AdminS

Każdy lubi selfie, dlatego w ramach działań związanych z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa zachęcaliśmy Was, byście tym razem zrobili sobie selfie z książką. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę - to właśnie ta akcja spodobała Wam się najbardziej, a my zostaliśmy zasypani Waszymi zdjęciami. Bardzo dziękujemy Wszystkim za zaangażowanie i udział oraz zachęcamy do zerknięcia na filmik.

Halina Pietrzak

AdminS

Wspólnie z Biblioteką Publiczną Miasta i Gminy Barcin im. Jakuba Wojciechowskiego wpadliśmy na pomysł, by jedną z akcji w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zorganizować w plenerze. Miały być piękne widoki na łonie natury, wygodne leżaczki i dobra literatura. Niestety wirus pokrzyżował nasze plany i nie mieliśmy okazji się spotkać. Nie zrezygnowaliśmy jednak tak łatwo i – by pokazać jak wspaniale czytacie – poprosiliśmy Was o plenerowe zdjęcia. Okazało się, że czytacie prawie wszędzie. Tak trzymać. Oczywiście zachęcam gorąco do obejrzenia filmiku.

Halina Pietrzak

AdminS

W tym tygodniu w ramach Narodowego Programu Czytelnictwa kl. 3 c realizowała projekt „Sposób na Elfa”. Nasze działania skoncentrowały się wokół książki Marcina Pałasza o takim samym tytule. Przed omawianiem lektury zapoznaliśmy się z jej treścią w domu i przygotowaliśmy własne pudełka skojarzeń. Gromadziliśmy w nich: zdjęcia, figurki, własnoręcznie przygotowane ilustracje, maskotki oraz budowle z klocków lego. Prezentacja pudełek dostarczyła nam mnóstwo radości i zadowolenia. Podczas opowiadania wybranych przygód bohaterów lektury niektórzy uczniowie przygotowali nawet mały teatrzyk! Mogliśmy również „wyturlać psa” oraz zagrać w grę Milionerzy. Napisaliśmy także opowiadania twórcze, a końcowym efektem naszych działań było wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką. Tutaj wykazaliśmy się dużą inwencją twórczą i pomysłowością. Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy.

AdminS

Klasa VI b inspirując się książką Rafała Kosika ,,Feliks , Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi" stworzyła wynalazki na podstawie lektury , ale również własne oryginalne przedmioty, które zapewne ułatwiłyby uczniom naukę w szkole.

Marta Wilk Wierzbińska

AdminS

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klasy Va szukali sposobu na jak najlepsze zrozumienie noweli Bolesława Prusa, realizując projekt "Sposób na Katarynkę". Uwspółcześnili oni lekturę w kontekście niepełnosprawności, tolerancji i pomocy. Uczniowie klasy, wykorzystując i porządkując wcześniej opanowane umiejętności, przygotowali reklamy zachęcające do przeczytania "Katarynki"

Marzena Wolska

AdminS

Pod takim hasłem uczniowie klasy IIc realizowali działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Cały tydzień poświęcony był czytaniu! Zaczęliśmy od przeprowadzenia krótkiego wywiadu z rodzicami – jego cel koncentrował się na zdobyciu informacji na temat ulubionych książek z dzieciństwa mamy bądź taty. Wszyscy spisaliśmy się wspaniale, ponieważ każdy wykonał, to zadanie. Często rodzice wymieniali takie pozycje jak: „Dzieci z Bullerbyn”, „Akademia Pana Kleksa”, czy „Ania z Zielonego Wzgórza”, co świadczy tylko o tym, że moda na książkę nie przemija, a pewne pozycje są ponadczasowe. Kolejne nasze działanie polegało na przedstawieniu i zachęceniu kolegów i koleżanek z klasy do przeczytania naszych ulubionych książek. Pod koniec tygodnia wysłuchaliśmy ciekawej i bardzo pouczającej bajki o wilku, który polował na komplementy tak długo, aż wpadł we własne sidła. Stworzyliśmy do niej bardzo kreatywne i pomysłowe prace, które prezentujemy poniżej.

Emilia Pałecka

AdminS

W klasie 6d i 6e uczniowie na przełomie listopada i grudnia omawiali utwór „Hobbit czyli tam i z powrotem” J.R.R Tolkiena. Pani Anna Parczewska zaproponowała uczniom podsumowanie lektury metodą projektu. Uczniowie mieli do wykonania wiele zadań, dzięki który dowiedzieli się, czy wnikliwie przeczytali książkę. Był escape room, prezentacje multimedialne oraz nauka pisma elfickiego. Na zakończenie każdy z uczniów przygotował coś, co kojarzy mu się z lekturą i włożył do wirtualnego pudełka.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji Anna Parczewska

AdminS

Uczniowie klasy 1 c w ramach Programu Rozwoju Czytelnictwa realizowali projekt czytelniczy, dzięki któremu zapoznali się z wierszami naszego patrona szkoły- Jana Brzechwy. Wierszy wysłuchali w wykonaniu uczennic z klasy 2 c: Weroniki Kozłowskiej, Julii Fletki, Mai Janus, oraz Ani Pietruszewskiej. Dziewczynkom bardzo dziękujemy. Uczniowie byli zachwyceni i dobrze się bawili. Na podstawie zaprezentowanych utworów, dzieci wykonywały z plasteliny swoje ulubione postacie.

Monika Wardęcka

AdminS

Uczniowie klas 8 B i 8 C zrealizowali projekt w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, zatytułowany "Zapraszamy do Soplicowa". Mieli za zadanie wykonanie różnych przydzielonych indywidualnie zadań, składających się na jedną wspólną pracę. Chodziło o ukazanie realiów życia w Soplicowie na podstawie "Pana Tadeusza", czyli w roku 1811 i 1812. Podczas realizacji zadań, każdy z uczniów miał świadomość, że odpowiada za efekt końcowy. Im bardziej przyłoży się do wykonania swojego zadania - tym prezentacja będzie bogatsza. Wykonaliśmy drzewo genealogiczne, opisy i ilustracje bohaterów, miejsc, soplicowskie menu, analizowaliśmy modę i nie tylko... Okazało się, że razem da się zdziałać dużo więcej niż w pojedynkę, a praca przy projekcie może być przyjemna i satysfakcjonująca. Dodatkowo prezentacja umożliwi uczniom lepsze zrozumienie tej wartościowej, ale trudnej w odbiorze lektury. Oto efekty naszej pracy - zapraszamy do Soplicowa!

Halina Kolińska

AdminS

                             

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczeń klasy 6d – Nikodem Barandziak wykonał plakaty promujące nowo zakupione książki z wyżej wymienionego programu. Nikodem tworząc plakaty wykazał się umiejętnościami informatycznymi oraz znajomością treści przedstawionych książek. Uczeń bardzo zaangażował się w opisywane przedsięwzięcie, o czym świadczą poniższe plakaty. Zapraszamy do przeczytania zakupionych nowości.

Anna Głowicka-Koczorowska

AdminS

Uczniowie klasy I LO na języku polskim realizowali projekt pod nazwą "Retoryka codzienna, czyli jak się dogadać? Od słowa do gestu". Projekt zrealizowany został w ramach działań Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Po omówieniu fragmentów “Retoryki” Arystotelesa uczniowie analizowali wystąpienia znanych osób, polityków. Zwracali uwagę na dobór środków retorycznych oraz mowę ciała. Dokonali analizy przemówienia Jerzego VI ukazaną w filmie “Jak zostać królem” reż. T. Hoopera i ocenili formę jego wystąpienia oraz czynniki, które miały wpływ na skuteczność wypowiedzi. W czasie trwania projektu zapoznali się również ze schematem komunikacji językowej Romana Jakobsona oraz funkcjami wypowiedzi. Następnie zapoznali się z wybranymi fragmentami książki Michała Rusinka i Anety Załazińskiej i wykonali kilka ćwiczeń. Te wszystkie działania zostały przeprowadzone, by wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie kluczowe- jak się dogadać? Uczniowie zebrali wszystkie pomysły i przedstawili je w samodzielnie zaprojektowanych slajdach. Zapraszam do obejrzenia efektu pracy licealistów.

Marlena Korgul

AdminS

10 grudnia 2020r. odbyło się spotkanie online z położną panią Aleksandrą Derengowską, zorganizowane przez panią Dominikę Wysocką- Biedę. Pani Aleksandra wyjaśniła, jak wygląda rekrutacja na studia o kierunku położnictwo, między innymi, które przedmioty są brane pod uwagę. Podczas spotkania można było dowiedzieć się, jakie przedmioty są realizowane na tym kierunku, kiedy i gdzie odbywają się praktyki, ile godzin praktyk należy odbyć, aby odpowiednio przygotować się do pracy z noworodkami. Pani Aleksandra, na swoim przykładzie opisała, również, jak wygląda praca położnej/położnika, na co dzień, jak powinien wyglądać strój oraz jakie są zarobki położnej/położnika. Położna przybliżyła również inne profesje, które można wykonywać po kierunku położnictwo. Uczniowie mogli dowiedzieć się, także jakie są różnice między porodem siłami natury, porodem drogami natury a porodem zabiegowym czy operacyjnym. Pani Aleksandra pokazała uczniom filmy ukazujące poród fizjologiczny i poród poprzez cesarskie cięcie. Spotkanie było bardzo ciekawe i pozwoliło uczniom lepiej poznać zawód położnej/położnika. Na pewno uczniowie wiedzą już, co można zrobić, aby dostać się w przyszłości na taki kierunek i że będąc położną/położnikiem nie trzeba wcale pracować w szpitalu. Dziękujemy bardzo p. Aleksandrze Derengowskiej za to spotkanie i przybliżenie nam swojego zawodu.

Oliwia Taraska