AdminS

Rekrutacja

Zarządzenie Nr 3/2021 Burmistrza Barcina z dnia 5 stycznia 2021 r. w sprawie: ustalenia terminów przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, w tym składania dokumentów do publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w publicznej szkole podstawowej, klas I publicznych szkół podstawowych oraz oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Barcin w roku szkolnym 2021/2022.

Zarządzenie nr 2/2021 Dyrektora Zespołu Szkół w Barcinie z dnia 25.02.2020 r. w sprawie: powołania Szkolnych Komisji Rekrutacyjno-Kwalifikacyjnych w Zespole Szkół w Barcinie oraz informacji o terminach rekrutacji.

Procedura rekrutacji uczniów do Zespołu Szkół w Barcinie

Karta zgłoszenia ucznia do I klasy SP

    

Wniosek dla ucznia spoza obwodu

  

Wniosek do klasy 7 dwujęzycznej

   

Kwestionariusz do klasy 7 dwujęzycznej 

  

 

KLASA 7 DWUJĘZYCZNA

 

 „ Języka obcego nauczymy się lepiej,

kiedy będzie nam on

służył do przyswojenia sobie czegoś więcej

niż tylko jego samego.” 

Jean Duverger

Dwujęzyczność  klasy w naszej szkole oznacza dla uczniów naukę zarówno w języku polskim jak też w języku angielskim, przy czym nauka języka angielskiego odbywać się będzie w wymiarze rozszerzonym, w sposób intensywny, co zapewni opanowanie go w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację oraz wykształcenie samodzielności w posługiwaniu się językiem obcym.

Cele edukacji dwujęzycznej w Zespole Szkół w Barcinie:

  • umożliwienie uczniom wszechstronnego opanowania języka angielskiego na poziomie znacznie wyższym niż jest to możliwe  w tradycyjnym nauczaniu,
  • podniesienie ogólnego poziomu znajomości języka obcego,
  • zapewnienie uczniom maksymalnego kontaktu z językiem,
  • pogłębienie wiedzy na temat krajów angielskojęzycznych (kultura, sztuka, literatura, życie codzienne mieszkańców),
  • uświadomienie roli języka obcego we współczesnym świecie.

Nauczanie dwujęzyczne w Zespole Szkół  w Barcinie

polegać będzie na realizacji:

  • treści programowych z języka obcego (angielski) w rozszerzonym zakresie,
  • treści programowych z biologii i chemii:  w dwóch językach: polskim i angielskim,
  • podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.

Taki system pracy:

  • istotnie zwiększy częstotliwość obcowania ucznia w szkole z mówioną i pisaną angielszczyzną,
  • zakłada stopniowe wprowadzanie elementów języka angielskiego w nauczaniu przedmiotów niejęzykowych,
  • sprzyja coraz sprawniejszemu posługiwaniu się językiem specjalistycznym z zakresu wybranych gałęzi wiedzy.

AdminS

   ,, Kto posiada kota, nie musi się obawiać samotności...''

                                                                                      Daniel Defoe

                  

Koty to wyjątkowe zwierzęta, potrafią  okazywać uczucia i emocje, kroczą  własnymi ścieżkami. Wiele możemy się od nich nauczyć.

Chcąc podkreślić ich niezwykłość postanowiliśmy wziąć udział w obchodach  Światowego Dnia Kota, który ma miejsce 17 lutego. Z tej okazji zaplanowaliśmy szereg ciekawych przedsięwzięć. Wykonaliśmy gazetkę na holu w całości poświęconą kotom, która zawierała wiele ciekawostek nt. tych  czworonogów. Nie zabrakło również rozmów z uczniami nt. opieki nad zwierzętami. W bibliotece szkolnej zaprezentowana została pokaźna kolekcja książek o “kociej “ tematyce. Ogłoszona została również zbiórka karmy dla kotów na rzecz zaprzyjaźnionego schroniska dla zwierząt w Inowrocławiu, która potrwa do końca marca. Do włączenia się w zbiórkę dla kociaków zachęcał nas lekarz weterynarii pan Wiesław Borkowski, który, na co dzień pracuje w schronisku dla zwierząt. Nagrał on film przedstawiający życie czworonogów w schronisku, który każdy z Was powinien obejrzeć.

W ramach dodatkowych działań mających na celu wsparcie inowrocławskiego schroniska zaprosiliśmy do współpracy Szkołę Podstawową nr 5 w Żninie. 

Dzień Kota stał się również inspiracją do przeprowadzenia  akcji mającej na celu zebranie środków na leczenie małej Celinki. Uczniowie mieli możliwość zrobienia sobie zdjęcia z  tajemniczą kocią postacią. Dzięki dobrowolnym datkom  udało się zebrać kwotę 500 zł i 36 groszy.  Dziękujemy za tak liczny udział w kweście!!!

Pamiętajmy o naszych małych czworonożnych przyjaciołach, dbajmy  o nie i opiekujmy się nimi. Zachęcamy do wzięcia udziału w zbiórce karmy dla kotów. Prosimy o podanie nazwiska oraz klasy na przekazanych artykułach.

 I. Goździk, H. Pietrzak

AdminS

Dzień Języka Ojczystego uczcili także uczniowie klasy I LO. Podczas lekcji języka polskiego uczniowie podjęli wiele działań, które miały na celu poszerzenie wiedzy o języku polskim oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się nim. Każdy z licealistów wybrał do realizacji dowolne zadanie zaproponowane przez nauczyciela, by mieć swój udział w promowaniu poprawnej polszczyzny. Chętni uczniowie mogli wziąć udział w konkursach:

konkurs na postać związana z językiem ojczystym (przebranie się za dowolną postać literacką lub autora książek), 

konkurs kaligraficzny (wykonanie “arcydzieła” sztuki piśmienniczej wybranego fragmentu utworu), 

konkurs plastyczny (wykonanie ilustracji/komiksu do dowolnego opowiadania Stanisława Lema). 

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu.

 

M.Korgul

AdminS

 

21 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji podczas lekcji języka polskiego uczniowie klasy 4a podjęli wiele działań, które miały na celu poszerzenie wiedzy o języku polskim oraz poprawnej polszczyźnie. Rozwiązywali interaktywne zadania językowe i "walczyli z bykami", by w przyszłości uniknąć kłopotów... na przykład miłosnych. Wielu czwartoklasistów świetnie poradziło sobie z "łamańcami językowymi". Chętni uczniowie mogli wziąć udział w szkolnych konkursach. Konkurs na postać związana z językiem ojczystym (przebranie się za dowolną postać literacką lub autora książek),  konkurs kaligraficzny (wykonanie “arcydzieła” sztuki piśmienniczej wybranego fragmentu utworu),  konkurs plastyczny (wykonanie ilustracji/komiksu do dowolnego opowiadania Stanisława Lema). Zapraszam do obejrzenia aktywności uczniów klasy 4a.

M.Korgul

AdminS

Nasza szkoła od wielu lat współpracuje z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Żninie. Dzięki tej współpracy 16.02.2021r. w Zespole Szkół w Barcinie zostały przeprowadzone badania diagnozujące dla dwóch naszych uczniów, którzy nie mogli dojechać do Żnina. Dziękujemy!

Oto najważniejsze zadania poradni:

- diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży,

- wspieranie dzieci i młodzieży odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych,

- prowadzenie terapii dzieci i młodzieży,

- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień.

Myślę, że Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna wywiązuje się z nich doskonale, a nasza współpraca będzie przebiegać tak sprawnie jak dotychczas.

Żaneta Kopydłowska

AdminS

Jak połączyć przyjemne z pożytecznym? Uczniowie klasy Ic to wiedzą! W zeszłym tygodniu dzieci poznały na zajęciach, na czym polega sztuka kolażu. Efektem były piękne prace plastyczne pt. „Literkowo”, gdzie podczas wykonywanych prac utrwalały poznane litery. Pomysłom… nie było końca. Twórczość ta sprawiła im wiele radości i rozbudziła wyobraźnię. Barwne kolaże zachwycają, dlatego zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

Monika Wardęcka

AdminS

 

Szanowni Rodzice, Drogie Dzieci!

Postanowiliśmy znów włączyć się w akcję zbierania funduszy dla Celinki Andrzejewskiej, która walczy z chorobą SMA i z czasem. W kolejnym tygodniu, czyli od 1 do 5 marca, zorganizujemy w szkole wiele atrakcji dla dzieci:

-w poniedziałek - panie kucharki przygotują pyszne pizzerinki,

-we wtorek - będzie galaretka (w kubeczkach),

-w środę - świeży i zdrowy sok z warzyw i owoców,

-w czwartek - aktywne będą klasowe fotobudki,

-w piątek - będzie można kupić popcorn.

Każda z powyższych atrakcji kosztować będzie 2zł (oczywiście można wpłacać więcej).

Przez cały tydzień za tę symboliczną kwotę dzieci będą mogły kupić maskotki, puzzle i drobne zabawki, itp. Prosimy chętnych o ich przynoszenie. Jesteśmy przekonani, że taki gest ze strony dziecka – podarowanie swojej zabawki na szczytny cel – ma ogromną wartość wychowawczą. Fanty na kiermasz (maskotki, puzzle, drobne zabawki, itp.) dzieci mogą przynosić od jutra, tj.24 lutego, do końca przyszłego tygodnia, czyli do 5 marca do pani woźnej.

Cały tydzień będzie działał labirynt ,,grosz do grosza,,, gdzie wrzucić można monety 1 zł, 2 zł oraz 5 zł i one pokonają tor przeszkód.

Uruchomimy również wirtualną skarbonkę dla wszystkich, którzy będą chcieli finansowo wesprzeć naszą akcję.

Mamy nadzieję, że Wasze serca jeszcze raz otworzą się dla Celinki.

Nauczyciele ZS w Barcinie

AdminS

22 lutego to bardzo ważna data w życiu każdego zucha i harcerza, bowiem tego dnia obchodzimy -Dzień Myśli Braterskiejświęto przyjaźni.

W tym szczególnym dniu gromada zuchowa „Szare Wilczki” przekazała całej społeczności szkolnej serdeczne pozdrowienia. W krótkim komunikacie zachęcała wszystkich, aby to właśnie dziś okazywać sobie wzajemny szacunek, wsparcie i pomoc.

Wystarczy tak niewiele, aby pokazać drugiemu człowiekowi ile dla nas znaczy i jakie mamy szczęście, że jest tak blisko! Szczery uśmiech, miłe słowo, czy pomocna dłoń w trudnych chwilach są gestem przyjaźni, oznaką bliskości, jedności i koleżeństwa. Zuchy w swoich działaniach nie poprzestały tylko na słowach wykonały również przepiękne kartki z życzeniami dla sowich kolegów i koleżanek z zaprzyjaźnionych gromad zuchowych „Smerfy” i „Leśne Duszki” z Piechcina.

Pomimo braku bezpośredniego kontaktu zuchy nie tracą zapału i chęci do działania, w trakcie zbiórek on-line są bardzo aktywne i zaangażowane, co ogromnie cieszy i zasługuje na pochwałę!

Dzielmy się dobrocią i przyjaźnią!

Z harcerskimi pozdrowieniami Czuwaj!

Gromada zuchowa „Szare Wilczki”

AdminS

W depresji wiek nie ma znaczenia - dotyka dzieci, młodzież, dorosłych i seniorów. Jest chorobą, która nieleczona prowadzi do śmierci. Właśnie, dlatego tak ważne jest, by nie próbować jej przeczekać, tylko podjąć leczenie.

Eksperci alarmują, że w związku z pandemią korona wirusa wzrasta również poziom zachorowań na depresje i związanych z nimi samobójstw. Od lat walczymy ze stereotypami związanymi z tą chorobą i wciąż mamy jeszcze wiele do zrobienia. Razem możemy więcej!

Dzieci i młodzież

W Polsce depresja dotyka 10-15% dzieci i młodzieży. Niektóre dane mówią o tym, że zmaga się z nią nawet, co trzeci nastolatek!

Czas dojrzewania jest czasem zmian. Jest to naturalny etap w rozwoju, jednak bywa trudny zarówno dla dziecka, jak i rodzica, który często naprawdę nie wie co o tych zmianach sądzić i jak na nie reagować. Trudno jest wtedy rozróżnić, czy zachowanie mojego dorastającego dziecka mieści się jeszcze w szeroko pojętej normie związanej z dojrzewaniem, czy już nie. Ważny jest tutaj czas trwania, zmiana i natężenie zachowań.

NAGŁA ZMIANA ZACHOWANIA DZIECKA ZAWSZE POWINNA ZWRÓCIĆ UWAGĘ RODZICA!

Co powinno sprawić, że zapali się nam w głowie ostrzegawcza lampka?

Jeśli u Twojego dziecka występuje większość z poniższych objawów przez co najmniej dwa tygodnie:

  • Drażliwość, chwiejność nastroju, impulsywność, pobudzenie psychoruchowe,
  • Obniżony nastrój, apatia, niechęć do aktywności, które wcześniej sprawiały radość,
  • Wycofanie z relacji z rówieśnikami i rodziną, brak energii, bezczynność,
  • Pogorszenie zdolności intelektualnych: problemy z koncentracją, pamięcią, gorsze stopnie w szkole,
  • Zmiana apetytu – jego brak, chudnięcie lub przeciwnie – objadanie się,
  • Zbyt mało lub zbyt dużo snu. Nocna aktywność, niechęć do wstawania rano,
  • Skargi na nudę, poczucie beznadziei,
  • Zaniechanie dbałości o wygląd,
  • Krytycyzm wobec siebie, nadwrażliwość z powodu odrzucenia, poczucie winy,
  • Nasilone skargi na dolegliwości fizyczne – bóle brzucha, głowy,
  • Autoagresja, samookaleczanie się, odurzanie się (alkohol, leki, narkotyki),
  • Zainteresowanie tematyką śmierci i samobójstw

to trzeba zacząć rozmawiać o tym, co się tak naprawdę dzieje.

Czasem szczera rozmowa może wskazać źródło problemów dziecka i pomóc znaleźć praktyczne rozwiązania. Często jednak niezbędna jest fachowa konsultacja, ponieważ nawet bardzo zaangażowany rodzic nie jest stanie jednoznacznie rozstrzygnąć czy prezentowane przez dziecko niepokojące zachowania wpisują się w obraz fizjologicznego „buntu nastolatka” czy są już symptomem choroby. W przypadku utrzymywania się niepokojących objawów należy zasięgnąć porady specjalisty – najlepiej psychiatry dziecięcego, który oceni jakie jest podłoże odczuwanych przez dziecko problemów i pokieruje dalszym postępowaniem.

Ważne telefony w naszej gminie:

Dr Marcin Lepak- psychiatra dziecięcy czwartki  od 16.30 SPZOZ w Barcinie 52 383 22 92

Źródło: https://forumprzeciwdepresji.pl/nastoletnia-depresja

AdminS

Dorośli

Chwilowy smutek związany z chorobą, trudną sytuacją, np. utratą pracy nie jest depresją. Jeśli jednak stan przygnębienia lub wręcz rozpaczy trwa dłużej niż dwa tygodnie, warto udać się do lekarza, bo być może zaczął się proces chorobowy. Nieleczona depresja może doprowadzić do tak zwanego stuporu, czyli stanu paraliżu, kiedy chory nie jest w stanie ruszyć ani ręką, ani nogą. Niebezpieczne mogą okazać się również myśli samobójcze, które towarzyszą osobom cierpiącym na depresję. W tym sensie depresja jest chorobą śmiertelną. Każdego dnia średnio szesnaścioro Polaków odbiera sobie życie, ponieważ nie może znieść cierpienia.

Zwykle jest tak, że to nie jest tylko obniżenie nastroju, o którym wszyscy mówią. Do objawów dołącza się spadek energii, zwiększona męczliwość, stajemy się apatyczni, mało rzeczy nas cieszy, pojawiają się zaburzenia snu. Wstajemy rano i nie wiadomo skąd pojawia się u nas lęk. Ten podstawowy lęk sprawia, ze boimy się dnia, który nas czeka. Ludzie cierpiący na depresję walczą o każdy dzień. Czują się zmęczeni, winni, łatwo myślą o sobie w sposób negatywny. Są rozdrażnieni, odczuwają pogorszenie pamięci, brak lub nadmierny apetyt, trudności z koncentracją i podejmowaniem decyzji. Jak pomóc ? Zachęcić do konsultacji ze specjalistą, podjęcia leczenia. Jeśli trzeba towarzyszyć w ich trakcie. Wspierać uwagą, dobrym słowem, zrozumieniem.

Ważne telefony w naszej gminie:

Punkt Informacyjno- Konsultacyjny (tel. 690 060- 053 )

Lp. Specjaliści Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek
1.

p. Katarzyna Brazowska

lekarz psychiatra

15.00- 20.00

 

8 i 22 lutego

8 i 22 marca

12 i 26 kwietnia

     
2.

p. Krystyna Bogdanowicz

specjalista psychoterapii uzależnień

10.00- 20.00

 

1 i 22 lutego

   

10.00- 20.00

4 i 25 lutego

3.

p. Agnieszka Świtała

terapeuta uzależnień

  15.30- 21.30    
4.

p. Bogumiła Jankowska

konsultant ds. profilaktyki i terapii

   

Piechcin

8.00- 12.00

Barcin

12.15- 17.30

 

 

Źródło: https://twarzedepresji.pl/

AdminS

Seniorzy

„Srebrny Odcień Depresji” ma inne oblicze niż depresja u osób w młodszym wieku. Dlaczego Fundacja ITAKA powraca z tematem depresji seniorów i II odsłoną kampanii. Dlatego, że o tym nikt nie mówi. Nawet oni sami. Cała uwaga skupia się na zapewnieniu seniorom bezpieczeństwa fizycznego w czasie pandemii, jednocześnie zupełnie zapominamy o tym, jak ogromny wpływ ma ta sytuacja na stan psychiczny osób w podeszłym wieku. W tym roku w naszych działaniach łączymy siły z Fundacją „Twarze depresji”.

Jest mnóstwo informacji o tym, w jaki sposób pandemia COVID – 19 wpłynie na psychikę młodych ludzi i społeczeństwa ogólnie. Równie dużo informacji pojawia się na temat tego, że koronawirus najgroźniejszy jest dla seniorów. Wiemy, że musimy ich chronić, dbać o to, aby nie mieli kontaktu z osobami zarażonymi, znamy zasady. Dlatego w obawie o ich zdrowie izolujemy naszych dziadków, nie odwiedzamy ich, nie wpadamy z wizytą, święta spędzamy oddzielnie, w Dzień Babci i Dziadka składamy życzenia jedynie przez telefon. Najtragiczniejsze w tym jest to, że nie wynika to z naszego lenistwa, tylko z konieczności.

Niezależnie od pandemii, depresja osób starszych stanowi poważny problem społeczny. Według wyników najnowszych badań PolSenior2, które przeprowadzono na grupie 6 tysięcy osób, pomiędzy 60 a 106 rokiem życia, u 26% badanych występują objawy depresji. Oznacza to, że co trzeci senior mierzy się z zaburzeniami nastroju. Brak wsparcia ze strony bliskich, izolacja, bagatelizowanie objawów, a także brak psychoedukacji w zakresie zdrowia psychicznego, niejednokrotnie uniemożliwiają uzyskanie pomocy specjalisty, a warto zaznaczyć, że nieleczona depresja stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia.

Symptomy zaburzeń nastroju są łatwo zauważalne i dobrze widoczne w przypadku osób młodszych, umożliwiają prawidłową i szybką diagnozę oraz podjęcie odpowiedniego leczenia. Kliniczny obraz depresji osób starszych jest odmienny. Na pierwszy plan wysuwają się skargi na dolegliwości somatyczne i zaburzenia funkcji poznawczych, które mogą towarzyszyć procesom starzenia się. Seniorzy nie proszą o pomoc. Często nawet nie wiedzą, że chorują. Sądzą, że „to już przyszło umieranie”. Nie zapominajmy też, że wielu seniorów zwyczajnie nie wie, że zaburzenia nastroju można leczyć. W czasach ich młodości nie chodziło się do psychologa czy psychiatry. Takie profesje przywoływać mogą bardzo złe skojarzenia. Część z nich nawet nie szuka pomocy, poddając się jeszcze przed startem.

Jeszcze przed pandemią depresja seniorów była bagatelizowana, a to w dużej mierze ze względu na ogromna trudność w jej diagnozowaniu. Teraz stało się to praktycznie niemożliwe, bo jak zauważyć depresję u osoby z którą nie spędza się czasu. Radość z życia można czerpać niezależnie od wieku. Bycie seniorem może być piękne, chociażby ze względu na większą ilość czasu, który można poświęcić, aby zadbać o siebie. I właśnie dlatego, zwrócenie uwagi społeczeństwa na trudną sytuację seniorów w czasie pandemii, jest celem kampanii „Srebrny Odcień Depresji”.

Organizatorem kampanii jest Fundacja ITAKA, a Partnerem Fundacja „Twarze depresji”, która już od lat zajmuje się profilaktyką depresji i jest wydawcą magazynu „Twarze depresji”.

Seniorzy byli i wciąż są w grupie szczególnego ryzyka zachorowania na depresję – mówi Anna Morawska-Borowiec, prezes Fundacji „Twarze depresji”. – Liczne choroby, z którymi zmagają się seniorzy, takie jak cukrzyca, problemy z tarczycą, przewlekłe dolegliwości bólowe, istotnie wpływają na obniżenie nastroju. Do tego chodzi problem samotności, izolacji w czasie pandemii, lęk przed zakażeniem koronawirusem i przed śmiercią z powodu powikłań wywołanych przez COVID-19. To przyczynia się do znaczącego wzrostu zachorowań na depresję w tej grupie wiekowej.

ANTYDEPRESYJNY TELEFON ZAUFANIA

22 484 88 01

DYŻURY PSYCHOLOGÓW:                               DYŻURY PSYCHIATRÓW

PN- WT: 15.00- 20.00                                     PONIEDZIAŁEK: 15.00- 20.00

ŚRODA: 10.00- 15.00

CZWARTEK: 16.00- 21.00

PIĄTEK: 10.00- 15.00

Źródło: www.stopdepresji.pl

AdminS

21 lutego, w niedzielę, obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji panie polonistki przygotowały szereg najróżniejszych działań, które zajmowały uczniów naszej szkoły w minionym tygodniu. Były to klasowe quizy, interaktywne zadania językowe, dyktanda ortograficzne i liczne ciekawostki o języku. Jedni tworzyli "chmury" wyrazowe i "breaking newsy" językowe, a inni łamali sobie języki i walczyli z bykami. Chętni uczniowie mogli wziąć udział w szkolnych konkursach. Konkurs na postać związana z językiem ojczystym (przebranie się za dowolną postać literacką lub autora książek), konkurs kaligraficzny (wykonanie “arcydzieła” sztuki piśmienniczej wybranego fragmentu utworu), konkurs plastyczny (wykonanie ilustracji/komiksu do dowolnego opowiadania Stanisława Lema). Wyniki konkursów ukażą się wkrótce na stronie internetowej naszej szkoły. 

AdminS

Podczas zajęć wychowania fizycznego uczniowie naszej szkoły przeprowadzali wywiad ze znanymi sportowcami i nie tylko…

Zachęcam do poczytania komiksów. Autorkami wywiadu są: Wiktoria Kozieł, Jagoda Pietrala, Wiktoria Karbowiak, Daria Pender, Katarzyna Kwiatkowska, Nicola Moritz.

 Miłego czytania.

Żaneta Kopydłowska

AdminS

Kiedy większość z nas już zapomniała, czym jest konkurs kuratoryjny, jakim wyzwaniem jest starać się o udział w etapie rejonowym, dla 3 naszych uczniów przygoda jeszcze się nie zakończyła. W pierwszej połowie marca będą zmagać się z zadaniami na etapie wojewódzkim, by walczyć o tytuły Finalisty (30%), ale przede wszystkim Laureata (90%).Pod czujnym, wymagającym okiem swoich nauczycieli (Pań G. Sudoł, K. Wachowskiej, A. Huszczy,J. Lubeckiej-Grobelnej,K.Czyżewskiej) A Polak, B. Koliński, P. Dajerling przygotowują się z historii, fizyki, chemii, geografii i j. angielskiego. Zgłębiają teorie, nie tylko spiskowe. Ćwiczą, czytają, analizują i liczą-nie tylko na siebie, ale i na łut szczęścia. Z naszej strony zapewniamy o mocno zaciśniętych kciukach, gwarantujemy przynajmniej jedno-kibicujemy gorąco. 4,5,11,16 i 18 marca w murach naszej szkoły przy ul. Polnej (ten etap również odbywa się zdalnie) na pewno nie będziecie sami. Olek-sukces już ma na swoim koncie, jest, bowiem uczniem klasy VII. Phillip i Bartek są już w klasie VIII, ale sukcesy lubią w  liczbie mnogiej. Łącząc swoje zainteresowania z różnych dziedzin czerpią jeszcze przyjemność z doskonalenia znajomości języka angielskiego.

Panowie-etap wojewódzki jest Wasz!