AdminS
|

 

Czym tu się kierować w życiu? Romantycy twierdzili, że to serce jest najważniejsze, pozytywiści, że rozum, a profesor Stanisław Dylak mówi, że bez współpracy mózgu i serca niewiele możemy osiągnąć. Kim jest profesor Stanisław  Dylak?To wspaniały pedagog, dydaktyk i pedeutolog,  Kierownik Zakładu Pedeutologii na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Oprócz tego - to po prostu  Przyjaciel, który bardzo pomaga nam w pracy.

 

Stanisław Dylak twierdzi : Poważnym problemem szkoły - nie tylko naszej - jest to, że mało jest w niej uczniowskiej codzienności. Świat szkolny i świat, w którym żyją uczniowski rozchodzą się. Dzieci i młodzież dużo uczą się poza szkołą, i często wszystko to jest dla nich bardziej atrakcyjne, ale i przydatne w organizowaniu sobie życia. Marginalizują zatem szkołę. Czynią tak zapewne także dlatego, że szkoła nie za bardzo interesuje się tym, co uczniowie już wiedzą i co wartościowego robią po lekcjach. Nauczycieli/szkoły nie ciekawi np. to, jakiej muzyki młodzież słucha? A przecież niektóre z tych słuchanych utworów nadają się do analizy na języku polskim. Ponadto, uczniom trzeba pokazywać nie tylko to, że ważne jest dla nas to, co robią oni poza szkołą, ale przede wszystkim musimy ich przekonywać, że są dla nas, dla nauczycieli ważnymi osobami jako wartości same w sobie, że niewiele o nich bez nich. Z trzech funkcji współczesnej szkoły – instrumentalnej, wspierającej i autonomicznej – właśnie ta ostatnia jest, moim zdaniem, najważniejsza dla uczniów. A chodzi w niej o bezpośrednie działania szkoły na rzecz rozwoju kapitału uczniowskiego, zawierającego się w ich sercach i umysłach, działania podejmowane przez uczniów nie ze względy na układy dla nich zewnętrzne, ale ze względu na nich samych jako wartości same w sobie. Problemem szkół, nie tylko polskich, jest to, że uczniowie nie widzą osobistego sensu w szkolnych zadaniach. Nie wierzą, że przekłada się to na ich osobisty rozwój. Uczniowie nie przychodzą do szkoły, żeby dowiedzieć się, gdzie leży Lesotho. Oni szukają odpowiedzi na pytania, o wybory moralne wobec życia codziennego, a także wobec cyfrowych światów. Ale znaczna część z nich chciałoby także

Czytaj więcej: Mózg czy serce?
AdminS
|

Przełajowe biegiDnia 02.10.2018 roku w nowo powstałym Parku Miejskim w Barcinie odbyły się sztafetowe biegi przełajowe na szczeblu gminnym. W rywalizacji biegaczy udział wzięły trzy szkoły - Zespół Szkół z Barcina, Szkoła Podstawowa nr 1 z Barcina oraz Szkoła Podstawowa z Piechcina. Na starcie obejrzeć można było blisko 100 młodych miłośników runningu. Wszyscy rywalizowali w podziale na dwie kategorie wiekowe wśród dziewcząt i chłopców - klas IV-VI oraz VII-VIII. Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na dalszym szczeblu zmagań! Poniżej składy oraz wyniki poszczególnych rywalizacji z ostatecznymi rozstrzygnięciami:


SZTAFETA 10 x 800m | IV-VI - DZIEWCZĘTA:
1. Zespół Szkół w Barcinie - 33:18,00s
2. Szkoła Podstawowa w Piechcinie - 35:34,00s
3. ---

SZTAFETA 10 x 1000m | IV-VI - CHŁOPCY:
1. Szkoła Podstawowa w Piechcinie - 43:30,00s
2. Zespół Szkół w Barcinie - 46:11,00s
3. ---
SZTAFETA 10 x 800m | VII-VIII - DZIEWCZĘTA:
1. Szkoła Podstawowa w Piechcinie - 32:56,00s
2. Zespół Szkół w Barcinie - 33:11,00s
3. ---

SZTAFETA 10 x 1200m | VII-VIII - CHŁOPCY:
1. Szkoła Podstawowa w Piechcinie - 43:18,00s
2. Zespół Szkół w Barcinie - 43:59,00s
3. Szkoła Podstawowa nr 1 w Barcinie - 49:39,00s


Zespół Szkół w Barcinie - opiekun: Rafał Moritz | 10 x 800m
Natalia Jordanowska, Nicola Moritz, Olga Jankowska, Julia Macina, Maja Mikołajczak, Kinga Liepelt, Honorata Łukowska, Nadia Kuflewicz, Aleksandra Kwaśnik, Marta Korzempa 
Zespół Szkół w Barcinie - opiekun: Rafał Moritz | 10 x 1000m
Aleksander Grześkowiak, Norbert Naborczyk, Mateusz Szmeichel, Przemysław Boesche, Wiktor Nowakowski, Oskar Sajdera, Filip Jaskot, Wiktor Andrysiewicz, Kacper Łysy, Nikodem Robaczewski
Zespół Szkół w Barcinie - opiekun: Żaneta Kopydłowska| 10 x 800m
Nadia Czerwińska, Julia Łącka, Julia Nowak, Oliwia Taraska, Izabela Tomiczak, Lena Drozdowska, Wiktoria Rożek, Jagoda Paszkiet, Agata Popielarz, Evelyne Przezdziecka, Julia Czuber
Zespół Szkół w Barcinie - opiekun: Jacek Jordanowski | 10 x 1200m
Jakub Maciejewski, Mateusz Kieca, Kacper Osuch, Maksymilian Kasprowicz, Bartosz Sulecki, Wiktor Musik, Hubert Bacia, Jakub Wesołek, Oliwier Kurant, Jakub Kęsicki


Damian Kaśków

www.bosir-barcin.pl

AdminS
|

Grupa geocacherów działających przy naszej szkole w ubiegłą sobotę powitała jesień i zakończyła tym samym sezon letni organizując event CITO (sprzątanie nabrzeża i rzeki Noteć) oraz podsumowała kończący się sezon wspólnym ogniskiem. Do Barcina zjechali zaprzyjaźnieni geocacherzy z grup: GEOBydzia, GEOIno, GEO Grudziądz oraz przedstawiciele z Poznania i Warszawy.

Poniżej relacja jednego z członków barcińskiej ekipy:

Zacznę tak… powitaliśmy jesień…

Na początek chciałbym podziękować wszystkim za przebycie i pomoc w uprzątnięciu śmieci. Wszystkie osoby, które organizują spotkania doskonale wiedzą, że aby owe się udało potrzebna jest współpraca i zaangażowanie. Dlatego z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim członkom Barcińskiego teamu, którzy pomagali przy organizacji tj. toshin za wykonanie logbooka (a właściwie dwóch), grojakowi za przygotowanie stanowiska do grillowania i pełnienie funkcji inspektora BHP :-), devilowi za objęcie funkcji nadwornego kucharza, teamowi Gamapal za przede wszystkim pyszności, które przywieźli ze sobą (kakao nawet mnie uraczyło – piłem je pierwszy raz na evencie) oraz opiekę i wspólną zabawę na i przy palcu zabaw. Oligaj2003, Sarze i Kai za pełnienie funkcji animatorów i zajęcie się najmłodszymi uczestnikami oraz pilnowanie, aby nasze pociechy za mocno „nie szalały”, Kamili za zakupy, a pozostałym uczestnikom za wspaniałą atmosferę podczas sprzątania i spotkania.

CITO – rozpoczęliśmy od rozdania worków, rękawiczek oraz kamizelek ratunkowych, następnie przeszliśmy na pomost, aby zapakować się w kajaki i rowery wodne. Było trochę zamieszania z wodowaniem, bo nie wszyscy byli „wprawieni” w sterowanie pojazdami wodnymi, ale poradziliśmy sobie i z tym. Potem przystąpiliśmy do działań na wodzie oraz na lądzie (bo najmłodsi włączyli się w sprzątanie nabrzeża wzdłuż promenady). Zebraliśmy dość pokaźną ilość śmieci jak na nasze miasto, które słynie już z tego, że jest czyste. Tradycyjnie plastikowe i szklane butelki, ale i trafiły się krzesła ogrodowe (to już chyba będzie tradycja barcińskiego eventu Cito) i inne drobiazgi, które nie koniecznie musiały być w rzece. Po powrocie dokonaliśmy od razu segregacji śmieci, gdyż mieliśmy do dyspozycji pojemniki, które znajdowały się przy Stanicy Żeglarskiej, natomiast pozostałe zostały w workach.
Druga część eventu nieoficjalna to już spotkanie typowo towarzyskie, na którym tradycyjnie nastąpiła wymiana drewniaczkami oraz travelami (a właściwie to skanami QR codów). Ale przede wszystkim zaserwowaliśmy wszystkim pieczone kiełbaski bez ognia tj. zrobiliśmy grilla - elektrycznego. Ogóreczki, pieczony chleb z masłem i bez - każdy był zadowolony, dla bardziej wymagających czekała sałatka „ala Gamapal”. Najmłodsi bawili się na placu zabaw więc my mieliśmy więcej czasu na pogaduchy. Niestety wszystko co dobre kiedyś się kończy i tym razem tak było. Gdy tylko się zrobiło szaro goście rozjechali się podobno do domów (ale po logowaniach wiem, że odwiedzili jeszcze kilka skrytek) i spotkanie można było zakończyć.

Podsumowując: udało się kolejny raz posprzątać rzekę na jednym z jej odcinków, ponownie spotkać i porozmawiać o planach na jesień.

Do zobaczenia za rok :-)

AdminS
|

       

uczennica SZKOŁY PODSTAWOWEJ W barcinie laureatką ogólnopolskiego konkursu. w swojej pracy przedstawiła WYŚNIONĄ PRZESTRZEŃ

W gronie laureatów ogólnopolskiego konkursu „Zakręceni w przestrzeni” znalazła się Zofia Kwiatkowska z Zespołu Szkół w Barcinie. Jej praca plastyczna przedstawia wizję niezwykłej, kolorowej przestrzeni. Trzecia edycja konkursu „Zakręceni w przestrzeni była realizowana pod hasłem OD_NOWA. Jury przyznało siedem nagród w kategorii szkół podstawowych, a także nagrodę i cztery wyróżnienia w kategorii szkół ponadpodstawowych. Wybrano najlepsze z ponad 200 prac nadesłanych przez uczniów 52 szkół.

Konkurs „Zakręceni w przestrzeni” został zorganizowany przez WSPÓLNIE – Fundację LafargeHolcim w ramach projektu ECO-MIASTO. Zadaniem uczestników było przedstawienie pomysłu zmian w najbliższym otoczeniu, tak aby tworzyć bardziej przyjazną i ekologiczną przestrzeń.

Zadaniem uczestników konkursu „Zakręceni w przestrzeni” było zaproponowanie zmian w najbliższym otoczeniu – szkole, bibliotece, świetlicy czy domu kultury. Szóstoklasistka Zofia Kwiatkowska zaprojektowała wyjątkową, wielobarwną przestrzeń pełną drzew. Dzięki temu praca doskonale wpisuje się w hasło OD_NOWA, które miało jeszcze bardziej zachęcić uczniów do wykorzystania materiałów ekologicznych, upcyclingu niepotrzebnych rzeczy oraz uwzględnienia w swoich koncepcjach zieleni.

Konkurs „Zakręceni w przestrzeni” pozwala dzieciom i młodzieży poznać sposoby na kształtowanie swojego najbliższego otoczenia, a także budować poczucie estetyki przestrzeni, w której żyją. Oprócz tego celem projektu jest również metamorfoza oraz tworzenie nowych, przyjaznych miejsc w szkole i nie tylko.

Organizatorzy otrzymali ponad 200 prac stworzonych przez uczniów z 52 szkół w całej Polsce. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe z podziałem na klasy 1-3 oraz klasy 4-6 i szkoły ponadpodstawowe. Jury podkreśliło duży postęp w jakości przygotowywanych prac, filmów i prezentacji. Ze względu na wysoki poziom prac jury postanowiło przyznać aż cztery nagrody wśród uczniów klas 4-6.

Szkoły podstawowe

Zadaniem uczniów szkół podstawowych było przedstawienie swoich projektów zmian w najbliższym otoczeniu w formie prac plastycznych. Jury wyłoniło w sumie siedmioro laureatów. Autorzy zwycięskich prac otrzymali zestawy LEGO Architecture oraz książki o architekturze. Dodatkowo Szkoła Podstawowa nr 78 w Poznaniu zgłosiła największą liczbę prac plastycznych i otrzyma nagrodę w postaci warsztatów architektonicznych.

http://www.eco-miasto.pl/

AdminS
|

Różnorodność językowa, wielojęzyczność i nauka języków obcych przez całe życie: to najważniejsze przesłanie w Europie każdego 26 września, w dniu ogłoszonym przez Radę Europy - Europejskim Dniem Języków. W naszej szkole,  jak co roku, uczniowie klas VII, VIII, III gimnazjalnych oraz klas liceum rywalizowali między sobą rozwiązując różnorodne zadania związane z językami wielu krajów całego świata i ich kulturą. Uczniowie tłumaczyli na język polski wyrazy i zwroty z języka czeskiego i hiszpańskiego,  odczytywali hasło nadane językiem Morsea, rozpoznawali w jakich językach są prezentowane piosenki oraz z jakich krajów świata pochodzą różnorodne pamiątki. EDJ odbył się w naszej szkole już 17 raz i nadal cieszy się dużym zainteresowaniem. Obchody Europejskiego Dnia Języków, jak twierdzą organizatorzy p. Katarzyna Wachowska i p. Ewelina Ziętek, to świetny sposób motywowania uczniów do nauki języków obcych, poznawania świata i jego różnorodności kulturowej. EDJ był również okazją do ogłoszenia konkursu na plakat- Jak uczyć się języków obcych. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie  i świetne pomysły. 

AdminS
|

W piątek 28.09.2018 obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Z tej okazji już w środę zostały wywieszone w szkole przy ul. Artylerzystów plakaty przygotowane przez uczniów. Piątek rozpoczął się apelem otwierającym obchody. Przez pierwsze trzy lekcje i dwie przerwy uczniowie zdawali egzamin przed komisjami. Na czwartej lekcji uczniowie przy ul. Artylerzystów brali udział w konkursie, a dwie komisje udały się na ul. Polną, gdzie młodsi uczniowie sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród starszych kolegów. Każdy uczeń, który pomyślnie zdał egzamin otrzymywał stosowny certyfikat, iż jest ekspertem w tej dziedzinie. Ogółem zdawało 152 uczniów, a certyfikaty otrzymało 104 zdających. Zdawało też kilku nauczycieli, wszyscy ze skutkiem pozytywnym :-)

Leszek Owieśny

AdminS
|

Warsztaty architektoniczne w klasie 2aDzisiaj 3 października 2018 roku w klasie 2 a odbyły się niezwykłe zajęcia z dziedziny projektowania. Gośćmi były panie, które przyjechały z Warszawy i na co dzień pracują w Fundacji LafargeHolcim Wspólnie. Dzieci wzięły udział w dwugodzinnych warsztatach Laboratorium Architektury, podczas których zapoznały się z zagadnieniami z zakresu architektury współczesnej, budownictwa, dyskutowały na temat poszukiwania inspiracji i różnych rozwiązań projektowych.

Po krótkiej części wykładowej uczniowie przystąpili do działania. Pracowali w 4 grupach nad projektami- makietami swoich wymarzonych budynków. Dzieci dostały wszystkie potrzebne materiały – bloki, guziki, wykałaczki, sznurki, plasteliny, wstążki- wszystko co umożliwiło realizację wymyślonych projektów. Uczyły się jednocześnie jak pracować w zespole, jak dochodzić do kompromisów. Na koniec zajęć przyszedł czas na grupowe prezentacje projektów i pytania innych grup dotyczące konstrukcyjnych pomysłów. Powstały domy – „Stokrotka”, którego inspiracją była tęsknota za latem, dyniowy dom strachu, dom o nazwie „Fikus” czy też dom „Trójkątne Show”, który trzykrotnie był poprawiany i tylko dzięki wytrwałości młodych architektów powstał wymarzony budynek. Całe spotkanie warsztatowe było radosnym tworzeniem, wymianą pomysłów, dzieleniem się zadaniami i pokonywaniem problemów. Uwieńczeniem pracy było otrzymanie certyfikatów Młodego Architekta i wspólne pamiątkowe zdjęcie. Mama naszej uczennicy, która była koordynatorką tego spotkania, nagrodziła wszystkich uczestników warsztatów słodkościami. Dziękujemy pani Aniu!

AdminS
|

30 września w Laskowicach odbył się I Wojewódzki Turniej Kwalifikacyjny w tenisie stołowym Żaczek i Żaków. Naszą szkołę w tych zawodach reprezentowała Zuzanna Kwaśniewska z klasy II C. Na 34 zawodniczki Zuzia zajęła wysokie 4 miejsce! Trzeba tutaj zaznaczyć, że Zuzia jest jeszcze "Skrzatką" – czyli grała w wyższej kategorii wiekowej. Trenerem naszej uczennicy jest Wojciech Kowal.

AdminS
|

Dzień Chłopaka w świetlicy28 września uczniowie klas I – IV uczęszczający do świetlicy szkolnej świętowali Dzień Chłopca. Na początku były życzenia a następnie różne konkursy. Chłopcy próbowali swoich sił w wielu konkurencjach: rozpoznawali marki samochodów, zbierali na czas guziki do kubków, przyszywali guziki do materiału, podbijali piłeczkę ping - pongową rakietką... Walka była na tyle wyrównana, że nagrodę, którą była słodka niespodzianka otrzymał każdy chłopiec. Nie zabrakło również konkursów dla wszystkich uczestników, np: ,,krzesła'' , a dziewczęta   popisywały się w odgadywaniu nazw kwiatów. Dodatkowo wszyscy chłopcy z okazji swojego święta otrzymali papierowe parasolki z życzeniami, które wykonały dziewczęta.  Ten dzień był pełen wrażeń, atrakcji i dobrej zabawy. Wszystkiego najlepszego chłopcy!

Iwona Goździk

 

AdminS
|

Belgia 30 nauczycieli szkół podstawowych członków ESA z 11 państw stowarzyszonych zgłosiło się na warsztatów technologii i robotyki, które są organizowane przez Biuro Edukacji ESA w laboratorium e-technologii w Centrum Szkoleniowym ESA w Edukacji, w Belgii. Na to szkolenie zgłosiłyśmy się we dwie: ElżbietaKwiatkowska i Małgorzata Wiland. Odbywało się ono 13 i 14 września tego roku. Po zgłoszeniu i potwierdzeniu podania, musiałyśmy zaplanować podróż. Do Brukseli podróżowałyśmy samolotem, a do miejsca pobytu pociągiem (po drodze 2 przesiadki). Nie było to takie proste, bo lotnisko w Zavandem jest ogromne, a trzeba było szybko kupić bilety kolejowe i znaleźć odpowiednią platformę, która znajdowała się pod powierzchnią lotniska. O 22.40 przybyłyśmy na miejsce do hotelu w Poix Saint Hubert. Już na drugi dzień rano autobus zabierał nas do laboratorium w ESA Galaxia. Podczas warsztatów uczyłyśmy się, jak zorganizowaći prowadzić zajęcia, takie, jak tworzenie robotów za pomocą sprzętu i oprogramowania LEGO WeDO i używanie ich do wykonywania "misji na Marsie", które mogą być wykonywane w klasie. Koła zębate i koła pasowe, energia i programowanie komputerowe należą do tematów, które również zostały przez nas zbadane. Zbudowałyśmy łazik z klocków WeDO, który musiał najpierw poruszać się bez silniczka, a potem należało zastosować silnik i czujniki ruchu. Następnie trzeba było połączyć dwa łaziki w jeden z dwoma silniczkami i nauczyć nawigować pojazd, omijając przeszkody na powierzchni Marsa. W drugim dniu warsztatów pracowałyśmy w programie Scratcha, Pythona i używaliśmy komend w tych językach do bardzo specjalnej kamerki Astro Pi, aby zbadać otoczenie. Astro Pi pomógł nam dokonać pomiarów środowiskowych i zbadać różnicę między światłem widzialnym i bliskiej podczerwieni. Zbadałyśmy wilgotność powietrza w pomieszczeniu, zmierzyłyśmy temperaturę oraz wysyłałyśmy sygnały i wiadomości do NASA przy pomocy diod LED. Zostałyśmy również zapoznane z komputerem Raspberry Pi, służącym do badania programowania komputerowego w kontekście kosmicznym. W drugim dniu warsztatów zaproszono nas do ESEC, Europejskie Centrum Bezpieczeństwa i Edukacji Przestrzeni w Redu w Belgii. Jest to centrum w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego, w którym znajdują się: Centrum Informacjio Pogodzie Kosmicznej, Centrum Szkoleniowe ESA i E-Robotyka laboratorium, a także część sieci stacji naziemnych ESA.Jest to miejsce ściśle tajne i gdyby nie szkolenie, zapewne nigdy byśmy nie miały okazji zobaczyć  obserwacji satelit.ESEC zapewnia łącza, w których znajdują się wszystkie urządzenia wykorzystywane do testowania sygnału Galileo GPS. W 2019 r. obiekt ma zostać europejskim ośrodkiem referencyjnym dla usług cyberbezpieczeństwa, obsługiwanym przez przemysł,a ESA jest "katalizatorem" interesów w cyberbezpieczeństwie i właścicielem części związanej z przestrzenią kosmiczną. Zainspirowane rzeczywistymi misjami kosmicznymi ESA poznałyśmy różne rodzaje wiedzy i umiejętności niezbędnych do pomyślnego zrealizowania projektu kosmicznego oraz to, jak można wykorzystać przestrzeń kosmiczną do zainteresowania swoich uczniów przedmiotami ze STEM (nauka, technologia, inżynieria, matematyka).Językiem roboczym warsztatów był język angielski.Miałyśmy także możliwość przetestowania różnego rodzaju sprzętu do symulacji astronautów w Centrum Euro Space. Pani Ela odważyła się przetestować Koło Reńskie umożliwiające wykonywanie obrotów wokół osi przechodzącej przez połowę sylwetki ćwiczącego. Obie skorzystałyśmy ze specjalnego systemu i okularów 3D, który umożliwiał nam poczucie stanu nieważkości. Naszym zadaniem było przejść po powierzchni Księżyca, zdjąć chorągiewkę i przynieść ją do statku kosmicznego. Było to niesamowite uczucie i świetna zabawa.

Małgorzata Wiland, Elżbieta Kwiatkowska

AdminS
|

jo26 września 2018 r. w Zespole Szkół w Barcinie został przeprowadzony projekt edukacyjny pt,, Languages Around The World" dla klas 1- 3 szkoły podstawowej. W projekcie czynnie uczestniczyli wszyscy uczniowie wraz ze swoimi wychowawczyniami.

Podczas apelu każda klasa miała zaprezentować kraj, który został jej przydzielony. Uczniowie przekazali wiele ciekawostek dotyczących krajów europejskich takich jak: Hiszpania, Włochy, Belgia, Austria, Francja Wielka Brytania, Holandia,  Niemcy.

 Klasa Ic o profilu artystyczno-językowym zaprezentowała się na scenie piosenką: ,, Hello, hello it' s time for English now".  Był to ich debiut artystyczno - językowy. Ponadto uczniowie z wyżej wymienionej klasy  Wiktor Czyźewski i Lena Nawrocka zaprezentowali scenkę w języku angielskim dotyczącą prawidłowego powitania się w tym języku. W świetlicy szkolnej podczas przerw uczniowie mieli możliwość rozwiązywania łamigłówek, krzyżówek oraz wypełniania kolorowanek związanych z Europą.

Do projektu włączyła się pani Halina Pietrzak - nauczyciel biblioteki. W bibliotece można było zapoznać się z wystawą czasopism i książek oraz przewodników dotyczących Europy. Podczas zajęć z religii z panią Urszulą Osuch uczniowie poznali historię Wieży Babel.

Na lekcjach języka angielskiego podczas zadania polegającego na przypisywaniu odpowiedniego koloru do flagi danego państwa, uczestnicy projektu utrwalali nazwy barw w języku angielskim.

Wychowawczynie klas:  Agnieszka Błażejewska, Jolanta Gołębiewska, Olga Nowicka, Anita Rzepka, Agata Baczyńska, Elżbieta Wojtkowiak Renata Dziurzyńska, Elżbieta Rydlewska Marzena Błaszak, czuwały nad motywowaniem swoich uczniów do czynnego udziału w wydarzeniu.

Pani pedagog Barbara Krause i pani psycholog Anna Rucińska - Niesyn podczas przerw lekcyjnych rozmawiały z dziećmi na temat trudności w przyswajaniu  języka angielskiego; jakie są ich największe obawy przed opanowaniem materiału do sprawdzianu,  kartkówki, testu odpowiedzi ustnej. 

Dekoracje związane z projektem wykonali: I. Goździk,  E. Pałecka, P. Kwaśniewski.

Koordynatorkami projektu były panie:

Elżbieta Kwiatkowska, Iwona Goździk.

AdminS
|

25 września 2018 roku, na terenie naszego miasta odbyła się Geocachingowa Gra Miejska pn.: „Miejsca pamięci” zorganizowana w ramach projektu „Drogowskaz – Niepodległa”, dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Organizatorem tego przedsięwzięcia była Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy w Barcinie wspierana przez Stowarzyszenie Otwarte Umysły z miejscowego Zespołu Szkół oraz Grupę Geocaching Barcin Team.

Pani Olga Gralak-Ćwikła oraz pan Hubert Łukomski i Jacek Grobelniak przygotowali dla drużyn trasy pozwalające na poznanie miejsc związanych z historią międzywojennego Barcina. Gra składała się z 11 punktów kontrolnych, które znajdowały się w różnych miejscach Barcina. Zespoły wyruszały z bazy głównej, którą stanowiła biblioteka, w pięciominutowych odstępach czasu. Uczniowie pod opieką nauczycieli i bibliotekarzy zaopatrzeni w tablety i urządzenia GPS oraz mapki, notesy, wodę i słodką przekąskę przeszli trasą wyznaczoną przez organizatorów. O zwycięstwie decydowała liczba punktów zebrana z ilości odnalezionych skrzynek oraz ilości poprawnych odpowiedzi w teście sprawdzającym.

Młodzi ludzie w sposób radosny i twórczy uczestniczyli w przestrzeni miejskiej Barcina, dobrze się bawili i jednocześnie poznawali miejsca związane z historią i życiem kulturalnym Barcina w latach 20-tych i 30-tych XX wieku.

W grze udział wzięli uczniowie szkół podstawowych w Barcinie i Mamliczu, liceum ogólnokształcącego oraz dwie drużyny harcerzy młodszych i starszych. W zabawie wzięło udział 8 drużyn liczących łącznie z opiekunami 30 osób. Wszystkie zespoły otrzymały nagrody rzeczowe w postaci powerbanków i pendrive’ów oraz pamiątkowe dyplomy.

Renata Grabowska

www.biblioteka.barcin.pl

AdminS
|

19 września dzieci z klasy 2c uczestniczyły w wyjątkowych zajęciach na które zostały zaproszone do Biblioteki Miejskiej. Uczniowie doskonalili umiejętności językowe tworząc nowe wyrazy, próbowali również odgadywać znaczenie nietypowych słów. Nie zabrakło również zabaw ruchowych i zajęć plastycznych. Na koniec wszyscy uczestnicy zostali nagrodzeni kolorowymi zakładkami i słodką niespodzianką. Klasa 2c obiecała również, że wkrótce znów odwiedzi bibliotekę.

Ela Rydlewska

AdminS
|

Wczoraj (25.09.2018) jury w składzie :p. Michał Szaforz, p. Marta Wilk-Wierzbińska i i p. Hanna Grobelska dokonali rozstrzygnięcia Szkolnego Konkursu Plastycznego pt."Mój Anioł Stróż". W kategorii Przedszkola - I miejsce zajął Dominik Szlachcikowski z Przedszkola nr 2 w kategorii klas I- III wyróżnienie zdobyła praca Zosi Futymy z I b, III miejsce zajął Jeremiasz Łabędzki z II c, II miejsce Paweł Niesyn z II b i I miejsce Szymon Wardęcki z II b. W kategorii klas IV -VI ,III miejsce zajęła Zosia Kwiatkowska z VI c,II miejsce Martyna Chróśniak z VI a i I miejsce Alicja Szlachcikowska z V d. Wszystkim uczestnikom gratulujemy. Prace uczniów, które zajęły I i II miejsce zostały wysłane na Archidiecezjalny Konkurs Plastyczny do Inowrocławia.

Urszula Osuch