AdminS

W czasie, kiedy przyszło nam nauczać na odległość, trudność w przekazywaniu nowych treści znacznie wzrosła. Jak sobie z tym poradzić? Próbujemy pobudzać i rozwijać aktywność i kreatywność naszych uczniów. Na chemii również! Obok prezentacji, kart pracy, ćwiczeń z learning apps i spotkań z Panem Belfrem na yt, czasami pojawiają się nietypowe zadania.

Na przykład uczniowie klasy 7b, poznając nowe związki chemiczne, ich nazwy i wzory, konstruowali też modele przestrzenne cząsteczek. Natomiast uczniowie klas 8b i 8c przygotowując się do realizacji treści z nowego działu, sporządzili notatkę wizualną o tzw. „pochodnych węglowodorów”. W ten sposób odkryli, że wiele substancji z grupy tajemniczych „pochodnych” znają z codziennego życia, np. kwas octowy zawarty w occie. Niektórzy uczniowie podjęli wyzwanie i samodzielnie eksperymentowali w domu, sprawdzając, jak alkohol wpływa na białko. Jednocześnie poznali negatywny wpływ alkoholu na organizm człowieka, który przecież w większości zbudowany jest z białek.

Przed uczniami jeszcze jedno poważne zadanie! Tym razem trzeba zbadać właściwości wspomnianego kwasu octowego. Zadanie niełatwe, bo wymaga nie tylko wykonania doświadczenia, ale najpierw trzeba je zaprojektować i zaplanować, a potem jeszcze nagrać filmik z tego wydarzenia. Czekam z niecierpliwością na te prace, bo już niejednokrotnie nasi uczniowie zaskoczyli mnie swoimi „wykonami” zadań. Z resztą sami oceńcie…

Iwona Zbieranek

AdminS

Przypominamy, że trwa rekrutacja do klasy dwujęzycznej.
Termin egzaminu językowego podamy w późniejszym terminie. 
Wniosek i kwestionariusz można złożyć w sekretariatach szkół lub przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dokumenty do pobrania tutaj 

http://zsbarcin.pl/rekrutacja-dzieci-do-klasy-pierwszej/3000-7-klasa

AdminS

Wiecie już jak pracowici uczniowie chodzą do naszej szkoły? Oto kolejny dowód. Zaprojektowane i wykonane przez dzieci z klasy Ib gry planszowe. Powstały w oparciu o lekturę o przygodach plastelinowego ludka.

Elżbieta Żak

AdminS

       

A my nadal się nie dajemy, choć ten proces nauczania jest męczący i czasami trudny dla każdej ze stron. Opracowaliśmy strategię nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, co ułatwia nam realizację zadań. Zespół pedagogów specjalnych stworzył swoje miejsce w Microsoft Teams, w którym systematycznie się spotykamy, tworzymy ciągle nowe strategie, pomysły w nauczaniu zdalnym, omawiamy bieżące wymagania edukacyjne, trudności, dzielimy się doświadczeniami i materialami dydaktycznymi. Po dokonaniu oceny zasobów rodzinnych i technicznych uczniów realizujemy zajęcia rewalidacji indywidualnej, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, logopedyczne, towarzyszymy w procesie nauczania jako nauczyciele współorganizujący proces kształcenia. Izolacja wygenerowala w nas kreatywność w posługiwaniu się Platformą Teams Microsoft 365, komunikacją przez Messengery, komunikatory, telefony, MMSy, SMSy, maile. Jeśli nie ma innej możliwości drukujemy karty pracy i dostarczamy   do domu. Bardzo nas cieszą realizowane przez uczniów zadania i pomocny aspekt rodzica w nauczaniu. Pamiętajcie.... Ten czas nie będzie trwał zawsze... Jeśli jest trudny.... to się wreszcie zakończy.... Jeśli jest piękny, bo Ty Uczniu możesz być ze Swoim Rodzicem, a Ty Rodzicu możesz być ze Swoim Dzieckiem... przeżywaj i zapamiętuj każdą chwilę... TO CO JEST TERAZ JUŻ NIE WRÓCI.

Zespół Pedagogów Specjalnych

AdminS

Co możemy zrobić dla Ziemi? Co sprawia, że nasza planeta jest przyjazna życiu? Jakie elementy wpływają na piękno Ziemi? Na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczniowie klasy 3 a. Moi trzecioklasiści podjęli niełatwe wyzwanie! Korzystali z podręcznika, encyklopedii, albumów, map i zasobów internetowych. Szczegóły pracy nad projektem uzgadnialiśmy podczas spotkań na Teamsie. Największe wsparcie otrzymywali od rodziców. Powstały bogate, pięknie dopracowane projekty. Wszyscy odważnie wystąpili przed kamerą i opowiadali o swojej pracy. Tak powstał film, do obejrzenia którego zachęcamy. Filmik kończy się „niespodzianką rozśmieszanką”.

Uczniowie 3 a z wychowawczynią

Elżbietą Wojtkowiak

AdminS

Z okazji Świąt Majowych jak Święto Pracy, Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Dzień Polonii i Polaków za granicą, Święto Narodowe Trzeciego Maja, Dzień Zwycięstwa. Uczniowie naszej szkoły wykonali prace plastyczne o wybranym święcie, które można obejrzeć w galerii. Znajdziecie tam też sposoby udekorowania swojego otoczenia z okazji tychże świąt.

Nauczyciele historii

AdminS

Uczniowie klasy 2c bardzo tęsknią za swoją wychowawczynią- panią Anitą Rzepką. Nakręcili dla niej film, żeby pokazać, jaka jest dla nich ważna i jak bardzo czekają na spotkanie "w realu". Uczniom pomogli rodzice, którzy też tęsknią za szkołą i chcą, aby ich pociechy uczyły się już z powrotem w szkolnych ławkach. Jeszcze trochę musimy wytrzymać, ale dzięki takim wspaniałym gestom jak ten, życie wydaje się piękniejsze. Administratorzy zazdroszczą trochę Pani Anicie takich uczniów - pokazujących, jak ważny jest wychowawca w życiu dzieci i doceniających jego pracę.

AdminS

Pandemia koronawirusa nie oszczędza nikogo.Wpływa na różne dziedziny naszego życia. Miała też wpływ na na przebieg corocznego konkursu matematycznego Liga Zadaniowa. Szkoda, ponieważ jest to konkurs bardzo ważny zwłaszcza dla pasjonatów matematyki.

Celem Konkursu jest pobudzanie i rozwijanie zainteresowań matematycznych wśród uczniów szkół podstawowych. W dalszej perspektywie konkurs stwarza szansę aktywizacji środowiska nauczycieli matematyki na rzecz pracy z młodzieżą zainteresowaną poznawaniem matematyki.

Wśród bardziej szczegółowych celów wymienić należy:

- rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów matematyką oraz wspieranie ich uzdolnień,

- pokazywanie piękna matematyki poprzez rozwiązywanie niestandardowych problemów,

- promowanie osiągnięć uczniów, ich nauczycieli i szkół,

- motywowanie szkół do podejmowania różnorodnych działań w pracy z uczniem zainteresowanym matematyką,

- promowanie wartości pracy nad rozwojem swoich uzdolnień,

- stwarzanie sytuacji pobudzających uczniów do twórczego myślenia.

Konkurs jest trzyetapowy i składa się z etapu szkolnego oraz pięciu spotkań rozłożonych równomiernie w ciągu roku szkolnego, w tym z etapu rejonowego (trzy spotkania), etapu wojewódzkiego dla klas VII szkół podstawowych oraz uroczystego zakończenia.

Z powodu pandemii III spotkanie zostało odwołane. Konkurs zakończył się po II spotkaniu. Miejsca zostały przydzielone na podstawie tych dwóch, które się odbyły.

Oto wyniki konkursu:

- Bartosz Koliński, I miejsce w kategorii klas 7 (opiekun K. Jóźwiak),

- Weronika Wysocka,II miejsce w kategorii klas 6 (opiekun D. Wróblewska),

- Aleksander Polak III miejsce w kategorii klas 6 (opiekun D. Przybylińska).

To jest etap rejonowy. W klasie 6 konkurs kończy się na tym etapie.

W klasie 7 jest jeszcze etap wojewódzki. Bartek Koliński zakwalifikował się do tego etapu. Co prawda, nie ma jeszcze listy oficjalnej, ale  Bartek ma wystarczającą ilość punktów, aby się zakwalifikować. Etap wojewódzki został przesunięty na koniec września.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom zasłużonych laurów, ale podziwiamy wszystkich, którzy z zapałem poświęcają się królowej nauk.  

Szkolny opiekun konkursu

Klaudia Jóźwiak

AdminS

Nadchodzi czas rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Zebrałyśmy dla Was kilka przydatnych naszym zdaniem informacji, jak się wokół tego tematu poruszać.

1.Terminy

«  1. Termin składania wniosków o przyjęcie do klas I czteroletniego liceum, pięcioletniego technikum
i trzyletniej szkoły branżowej I stopnia wyznaczono od 11 maja (poniedziałek)- do 23 czerwca (wtorek do godziny 15.00).

«  2. Od 11 maja (poniedziałek) do 20 maja (środa do godz. 15.00) należy składać wnioski do szkół, w których program nauczania wymaga od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji (np. artystycznych, sportowych, wojskowych czy językowych)

2. Pozyskiwanie dokumentów naborowych

Wejdźcie na stronę wybranej przez Was szkoły ponadpodstawowej. Poszukajcie zakładki REKRUTACJA. Tam powinniście znaleźć szczegóły jakie Was interesują: wzór wniosku do szkoły, wymagania dodatkowych dokumentów
i sposoby ich składania (szkoły mogą wymagać przesłania wniosku on- line, pocztą tradycyjną bądź w inny sposób określony przez szkołę). Może się zdarzyć, że wybrana przez Was szkoła jeszcze takich druków ani informacji dotyczących drogi ich składania nie zamieściła. Należy wtedy zadzwonić do sekretariatu wybranej szkoły bądź napisać tam e-maila i zapytać o potrzebne Wam informacje.

3. Kilka ważnych szczegółów

Przed złożeniem dokumentów warto sprawdzić:

- Czy Wasz stan zdrowia (alergie, choroby neurologiczne, przewlekłe) pozwala Wam na ten wybór.

- Czy podczas rekrutacji nie należy składać oprócz wymaganych wniosków jakiś dodatkowych prac
(np. plastycznych w przypadku szkół artystycznych).

- Wymogi dotyczące praktyk, jeśli zdecydujecie się na szkołę branżową.

4. Pamiętajcie aby do Waszej dokumentacji dołączyć (jeśli takie posiadacie) orzeczenie o niepełnosprawnościo potrzebie kształcenia specjalnego na III etap edukacyjny bądź opinię o dysleksji (opinia o dysleksji jest dokumentem ważnym podczas wszystkich etapów kształcenia)

5. Śledźcie daty dostarczania świadectw, zaświadczeń- te terminy trudno przewidzieć w obecnej sytuacji i mogą ulegać zmianie.

Konfucjusz powiedział kiedyś: “Wybierz pracę którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu”. Trzymamy kciuki za Wasze trafne wybory.

Gdyby ktoś z Was miał problemy z decyzją, jaką szkołę wybrać, zawsze może do nas napisać. Spróbujemy pomóc.

Pozdrawiamy cieplutko

M. Forgiel i M. Kwapisz- Brokos

AdminS

Można popływać i popracować nad rozwijaniem swoich umiejętności nawet jak basen zamknięty? Można! Dowiódł tego Kacper Sadłowski z kl. Ve. W życiu chodzi o to, żeby sobie radzić w trudnych sytuacjach i proszę - wasz kolega zasuwa, jakby był na zawodach pływackich. Podziwiamy Kacper, podziwiamy i czekamy na kolejne zaproszenie.

AdminS

Święta Majowe

Z okazji trzech ważnych świąt państwowych : Święta Pracy, Święta Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja zapraszamy uczniów klas I -III do obejrzenia materiałów przybliżających znaczenie tych świąt.

Symbole narodowe w pigułce.

Filip i Ola zaśpiewają dla Was piosenkę pt.,,JESTEM POLAKIEM''. Zapraszamy do wysłuchania

>

Wsłuchajcie się w tekst piosenek o naszej FLADZE NARODOWEJ - dowiecie się,  kiedy i dlaczego obchodzimy to święto, dlaczego flaga ma takie kolory... 

https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=-WNmqfiHVO0

Zachęcamy do ułożenia puzzli interaktywnych z symbolami narodowymi.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=06a2602b2197

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23cfe01b5e53&pieces=24

Zapraszamy  do wirtualnego spaceru po Sejmie - warto zobaczyć i posłuchać.

https://vr.sejm.gov.pl/

W tym Quizie możecie sprawdzić Waszą  wiedzę na temat majowych świąt.

https://funtest.pl/test/majowe-swieta/

Dodatkowo zachęcamy Was do zrobienia prostych  symboli narodowych np. chorągiewka, kotylion... Niech biało - czerwona tonacja barw narodowych będzie widoczna w tych dniach na oknach i balkonach. Pokażcie swoje pomysły, zdjęcia prac prosimy wysyłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wykonane zdjęcia zostaną umieszczone w galerii na stronie  ZS w Barcinie

W poniższym linku inspiracje.

https://pl.pinterest.com/dzieciakiwdomu/polska-%C5%9Bwi%C4%99ta-i-symbole-narodowe-pomys%C5%82y-prace-pla/

I. Goździk, R. Szaforz