Wszędzie papierki, kolorowe, małe, duże karteczki, a z nich cuda.... Origami zawładnęło sercami i wyobraźnią naszych uczniów. Przez tydzień w naszej szkole uczniowie mogli kreatywnie spędzać czas na przerwach. Inicjatorkami tego pomysłu były uczennice z RSU - Lena, Zosia, Iga i Lena.
Podczas przerw tworzyły ze swoimi rówieśnikami oraz młodszymi koleżankami i kolegami rozmaite kompozycje z papieru. Było to - piekło i niebo, czapka, łódka i koszyczek.
Origami jest ciekawą metodą wspierającą rozwój dziecka, uczy cierpliwości, dokładności i dyscypliny.
Pierwsza samodzielnie złożona figurka dowartościowuje dziecko i mobilizuje do dalszego wysiłku.
Dzieci składające papier, szybciej nabierają sprawności manualnej, lepiej rysują, wycinają i wykonują czynności samoobsługowe. Praca z origami również wzmacnia koordynację wzrokowo - ruchową.
W trakcie składania używa się dwóch rąk, dzięki czemu dochodzi do dotlenienia dwóch półkul mózgowych. Sprzyja to poprawie logicznego i twórczego myślenia, a przy okazji to świetna zabawa.
Cieszymy się, że pomysł z kreatywnymi przerwami spodobał się naszym koleżankom i kolegom, co można zaobserwować na zdjęciach i nagranym filmiku, jednocześnie cieszy, że niektórzy uczniowie opanowali sztukę składania papieru w takim stopniu, że potrafią dzielić się tą umiejętnością z innymi, tak, jak Czarek M. z klasy 3 i Kamil K. z klasy 1.
Brawo chłopaki!
Dziewczęta oraz opiekunowie RSU dziękują wszystkim, którzy skorzystali z tych kreatywnych zabaw, świetnie się bawili oraz wykazali się wysoką kulturą osobistą i cierpliwością podczas zajęć.
I. Goździk