AdminS

 

Uczniowie klasy 6 d i 6 e na lekcji języka polskiego wraz z p. Anną Parczewską szukali postaci kobiecych w lekturach szkolnych… A oto dziewczyny, kobiety, które utkwiły im najmocniej w pamięci. Zapraszamy do obejrzenia prac

Anna Parczewska

AdminS

 

Podsumowanie pracy z lekturą „ Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” R. Kosika

Uczniowie klasy 6d i 6e omawiali na języku polskim lekturę „ Feliks, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” R. Kosika. Pani Anna Parczewska zaproponowała, żeby zamiast tradycyjnej klasówki podsumowującej pracę z lekturą wykonali lapbooki. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Uczniowie wykonali świetne prace! Włożyli sporo wysiłku, żeby lapbooki były pięknie wykonane i zawierały najważniejsze informacje dotyczące bohaterów, wydarzeń i autora. Wszystkim uczniom gratuluję! Zachęcam do obejrzenia prezentacji.

Anna Parczewska

AdminS

W dniach 15-19 marca obchodzimy Światowy Tydzień Mózgu. Z tej okazji chcemy zachęcić Was do wspomagania jego pracy. Wystarczy kilka czynności, które mózg szczególnie lubi, a podziękuje Wam jeszcze skuteczniejszym działaniem.

Co lubi nasz mózg?

  • mózg lubi się wyspać: wywietrz sypialnię przed snem, staraj się spać codziennie przynajmniej 7-8 godzin, dobrze też działa na mózg około 20 minutowa drzemka w ciągu dnia;
  • mózg lubi ruch, np. spacery: spaceruj codziennie minimum pół godziny. Ruch pomaga dotlenić mózg, a dotleniony mózg łatwiej zapamiętuje nowe informacje, zwłaszcza że ćwiczenia przyczyniają się do powstania nowych połączeń nerwowych;
  • mózg lubi wodę: pamiętaj o częstym piciu wody;
  • mózg lubi zdrowo zjeść: migdały, orzechy, ryby, zielone warzywa oraz owoce wspomagają jego pracę, przeszkadzają mu za to nadmiary cukru i kofeiny;
  • mózg lubi pracować: daj mu zajęcie – poczytaj książkę lub dłuższy tekst w gazecie, rozwiąż krzyżówkę lub sudoku;
  • mózg lubi nowości i różnorodność: nauka nowego języka, amatorska gra na instrumencie, lekcje rysunku, tańca, szydełkowanie, modelarstwo – to wszystko sprawia, że umysł lepiej funkcjonuje,
  • mózg lubi się uczyć – codziennie naucz się czegoś nowego;
  • mózg lubi się śmiać – uśmiechnij się.

Czego nie nasz lubi mózg?

  • mózg nie lubi samotności: im więcej kontaktów towarzyskich, rozmów i spotkań z ludźmi, tym lepiej dla naszego mózgu;
  • mózg nie lubi nudy i rutyny;

         Zaskocz mózg i pobudź go do działania!

  • Myj zęby, uczesz się, zjedz obiad używając niedominującej ręki.
  • Bierz prysznic z zamkniętymi oczami.
  • Przestaw rzeczy na biurku.
  • Odwróć kolejność swoich porannych zwyczajów.
  • Wybierz nową trasę spaceru.

Zespół Pedagogów i Psychologów

AdminS

W związku z obchodami Światowego Tygodnia Mózgu zachęcamy do ponownego przeczytania artykuły p. Eweliny Ziętek w czasopiśmie UczMy pt. "Wizualizowanie uaktywnia". Notatka graficzna, sketchnotka, pobudza do myślenia twórczego i gimnastyki naszego mózgu.

Zachęcamy do czytania czasopisma edukacyjnego "UczMy" wydawanego, co dwa miesiące przez Kujawsko - Pomorskie Centra Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy Toruniu I Włocławku.

W tym wydaniu znajduje sie także artykuł  Marzeny Wolskiej i Izabelli Forgiel pt. „Aktywny nauczyciel aktywnego ucznia - czyli kreatywność w klasie z celowym wykorzystaniem TIK"

W związku z obchodami Światowego Tygodnia Mózgu zachęcamy do ponownego przeczytania artykuły p. Eweliny Ziętek w czasopiśmie UczMy pt. "Wizualizowanie uaktywnia". Notatka graficzna, sketchnotka, pobudza do myślenia twórczego i gimnastyki naszego mózgu.

AdminS

Od dnia 10.03.2021 r. do 20.03.2021 r.

zbierane są pieniądze za obiady

na miesiąc marzec

Cena jednego obiadu wynosi 3  zł.

Odpłatność za miesiąc: 

- dla ucznia: 69.00 zł.

AdminS

     

W dniach od 1 do 5 marca 2021r. odbywała się akcja charytatywna pod nazwą „Tydzień dla Celinki”. W każdy dzień tygodnia była zaplanowana jakaś atrakcja dla klas I-III, ale też możliwość zbiórki pieniędzy. Poniedziałek to był dzień przepysznej pizzy, którą wszyscy chyba obecni w szkole się zajadali. We wtorek można było skosztować pyszne galaretki, które pojawiły się także w środę. Następnego dnia od rana przygotowywano zdrowy, pełen witamin soczek owocowo-warzywny. W czwartek robiliśmy zdjęcia w fotobudkach, które były niesamowite. Pojawiły się też skrzydła, bo każde dziecko mogło napisać na piórku życzenia dla Celinki, a pani Monika I Pani Emilka zrobiły z tego pięknego anioła. Kiedy wszyscy znieśli swoje fotobudki to naprawdę „robiło” wrażenie. W piątek od rana można było skosztować popcorn oczywiście świeżo robiony. Przez cały tydzień na łączniku Panie woźne układały i dokładały coraz to nowe maskotki, zabawki czy puzzle. Pani Iwona w świetlicy zrobiła też pyszna watę cukrową. Mogliśmy tez się pobawić labiryntem „grosz do grosza”, gdzie wrzucaliśmy monetę a ona pokonywała tor przeszkód z góry na dół. Wszystko to kosztowało tylko 2 zł. Dziękuję wszystkim za hojność, a w szczególności Rodzicom. Wielkie podziękowania dla firmy Markiewka, Profundal i pani Anny Harendy za wsparcie finansowe. Ogromny ukłon za pracę i pomoc w realizację tego tygodnia Pani Dyrektor, Wychowawcom, Nauczycielom, Paniom ze świetlicy, Paniom woźnym oraz całej obsłudze, czyli całej społeczności szkolnej. Macie ogromne serca otwarte na potrzeby innych Przypominam, że cały czas jest aktywna wirtualna skarbonka, która uruchomiła pani Sylwia.

Celinko wierzymy, ze wszystko się uda, bo jesteśmy coraz bliżej celu!

M.Wiland

AdminS

Ponad 14 tys. złotych – tyle wynosi kwota, jaką Stowarzyszenie „Otwarte Umysły” otrzyma w tym roku na realizację zadań publicznych w ramach otwartego konkursu ofert ogłoszonego przez Gminę Barcin.

„Talerz zdrowia – uczymy się wzmacniać swoją odporność” to projekt, który realizować będą Panie Monika Łukomska i Magdalena Kucharska. Aktywizuje on osoby niepełnosprawne oraz pełnosprawną młodzież i będą kontynuacją działań prowadzonych w ramach Terapii Kuchennej. Jak przekazały koordynatorki projektu, głównym celem jest realizacja zajęć, podczas których najważniejsze są praktyczne działania i umiejętności potrzebne w codziennym życiu zarówno osobom pełno jak i niepełnosprawnym.

Pani Magdalena Forgiel jest z kolei autorem projektu pod nazwą „Uważne oko”, który polegał będzie na organizacji cyklu warsztatów fotograficzno-filmowych dla uczniów Zespołu Szkół w Barcinie. Mają one uwrażliwić młodych ludzi na drugiego człowieka i miejsce, w którym żyją. W ich efekcie powstaną fotografie i filmy, których bohaterami będą wyjątkowi ludzie i miejsca, tworzący lokalną kulturę.

W bieżącym roku po raz trzeci zorganizowany zostanie „Turniej Piłki Siatkowej Szkół Podstawowych o Puchar Burmistrza Barcina”. O dofinansowanie starał się Pan Piotr Brokos. Jest to turniej rozgrywany w nietypowej jak na tą dyscyplinę formie, ponieważ w grze uczestniczą drużyny mieszane dziewcząt i chłopców. Rozgrywki skierowane będą do uczniów wszystkich szkół podstawowych z terenu Gminy Barcin.

AdminS

             

W Dniu Kobiet panowie z klasy IV b oczywiście stanęli na wysokości zadania. W poniedziałek 8 marca podczas zdalnej lekcji j. polskiego złożyli wszystkim dziewczętom z klasy bardzo oryginalne życzenia. Poza sympatycznymi wierszykami własnoręcznie przygotowali też laurki i kartki. Miłym zaskoczeniem były również słodkie upominki dla wszystkich kobietek. Do pani wychowawczyni kurier też zawitał z przemiłą słodką przesyłką. Bardzo chłopcom dziękujemy.

Iwona Szkopiak

AdminS

W dniu dzisiejszym w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Kobiet. Z tej okazji przedstawiciele męskiej społeczności składali życzenia wszystkim kobietom i tym dużym i tym małym.

      

AdminS
Opracowanie Nikola Plewka klasa 8 a, Sylwia Gwizdała
AdminS

Z okazji Dnia Kobiet chłopcy z klasy IV "a" postanowili zrobić swoim koleżankom i wychowawczyni ogromną niespodziankę. Zorganizowali pocztę kwiatową, a w rolę kurierów wcielili się Bartek i Mirek. Żadna z dziewcząt nie spodziewała się, że do ich drzwi zapukają koledzy z życzeniami, kwiatami i czekoladkami. Wychowawczyni aż przecierała okulary ze zdumienia. Chłopcy z IV "a" to prawdziwi chłopcy z klasą. Jesteście niesamowici- dziękujemy! DzieńA wszystkim Kobietom, Dziewczynom, Paniom życzymy pięknego dnia i takich Chłopaków wokół!

AdminS

Zapraszam do obejrzenia efektu pracy twórczej Uczniów klasy 6c, którzy podczas zajęć języka polskiego tworzyli lepieje, czyli krótkie, żartobliwe wierszyki. Za twórcę lepieja jako gatunku literackiego uznaje się naszą noblistkę Wisławę Szymborską, a za twórcę nazwy tego gatunku jej wieloletniego sekretarza Michała Rusinka. Uczniowie klasy 6c poradzili sobie po mistrzowsku! By uczcić Dzień Języka Ojczystego próbowali swoich sił także w trudnej sztuce kaligrafii i mówienia. Zobaczcie sami.

Marlena Korgul

AdminS

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Żninie zgodnie z poleceniem Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy zwraca się z prośbą do Państwa o promowanie aplikacji STOP COVID, która może stanowić skuteczne narzędzie w ograniczaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS CoV-2.

Aplikacja jest w pełni bezpieczna, bezpłatna i dobrowolna.

Monitoruje ona otoczenie w poszukiwaniu innych urządzeń, na których jest zainstalowana. „Zapamiętuje” każde spotkanie, które trwało więcej niż 15 minut i odbyło się w odległości poniżej 2 metrów. Jeśli np. dany użytkownik ma dodatni wynik testu – pozostali, z którymi miał kontakt w ciągu ostatnich 14 dni, otrzymają powiadomienie. Dzięki temu będą mogli ochronić siebie i innych. Aplikacja jest systematycznie udoskonalana. Za jej pomocą można np. po otrzymaniu informacji o kontakcie z osobą zakażoną zapisać się na test. Dostępna jest w kilku językach i działa na terenie Unii Europejskiej.

Szczególnie ważne jest, aby aplikację zainstalowało i używało jak najwięcej osób, mieszkańców naszego województwa.

Zachęcam do umieszczania informacji na stronach internetowych i w mediach społecznościowych, a także promowania jej w środowisku szkolnym i przedszkolnym.

Materiały dotyczące aplikacji STOP COVID znajdują się na stronie:

https://www.gov.pl/web/protegosafe

AdminS

W miniony piątek uczniowie klasy 2c kolejny już raz uczestniczyli w spotkaniu Dyskusyjnego Klubu Książki. Bohaterem dnia był Junior – opiekun osób starszych. Niezwykły pies, który niósł radość ludziom mieszkającym w domu opieki.  Nasze spotkanie było wspaniałą okazją do podkreślenia ważnej roli czworonogów w życiu każdego człowieka. Nie każdy jest właścicielem psiaka, ale każdy docenia, to co robią dla nas ludzi, te oddane zwierzątka. Rozmawialiśmy o tym, że psy mogą być ratownikami, przewodnikami, a nawet terapeutami. Układaliśmy w parach puzzle przedstawiające ilustracje z przeczytanej przez nas książeczki, opowiadaliśmy o własnych pupilach, a na koniec za wspaniałą i aktywną prace otrzymaliśmy słodki poczęstunek. Dziękujemy pani Joannie Kujawie – Drozdowskiej pracującej w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Barcin za przeprowadzenie ciekawych i pouczających zajęć, już czytamy kolejną pozycję i mamy nadzieję, że wkrótce zobaczymy się ponownie!

Uczniowie klasy 2c z wychowawczynią

AdminS

Czy utwory Bacha, Beethovena czy Chopina można zagrać na zabawce? Okazuje się, że TAK!:) Dowiódł tego Jakub Chwała- uczeń klasy 6c, który podczas zdalnych lekcji muzyki dał popis swoich umiejętności. Kuba słucha różnych gatunków muzycznych, ale szczególnie lubi muzykę poważną. Kiedy tylko "wpadł mu w ucho" jakiś utwór ( a wpadał nie raz) Kuba próbował zagrać jego fragment przy pomocy tutorialu z Internetu. Ostatnio próbuje swoich sił grając ze słuchu.

Jego przygoda z muzyka poważną rozpoczęła się wraz z pandemią, kiedy więcej czasu spędzał w domu. Pierwszym utworem zagranym na dziecięcym keyboardzie była ścieżka dźwiękowa filmu Titanic. 

Obecnie Kuba jest  właścicielem profesjonalnego keyboardu, który otrzymał w prezencie pod choinkę. Ma, więc teraz więcej możliwości, bawi się barwami dźwięków, wykorzystuje szerszą skalę klawiatury, improwizuje. Tworzy swoje własne małe kompozycje:)

Najbardziej nas urzeka w Kubie jego muzyczna pasja i to, że niestrudzenie SAM stawia pierwsze kroki w grze na keyboardzie.

Agnieszka Korzempa

AdminS

Obchodzony 1 marca Narodowy Dzień Pamięci „Żołnierzy Wyklętych” został ustanowiony przez Sejm RP w 2011 roku, aby upamiętnić tych, którzy po II wojnie światowej z bronią w ręku przeciwstawili się narzuconej siłą władzy komunistycznej.

Powojenna konspiracja niepodległościowa była najliczniejszą formą zorganizowanego oporu polskiego społeczeństwa wobec reżimu komunistycznego. W zbrojnym podziemiu działało nawet 200 tys. osób w różnych oddziałach. Kolejnych 20 tys. walczyło w partyzantce. Kilkaset tysięcy osób zapewniało łączność, aprowizację, wywiad i schronienie.

Przeciwko władzy występowali także uczniowie zrzeszeni w podziemnych organizacjach młodzieżowych – łącznie ok. 20 tys. młodych ludzi.