Panie: Renata Dziurzyńska i Jolanta Gołębiewska ponownie w bardzo ciekawy sposób wprowadziły uczniów w temat lekcji. Tym razem wcieliły się w Czerwonego Kapturka i Wilka. Wilk namawiał dzieci do zjedzenia cukierków, dzieci poczęstowały się nimi, ale ich nie zjadły. Cukierki miały różne kolory papierków, które zdecydowały potem o przynależności do grupy. Kapturek natomiast niósł wielki kosz z produktami dla babci, a dzieci miały zdecydować, które produkty pomogą chorej staruszce. Poradziły sobie doskonale! Staruszka otrzymałaby tylko zdrowe produkty.
To właśnie piramida, ale nie egipska tylko żywienia, była zagadnieniem wiodącym na tej jakże smakowitej lekcji. Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej to przedstawienie idei żywienia w bardzo przejrzystej formie. Przestrzeganie jej zasad daje szansę na zdrowe życie i dobre samopoczucie psychiczne. Podstawę powinna stanowić regularna, umiarkowana aktywność fizyczna — niezbędna w każdym wieku. Ruch wraz z urozmaiconą, odpowiednio zbilansowaną dietą, mają bezpośredni wpływ na jakość zdrowia. Dobrze, że dzieci uczę się tego tak wcześnie, by później nie mieć problemów ze zdrowiem. Podczas lekcji dzieci musiały też odpowiedzieć na pytanie kluczowe: Co by się stało, gdybyśmy nie jedli warzyw i owoców? Doskonale sobie poradziły, udzielając prawidłowej odpowiedzi i głośno krytykując niezdrowe przekąski i słodycze.
Osiągnięciu założonych celów lekcji służyły metody aktywizujące, które sprzyjały pogłębianiu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości. Dzieci musiały dokonywać operacji myślowych podczas wykonywania podjętych działań.
Jednak największą niespodziankę sprawiło uczniom ostatnie zadanie. Miały przygotować zdrową przekąskę, wzorując się na wylosowanym obrazku. Śmiechu i radości było co nie miara. Dzieci musiały poradzić sobie z obieraniem, krojeniem i przystrajaniem. To wcale nie było takie łatwe.
Wspaniała lekcja, wspaniałe Prowadzące, wspaniali Uczniowie! Dziękuję też nauczycielowi wspierającemu – pani Małgorzacie Wiland za pomoc w realizacji zajęć.
Marzena Wolska
Panie: Renata Dziurzyńska i Jolanta Gołębiewska ponownie w bardzo ciekawy sposób wprowadziły uczniów w temat lekcji. Tym razem wcieliły się w Czerwonego Kapturka i Wilka. Wilk namawiał dzieci do zjedzenia cukierków, dzieci poczęstowały się nimi, ale ich nie zjadły. Cukierki miały różne kolory papierków, które zdecydowały potem o przynależności do grupy. Kapturek natomiast niósł wielki kosz z produktami dla babci, a dzieci miały zdecydować, które produkty pomogą chorej staruszce. Poradziły sobie doskonale! Staruszka otrzymałaby tylko zdrowe produkty.
To właśnie piramida, ale nie egipska tylko żywienia, była zagadnieniem wiodącym na tej jakże smakowitej lekcji. Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej to przedstawienie idei żywienia w bardzo przejrzystej formie. Przestrzeganie jej zasad daje szansę na zdrowe życie i dobre samopoczucie psychiczne. Podstawę powinna stanowić regularna, umiarkowana aktywność fizyczna — niezbędna w każdym wieku. Ruch wraz z urozmaiconą, odpowiednio zbilansowaną dietą, mają bezpośredni wpływ na jakość zdrowia. Dobrze, że dzieci uczę się tego tak wcześnie, by później nie mieć problemów ze zdrowiem. Podczas lekcji dzieci musiały też odpowiedzieć na pytanie kluczowe: Co by się stało, gdybyśmy nie jedli warzyw i owoców? Doskonale sobie poradziły, udzielając prawidłowej odpowiedzi i głośno krytykując niezdrowe przekąski i słodycze.
Osiągnięciu założonych celów lekcji służyły metody aktywizujące, które sprzyjały pogłębianiu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości. Dzieci musiały dokonywać operacji myślowych podczas wykonywania podjętych działań.
Jednak największą niespodziankę sprawiło uczniom ostatnie zadanie. Miały przygotować zdrową przekąskę, wzorując się na wylosowanym obrazku. Śmiechu i radości było co nie miara. Dzieci musiały poradzić sobie z obieraniem, krojeniem i przystrajaniem. To wcale nie było takie łatwe.
Wspaniała lekcja, wspaniałe Prowadzące, wspaniali Uczniowie! Dziękuję też nauczycielowi wspierającemu – pani Małgorzacie Wiland za pomoc w realizacji zajęć.
Marzena Wolska