AdminS

II klasa LO włączyła się w działania wpisane w Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu pod tytułem „Fantastyka wiecznie młoda” było zredagowanie recenzji powieści fantasy. Prezentujemy nasze prace i zachęcamy nie tylko miłośników tego gatunku, by w zimowe długie wieczory sięgnęli po prezentowane pozycje.

Iluminae”

„Harry Potter i Przeklęte Dziecko”

"Igrzyska śmierci'

,,Nocarz”

„W pierścieniu ognia”

,,Hobbit”

”Ja, ocalona”

„Ja, diablica”

„Władca pierścieni”

„Igrzyska Śmierci”

 

 

 

AdminS

„Świat Brunona Schulza” to nazwa projektu, który realizowali uczniowie III LO w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu było zapoznanie się z życiorysem pisarza oraz omówienie treści i interpretacja „Sklepów cynamonowych”. Martyna i Julia w ramach powtórki jeszcze raz sięgnęły po jakże wymagającą twórczość polskiego pisarza żydowskiego pochodzenia, malarza, grafika, krytyka literackiego z Drohobycza. Efektem tej pracy były prezentacje, które publikujemy. Cieszymy się, że są wśród nas miłośnicy literatury z pogranicza mitu i realizmu.

AdminS

08.12.2020 r. klasa 7 c przypomniała sobie treść utworu pt. „Mały Książę”. W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie tworzyli plakaty z ilustracjami dotyczącymi lektury, których głównym elementem były cytaty z ważnymi naukami i przesłaniami płynącymi z utworu. Celem projektu było przedstawienie niezwykle cennych pouczeń, które wskazują człowiekowi właściwą drogę postępowania. Nauki moralne zaprezentowane przez klasę 7 c na pewno zachęcają do sięgnięcia po lekturę „Małego Księcia”. Niestety uczniowie nie mogli przygotować wystawy plakatów w budynku szkoły, więc zapraszamy do obejrzenia efektów pracy klasy w postaci prezentacji on-line.

Iwona Szkopiak

AdminS

   

14 grudnia 2020r. zakończyliśmy akcję charytatywną "Szkoła pomaga szkole" jak wcześniej informowaliśmy zbieraliśmy środki na remont mołdawskiej szkoły w Ivancea. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy wsparli naszą akcję. Kwota, jaką udało nam się dzięki Państwu pozyskać wynosi 3658,88zł. Jesteśmy bardzo dumni, że w tym trudnym czasie nasza społeczność szkolna oraz mieszkańcy gminy Barcin nie byli obojętni na potrzeby innych i z tak wielkim zaangażowaniem przyłączyli się do naszej szlachetnej akcji.

Koordynatorzy akcji: Paulina Jasnowska i Justyna Świeboda

AdminS

Miał być sympatyczny, krzyżówkowy konkurs dla uczniów liceum – niestety pracujemy zdalnie i nie każde zadanie można przeprowadzić w zaplanowany wcześniej sposób. Na otarcie łez przygotowaliśmy dla Was krzyżówkę, rebusy, pod którymi ukrywają się tytuły lektur oraz wykreślankę z tytułami książek. Życzymy miłej zabawy.

https://learningapps.org/display?v=ph5rbrhun21
https://learningapps.org/display?v=pdmtcpkp321

 

Halina Pietrzak

AdminS

Klasa 8 a 08.12.2020 r. zmierzyła się z „Panem Tadeuszem” Adama Mickiewicza. W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie analizowali treść I Księgi utworu, na podstawie, której przygotowali lapbooki prezentujące najważniejsze informacje. Celem było przedstawienie miejsca i czasu akcji, omówienie bohaterów, prezentacja wyglądu dworku, nakreślenie przyczyn sporu Horeszków i Sopliców o zamek, przedstawienie zasad szlacheckich i omówienie informacji zawartych w Inwokacji. Uczniowie stworzyli przepiękne prace, których niestety nie mogli zaprezentować w murach szkoły. Zapraszamy do obejrzenia efektów w postaci prezentacji on-line.

Iwona Szkopiak

AdminS

Stare książki mają w sobie wielki czar i niezaprzeczalnie tworzą klimat każdej biblioteki. My również możemy pochwalić kilkoma nieco starszymi wydaniami. Chcieliśmy przygotować z nich dla Was wystawkę, niestety sytuacja na to nie pozwala, dlatego zmontowaliśmy ze zdjęć króciutki filmik i gorąco zachęcamy do jego obejrzenia.

Halina Pietrzak

AdminS

W ubiegłym tygodniu klasa 2b włączyła się w działania realizowane w szkole w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Projekt naszej klasy nazywał się Lektura w pudełku i dotyczył, przezabawnej książki Waldemara Cichonia "Cukierek, ty łobuzie". Zadanie uczniów polegało na wkładaniu, do specjalnie przygotowanego pudełka przedmiotów związanych z wysłuchanym fragmentem. Napisaliśmy też listy do bohaterów lektury, dzięki temu dzieci poznały tą formę wypowiedzi. Powstały ciekawe, kolorowe prace. Dzieci bardzo zaangażowały się w poszczególne zadania, co w efekcie końcowym przyniosło ciekawe rezultaty. Zapraszam do obejrzenia relacji z realizacji projektu.

AdminS

Minęły prawie dwa miesiące nauki zdalnej. W tym czasie uczniowie klasy 6c nauczyli się wielu rzeczy. Pracowali różnymi metodami z wykorzystaniem TIK i potrafią obsługiwać rozmaite aplikacje. Równie chętnie wykonywali zadania, wymagające innowacyjnego podejścia i kreatywności. Zapraszamy do obejrzenia filmiku prezentującego niektóre zagadnienia, realizowane na lekcjach języka polskiego.

AdminS

Klasa IV b 09.12.2020 r. poznawała bliżej bohaterów „Mikołajka”. Bohaterowie lektury byli tak zabawni, że uczniowie postanowili obdarować ich współczesnymi smartfonami. W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa klasa IV b zaprojektowała ekrany smartfonów prezentujących tapetę telefonu, spis kontaktów i przykładową rozmowę dowolnego bohatera utworu z wybranym kolegą. Celem projektu było usystematyzowanie wiadomości o postaciach występujących w „Mikołajku”, powtórzenie zasad redagowania dialogu i zachęcenie rówieśników do przeczytania tej książki. Ponieważ obecna sytuacja nie pozwala nam na prezentację prac w murach szkoły, efekty pracy uczniów klasy IV b przedstawiamy on-line.

Iwona Szkopiak

AdminS

 

15.12.2020 r.   klasa V a zakończyła realizację projektu pt. "Reklama “Mikołajka”. Zadanie to zostało podjęte w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu było promowanie lektury „Mikołajek” wśród grupy rówieśnicze, doskonalenie umiejętności tworzenia reklamy, rozwijanie kreatywności. Zapraszamy do obejrzenia efektu naszej pracy. 

AdminS

Klasa 7 e wraz z polonistką Haliną Kolińską zaprasza do obejrzenia prac znajdujących się w załączonym filmiku. Są one pokłosiem projektu "Renesansowa podróż z Janem Kochanowskim", realizowanego na języku polskim w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. ,,Gościu, siądź wygodnie, pooglądaj sobie..."

AdminS

Mam przyjemność zrecenzować audiobook - epopeję Adama Mickiewicza pt. „Pan Tadeusz”, odczytaną przez pana Wiktora Korzeniewskiego. Sam utwór powstał w latach 1832-1834 w Paryżu podczas pobytu autora na emigracji, lecz swoją sławę zyskał dopiero po powstaniu styczniowym.

Na początku pragnę zaopiniować samą treść i budowę epopei. Została ona napisana wierszem przy użyciu rymów parzystych (aabb) oraz podzielona na 12 ksiąg. Jestem pełen podziwu oraz uznania dla Adama Mickiewicza, że udało mu się napisać kilkusetstronicowy utwór z zachowaniem wymienionych przeze mnie elementów. Dzieło opowiada m.in. o: tradycji i obyczajach ówczesnej szlachty, tragicznej miłości Jacka Soplicy do Ewy Horeszkówny, tajemniczej postaci- księdzu Robaku oraz o sporze o zamek toczonym między rodziną Horeszków a Sopliców. Mimo skomplikowanego języka po wysłuchaniu lektury jestem nią niezwykle zachwycony. Najbardziej zaskoczony byłem podwójną tożsamością księdza Robaka, natomiast ogromne emocje wywołał u mnie konflikt Sędziego z Hrabią.

Kolejną kwestią, którą chciałbym poruszyć, jest sposób czytania dzieła przez lektora oraz wygląd okładki audiobooka. Pan Korzeniewski zwracał uwagę na interpunkcję, dokładnie wymawiał każdy wyraz oraz miał bardzo przyjemny, radiowy głos. Wszystkie te aspekty pozytywnie wpłynęły na odbiór lektury oraz jej dokładne zrozumienie, co stanowiło nie lada wyzwanie z powodu używania przez autora staropolskiego języka naszpikowanego archaizmami. Okładka również skłania potencjalnego odbiorcę do wysłuchania nagrania. Można na niej dostrzec pewną aleję z rozbudowanymi gałęziami drzew. Pierwszym elementem, który rzuca się w oczy, jest zachodzące lub wschodzące słońce, które oślepia widza swym blaskiem. Gdy spojrzy się na taką okładkę, można pomyśleć, że udamy się na poranny lub wieczorny spacer, który stanie się początkiem wielkiej historycznej przygody. Według mnie to zdjęcie jest wspaniałą zachętą do przeczytania książki.

Podsumowując, audiobook „Pan Tadeusz” został wydany w sposób profesjonalny oraz przystępny dla odbiorcy. Sama epopeja jest niezwykle ciekawa, a jej poszczególne wątki- intrygujące. Niestety przez to, że dzieło napisano dość dawno, zawiera nieużywane już w języku polskim wyrazy, a to negatywnie wpływa na jego zrozumienie. Mimo to serdecznie polecam wysłuchanie audiobooka szczególnie tym osobom, które znają historyczne tło utworu oraz rozumieją przynajmniej w części wyrazy z języka staropolskiego.

Jakub Krakowiak 8 a

AdminS

Specjalnie dla Was - recenzja nowości książkowych w formie filmiku. Bardzo dziękujemy Michalinie za przygotowanie, a Was zachęcamy do obejrzenia:)

Halina Pietrzak

AdminS

 

W ramach Narodowego Programu Czytania uczniowie klasy 1b przenieśli się w świat bajek i baśni. Swoją przygodę z bohaterami książek zaczęli już w dniu święta Pluszowego Misia. Poznali oni historię tego święta oraz spotkali się z Czarnym Noskiem – małym misiem z książki „Pamiętnik Czarnego Noska”.  To śliczna, ciepła i mądra opowieść o przyjaźni, dorastaniu, wzruszeniach, smutkach i radościach. Wraz z małym misiem dzieci mogły przeżywać pasjonujące przygody, a potem uwiecznili je w swoich pracach. W tygodniu czytania przypomnieliśmy sobie znane i popularne bajki. Dzieci prezentowały ulubione książki, opowiadały o ich bohaterach. Wysłuchały też bajki o Kopciuszku czytanej przez nauczyciela. Następnie bawili się w projektantów. Część uczniów zaprojektowała suknię balową dla Kopciuszka, część natomiast została projektantem budowli – wymyślali pałac dla królewicza. Na podsumowanie naszego projektu dzieci oraz rodzice otrzymali ostatnie zadanie: z wykorzystaniem ubrań dorosłych oraz elementów sprzętu domowego, wymyśleć strój wybranego bohatera z bajki i to w 15 minut. Efekty wspólnej pracy rodzin możecie obejrzeć na filmiku i spróbować zabawić się w odgadywanie postaci. Myślę, że to wspólne czytanie rozwinie w dzieciach nawyk sięgania po książkę i kiedyś zostaną molami książkowymi. Bo przecież…. książka uczy, bawi, wychowuje!