AdminS

dziecko

Pełne niespodzianek obchody Dnia Dziecka w naszej świetlicy są już tradycją. Tym razem zabawa była  podzielona na dwa dni. Pierwszego dnia została wykonana gazetka nawiązująca do tematyki święta. 

Uczyliśmy się piosenki pt. ,,Jesteśmy dziećmi,,. Jednak najważniejsze w tym dniu było zapoznanie dzieci z ich prawami, które zostały zapisane w Deklaracji Praw Dziecka. Czytaliśmy również książkę pt. ,,Moje prawa ważna sprawa,,. Dzieci  powinny znać swoje prawa, aby móc głośno upomnieć się o ich przestrzeganie i uczyć się odpowiedzialności w rozumieniu oraz przestrzeganiu praw wszystkich ludzi. 

Kolejnego dnia świętowaliśmy aktywnie podczas zorganizowanych na boisku zabaw - śpiewaliśmy, skakaliśmy i rysowaliśmy w towarzystwie kolorowych balonów i wesołej muzyki. Na koniec Pani Iwona poczęstowała nas słodką niespodzianką, którą przygotowała dla wszystkich świetliczaków -smakowała wyśmienicie. Dziękujemy za wspaniałą zabawę.

Iwona Goździk

AdminS

tenis

12 czerwca odbyła się Ogólnopolska Gala Tenisa Stołowego w Solcu Kujawskim. Jedenaście młodych zawodniczek z Barcina walczyło o medale. W tym dniu bardzo dobrze zaprezentowała się Zuzanna Kwaśniewska zdobywając wysokie 4 miejsce.

Młodsze barcinianki zostały sklasyfikowane na dalszych miejscach w swoich kategoriach wiekowych. Trener. Wojciech Kowal po turnieju powiedział: "Jestem dumny z moich zawodniczek. Walczą o każdy punkt. Rozwijają się. Dziś na szczególną pochwałę zasłużyła Zuzia, która przy odrobinie szczęścia mogła być druga. Brawo!".

W turnieju ponadto udział wzięły: Rydlewska Lilianna, Rydlewska Adrianna, Szal Agata, Szal Martyna, Maria Gałęzewska, Antonina Gałęzewska, Nowicka Nina, Futyma Aleksandra, Blaczkowska Maja, Mróz Maja.

https://www.facebook.com/101588501260824/posts/737892804297054/

https://m.facebook.com/.../a.10180825.../737866940966307/...

AdminS

Lekcję przygotowały panie: Monika Wardęcka i Emilia Pałecka, a zrealizowały ją z klasą 2c. Zajęcia były połączeniem edukacji przyrodniczej z edukacją plastyczno - techniczną. Prowadzące zwróciły uwagę na to, że motyw łąki często wykorzystywany jest w literaturze, muzyce i malarstwie. Wielcy artyści czerpali i nadal czerpią  inspiracje właśnie z natury, dlatego na zajęciach zaprezentowane zostały niektóre dzieła słynnych malarzy. Na podstawie wiedzy teoretycznej zdobytej podczas zajęć i własnych doświadczeń, każdy uczeń miał szansę wyrazić swoje odczucia i wrażenia estetyczne  za pomocą farby i pędzla. Autorem cyklu uczenia się przez doświadczenie jest David Kolb, który traktował nauczanie jako sekwencję czterech powtarzających się etapów: doświadczenia, refleksji, teorii i praktyki. Etapy te można przeprowadzić w różnej kolejności bądź je przeplatać. Model uczenia się przez doświadczenie opiera się na aktywnym przyswajaniu wiedzy. Wiedza teoretyczna nie stanowi tu kluczowego elementu, najistotniejsze jest rozwijanie praktycznych umiejętności uczniów oraz krytycznego myślenia. W procesie uczenia się nie można oddzielić myślenia od działania i przeżywania, dlatego tak istotne jest, aby uczeń miał szansę doświadczać różnych form aktywności w trakcie lekcji, wówczas istnieje szansa na trwałe przyswojenie wiedzy.  Podczas tej lekcji uczniowie mieli możliwość poszukiwania, analizowania, wnioskowania i rozwiązywania problemów indywidualni, lub zespołowo. Ich łąki wyglądały przepięknie, co można podziwiać na zdjęciach. 

Dziękuję pani Monice i pani Emilii za przeprowadzenie tej inspirującej i pachnącej lekcji, a uczniom klasy 2 c gratuluję kreatywności i aktywności.

 Marzena Wolska

AdminS

biwak

Dziękujemy bardzo za bardzo miły pobyt u Państwa Sytek, dziękujemy Gospodarzom za zwolnienie z kosztów biwaku dla Iljii, naszego kolegi z Ukrainy. Dwa dni, a tyle atrakcji, z których mogliśmy korzystać do woli, w tym: trampolina, zwierzęta domowe i rolnicze, które pielęgnowaliśmy, obserwowaliśmy, dokarmialiśmy, przejażdżka bryczką po okolicy, strzelanie z łuku, podchody z niezwykle ciekawymi zadaniami przygotowanymi przez Gospodarzy. Mieliśmy też okazję pobawić się na dmuchańcach i zmierzyć się z bykiem rodeo, poskakać przez linę, czy po prostu poleżeć na leżaku w słońcu, głaszcząc kota. W czasie pojedynczych chwil z deszczem, korzystaliśmy ze stołu bilardowego i piłkarzyków, ciesząc się przestrzenią na zadaszonym pięknym tarasie. Dziękujemy za pyszne, urozmaicone posiłki i przygotowanie dla nas ogniska z pieczeniem kiełbasek, łasuchy dziękują za watę cukrową. Całej klasie bardzo się podobało. Będziemy polecać to piękne i atrakcyjne miejsce.

Michalina Hałas, Lucyna Taraska

AdminS

kreatywnośc

Współczesny świat stawia wymagania, którym sprostać może tylko osoba kreatywna. Mając powyższe na uwadze, przez cały tydzień szkolny, od 30.05. do 03.06.2022r. nasi uczniowie trenowali kreatywne myślenie. Było to jedno z zadań programu Szkoła Myślenia Pozytywnego, w którym uczestniczymy od września 2021r. Każda klasa otrzymała zestaw ćwiczeń i zadań rozwijających kreatywność, pomysłowość i twórczość. Uczniowie rozpoczynali dzień kilkuminutowym treningiem kreatywności. Wspólne ćwiczenia wywoływały dużo radości i pozytywnej energii. Akcję będziemy powtarzać systematycznie.

AdminS

Ania

We wtorek 7 czerwca uczennica klasy 2a Ania Tylutki odebrała dyplom za wyróżnienie w matematycznym konkursie Kangur. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

AdminS

ogród

We wtorek 7 czerwca uczniowie klasy 2a wraz z pomocnikami stworzyli na terenie szkoły ogród pełen miododajnych kwiatów oraz posiali łąkę kwietną. Projekt powstał dzięki pomocy Fundacji Lafarge Wspólnie.  Wszyscy z ogromnym zaangażowaniem pracowali...jak pszczółki! Teraz czekamy na pierwsze owady zapylające w naszym kwietnym raju.

AdminS

1b

Lekcja na temat: „Do czego człowiek wykorzystuje roboty?” oparta była na konstruktywistycznej teorii kształcenia (uczeń w roli badacza – konstruktora, projektanta). Ponadto wykorzystano również strategie:  percepcyjno - wyjaśniającą: uczniowie uczyli się częściowo według wzoru, szukali wyjaśnień i podpowiedzi oraz percepcyjno - innowacyjną: uczniowie przekształcali informacje i tworzyli innowacje, w tym własne strategie myślenia.  Bardzo podobała mi się grupowa praca uczniów, którzy zgodnie rozwiązywali problemy, pomagając sobie i ciesząc się z rezultatów. Pani Anita Rzepka zastosowała podczas zajęć aktywizujące metody pracy, m.in. elementy dramy – uczniowie wcielali się w zaprojektowanego przez siebie robota. Nie mieli problemów z wejściem w rolę, z czego bardzo się cieszę. Żałuję tylko, że pierwszoklasiści nie wymyślili robota do całościowego sprzątania, bo bardzo by mi się przydał. Podczas lekcji uczniowie wykorzystywali ozoboty, musieli sprawić, żeby roboty ruszyły, więc nie obyło się bez główkowania i programowania​. To jednak była dla nich „czysta przyjemność”.

Dziękuję bardzo pani Anicie Rzepce za przygotowanie tej interesującej lekcji, a jej podopiecznym za pracowitość, umiejętności i wspaniałe pomysły. 

Marzena Wolska 

AdminS

wycieczka

W sobotę 4 czerwca, wyruszyliśmy wczesnym rankiem w podróż do Trójmiasta. Zwiedzanie tego pięknego regionu Polski, zaczęliśmy od Westerplatte - miejsca będacego symbolem wybuchu II wojny światowej.  Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Starówki w Gdańsku, m.in. Fontanny Neptuna, Ratusza Głównego Miasta, Dworu Artusa, Bazyliki Mariackiej Wniebowzięcia NMP. Pogoda dopisała, więc w Sopocie zamoczyliśmy stópki w morzu, odpoczęliśmy chwilę na plaży i ruszyliśmy z energią na sopockie molo. Obiekt liczący 512 metrów długości, uznawane jest za najdłuższy drewniany pomost spacerowy w Europie i również dzięki tym zdumiewającym gabarytom stanowi jedną z najpopularniejszych atrakcji bałtyckiego wybrzeża. Na koniec spacerowaliśmy po Skwerze Kościuszki, który jest najbardziej reprezentacyjną ulicą w Gdyni.  Pomimo późnej pory, wróciliśmy rozśpiewani i mega zadowoleni do Barcina!

               Uczniowie klasy 2b i 2c wraz z opiekunami

AdminS

Polski Związek Głuchych uruchomił na zlecenie MFiPR wideoinfolinię, która znosi barierę w komunikowaniu się z osobami głuchymi z Ukrainy i jest pomocna przy wsparciu i świadczeniu pomocy tym osobom. Zwracamy się z prośbą o upowszechnienie informacji o videoinfolinii do wszystkich potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z usługi. Przekazujemy w załączeniu ulotki informacyjne pomocne przy działaniach promocyjnych. Zachęcamy do skorzystania z videoinfolinii nie tylko same osoby głuche z Ukrainy, ale także instytucje, które udzielają im pomocy. Wideoinfolinia ma charakter ogólnopolski, jest całkowicie bezpłatna. Mogą się z nią łączyć m.in. przedstawiciele straży granicznej, punktów recepcyjnych, wolontariusze, pracodawcy, osoby głuche i inne osoby, które potrzebują komunikacji z ukraińskiego języka migowego (USL) na język polski. Informacje nt. videoinfolinii dostępne są na stronie internetowejPolskiego Związku Głuchych (https://www.pzg.org.pl/pomoc-ukrainie/

videolinia

AdminS

nagroda

Marszałek Województwa Kujawsko -Pomorskiego, pan Piotr Calbecki, zaprosił Najlepszych z Najlepszych Uczniów naszego województwa na podsumowanie projektu "Humaniści na Start".

Miło nam zawiadomić, że jednym z uczestników tego spotkania, był Aleksander Polak, który uważa, że warto rozwijać swoje zainteresowania historyczne, bo to po prostu jest przyjemność. Przy uczniu zawsze musi stać nauczyciel, który go wspiera i wskazuje kierunek. Opiekunem Olka jest pani Grażyna Sudoł. Gratulujemy serdecznie Uczniowi i jego Mentorce.

Aleksander odbierał nagrodę w towarzystwie Zastępcy Burmistrza Barcina, pana Huberta Łukomskiego i dyrektorki szkoły, pani Marzeny Wolskiej, którzy są bardzo dumni z osiągnięć ucznia i jego opiekuna.

AdminS

 

We wtorek 31.05.2022r. uczniowie klas I-V wraz z wychowawcami wzięli udział w akcji profilaktycznej, zorganizowanej z okazji Światowego Dnia Bez Tytoniu. Celem szkolnej imprezy było uświadomienie uczniom szkodliwości palenia papierosów. Uczniowie wszystkich klas wykonali pomysłowe plakaty, które pokazywały negatywne zdrowotne, społeczne i ekonomiczne skutki używania nikotyny. Podczas pogadanek profilaktycznych oraz quizów edukacyjnych dzieci poznały m.in. niebezpieczny dla zdrowia skład dymu tytoniowego, dowiedziały się czym jest palenie bierne oraz jak dbać o zdrowe płuca. Jedna z klas przemaszerowała ulicami Barcina, rozdając ulotki zachęcające do życia bez papierosów i niepalenia. Dziękujemy wszystkim osobom, które chętnie włączyły się do pożytecznej zabawy.


Organizatorki imprezy:
Iwona Goździk, Barbara Krause i Anna Rucińska-Niesyn

AdminS

 matematyka

Matematyka nie bez powodu uznawana jest za „królową nauk”. Warto rozwijać zamiłowanie do tego przedmiotu jak najwcześniej. I tak się dzieje w klasie 1c pod czujnym okiem pani Agaty Baczyńskiej, która to przeprowadziła 30 maja lekcję otwartą dla rodziców. Celem zajęć było uświadomienie rodzicom znaczenia matematyki w życiu każdego z nas, a przede wszystkim – w życiu ich dzieci. Pokazanie jak można połączyć naukę matematyki z ciekawą zabawą. Rodzice mieli okazję zobaczyć jak ich pociechy dodają i odejmują w zakresie 100 podczas zabawy „Muchy matematyczne”, jak układają sekwencje na planszy 100-liczb, porównują liczby dwu a nawet trzycyfrowe. Pojawił się również popcorn – popcorn matematyczny, który posłużył uczniom do samodzielnego ułożenia działań z wylosowanych liczb i znaków. Dzieci zamieniły się w „żywe liczby”, dzięki temu zauważały pewne zasady i odkrywały reguły matematyczne. Przeprowadzone zabawy doskonaliły umiejętności rachunkowe, rozwijały precyzje myślenia i kształtowały odporność emocjonalną. Rodzice z ogromną radością podziwiali swoje pociechy w trakcie wykonywania wszystkich zadań. Przy wspólnym omówieniu lekcji z ust rodziców wybrzmiało zdanie: „Za moich czasów szkolnych nie było takich metod nauki matematyki”.

AdminS

wiosna

Jak wszystkim wiadomo jednym z najprzyjemniejszych miejsc wiosną jest ogród. Na terenie naszej szkoły mamy takie miejsce, które jest namiastką prawdziwego ogrodu, ale prezentuje się bardzo ładnie. Jakiś czas temu dzieci ze świetlicy postanowiły zadbać o to miejsce i posadziły w przyszkolnym ogródku kwiaty. Była to świetna okazja, aby przeprowadzić cykl zajęć przyrodniczych i uświadomić uczniom, jak ważne jest dbanie o przyrodę i najbliższe otoczenie. Dzieci same zainicjowały pomysł podlewania roślin w zielonym zakątku, co sprawia im dużo satysfakcji. Przekazywanie uczniom wiedzy na temat ekologii i uświadamianie im wpływu działań na nasze środowisko, uczy nie tylko wrażliwości , ale także odpowiedzialności za wspólne dobro jakim jest Ziemia. Co więcej jest to niezbędne do kształtowania właściwych nawyków, które przełożą się na codzienne zachowania przyjazne naturze.

Iwona Goździk