena funkcjonalna wynika z obserwacji ucznia.