AdminS
|

powerI czwarty dzień zajęć w ramach projektu: "A teacher with passion- an inspiration for the student" za nami. Rankiem z wielką ciekawością przekroczyłyśmy drzwi George Morris Room, zastanawiając się, co będzie dzisiaj myślą przewodnią rozważań w języku angielskim. Długo nie trzeba było czekać. Po wysłuchaniu piosenki "An Englishman in New York", w wykonaniu Stinga, sprawa stała się jasna- dyskutujemy o emigracji. Dyskusja nad treścią utworu oraz wyjaśnianie znaczenia użytych przenośni i symboli przebiegała w skupieniu. Następnie rozpoczęliśmy omawianie i szczegółową analizę tekstu: "Tales from Ellis Island", popartego fotografiami z końca XIX i początku XX wieku. Problem emigracji w celu np. pracy, czy lepszego życia, był, jest i zawsze będzie trudny. W jego cieniu kryje się najczęściej ludzkie nieszczęście, cierpienie i samotność. Po przerwie kontynuowaliśmy temat i przeprowadziliśmy Case Studies- Studium przypadku. Otrzymaliśmy do przeczytania (oczywiście w języku angielskim) artykuły: "Russian Girl", " German Boy" i " Polish Baby". Były to trzy wstrząsające historie, ukazujące tragizm ludzi emigrujących do Ameryki Północnej na początku XX wieku. Nie ma nauki języka bez....? Słowotwórstwa. I tu wykonywaliśmy ćwiczenia, wykorzystując wcześniejsze teksty. W dalszej pracy nad słowami wysłuchaliśmy rozmowy z aktorem Hugh Laurie, dotyczącej powstawania slangu. Dowiedzieliśmy się, ze na przykład w slangu amerykańskim "badonkadonk" oznacza "woman's bottom", a w brytyjskim "chat" to "chinwag". Niezwykle interesujące zajęcia z Georgem zakończyliśmy anagramem:MADONNA LOUISE CICONNE= ONE COOL DANCE MUSICIAN. Następnie udałyśmy się w dwóch grupach na zajęcia z metodyki języka angielskiego, jedna grupa do Yvie, a druga do Margerity. Na tym zakończyłyśmy kolejny pracowity dzień. Język angielski staje się dla każdej z nas coraz łatwiej używanym narzędziem.

Wrażenia na gorąco: „I tyle nowych kontaktów! Zdecydowanie nie zaniedbamy naszych nowych znajomości- Tajwan, Włochy, Hiszpania, oczywiście Anglia- we'll keep in touch.”

AdminS
|

Po wytrwałej nauce czasowników frazowych, dyskusjach nad tekstami w języku angielskim oraz aktywną pracą podczas zajęć metodycznych, podczas których musiałyśmy odkryć nasze talenty aktorskie, nie ustawałyśmy w zgłębianiu dorobku kultury brytyjskiej. Pani Alicja w ramach zajęć metodycznych czerpała wiedzę i pomysły do wykorzystania w pracy z klasą dwujęzyczną, a bezpośrednio po nich miałyśmy przyjemność wspólnie odwiedzić Muzeum Historii Nauki prezentujące pomoce naukowe, którymi posługiwali się naukowcy od XVI wieku po czasy współczesne. Jeszcze bardziej cieszymy się teraz z wyposażenia jakim dysponuje nasza szkoła.
Zwiedziłyśmy również wystawę Jane Austen, niesamowitej autorki książek takich jak między innymi:" Emma", "Duma i uprzedzenie" czy "Rozważna i romantyczna".

Wrażenia na gorąco: „System edukacji wszędzie ten sam!

Minął kolejny dzień w Oxfordzie, zajęcia z Georgem niezwykle inspirujące. zrozumiałam co miał na myśli David Herbert Lawrance w wierszu "Last Lesson of the Afternoon". Bycie nauczycielem w dzisiejszych czasach to trudna sprawa i wielkie wyzwanie. Nigdy nie wolno przestać się uczyć, a to możemy robić wszędzie - nawet jedząc obiad. Nie należy się też poddawać, nawet jeśli praca daje nam w kość. Ken Robinson podczas konferencji (z wypiekami na twarzy i w skupieniu słuchaliśmy, żeby zrozumieć) mówił, że my - nauczyciele - zabijamy w uczniach kreatywność, a przecież ona jest równie ważna jak czytanie i pisanie Ma trochę racji, ale czy w szkołach możemy pozwolić sobie na to, żeby pozostawić uczniom tak dużo swobody? Czy mogą sobie wybierać tematy lekcji? Co z egzaminem gimnazjalnym? Odpowiedzi na te pytania nadal szukamy i wkrótce wrócimy do tematu.

AdminS
|

Kolejny intensywny dzień pełen zajęć. Wczoraj Shakespeare, praca z piosenką i interpretacja tekstów, a dziś biografie i czytanie ze zrozumieniem. Zajęcia z metodyki równie cenne, oparte na licznych przykładach i bardzo praktyczne. Podczas całego dnia jest okazja do porozumiewania się w języku angielskim, doskonalenia swoich umiejętności językowych, przekazywania opinii oraz radzenia sobie z realiami życia codziennego. Pogoda "angielska"- niemal cały dzień padało, co było wytchnieniem od dotychczasowych upałów, ale zmusiło nas do zmiany planów. Zamiast pływania łodziami, zwiedziliśmy muzeum z licznymi eksponatami służącym do badań- pierwszymi mikroskopami, zegarami, elementami laboratoriów chemicznych czy narzędziami chirurgicznymi, slużącymi do odkrywania tajników ciała człowieka. Poza tym, braliśmy udział w wystawie twórczości Jane Austen, widzieliśmy takie dokumenty jak Magna Carla, czyli Wielka Karta Swobód (akt wydany w 1215 roku) czy rękopisy m.in. Tolkiena. Wspaniała lekcja literatury.

AdminS
|

 

Pierwszy dzień szkolenia za nami. Studiowałyśmy dziś fragment dzieła Szekspira. Poznałyśmy wiele nowych zwrotów i miałyśmy niezliczone okazje do wykazania się umiejętnościami komunikacyjnymi. Czy wiedzieliście, że słowo "bedroom" zostało wymyślone przez Szekspira? Tą i innymi ciekawostkami dzielili się z nami wykładowcy, absolwenci uniwersytetu w Oksfordzie. Zajęcia z metodyki były również bardzo inspirujące. Przed nami pierwsze zadanie domowe. Zajęć bardzo dużo, ale staramy się wykorzystać każdą chwilę. Braliśmy udział w pieszej wycieczce po Oksfordzie. Pełne wrażeń szykujemy się do kolejnego pracowitego dnia.

 Wrażenia na gorąco: „Gdy poruszam się po angielskich drogach to jestem mocno przestraszona. To jest oczywiście wina ruchu lewostronnego. Aby przejść przez ulicę należy się mocno skupić i patrzeć w odpowiednią stronę. Ewidentnie kierowcy i rowerzyści tutaj rządzą. Oxford piękny, co udało się już odkryć pierwszego dnia. Budynki z piaskowca z wieżyczkami i licznymi zdobieniami przykuwają uwagę każdego. 

W nich również nagrywano m.in. Harrego Pottera. Nocleg u włoskiej rodziny i okazja na poznanie innej kultury. „

AdminS
|

Reprezentacja naszych nauczycieli wyruszyła już zdobywać wiedzę w Wielkiej Brytanii. Pierwszy etap podróży to Londyn.

Miejsce fascynujące a zarazem kontrowersyjne. Styk wielu kultur, religii i przekonań. W ciągu jednego popołudnia i następnego poranka udało nam się zobaczyć ogromną ilość ciekawych miejsc- Pałac Buckingham, Picadilly Circus, Chinatown, Westminster Trafalgar Square, Big Ben i Parlament.  I to wszystko głównie pieszo- ponad 20 kilometrów.  Miałyśmy okazję spróbować słynnych "fish &chips"- jedyne 6 funtów, korzystać z komunikacji miejskiej- metra i piętrowych autobusów oraz podziwiać obrazy Moneta, Rembranta i Van Gogha (cudowne). 

AdminS
|

Rekrutacja zakończona  Komisja rekrutacyjna zakończyła swoje prace. 

 

AdminS
|

mistrzProgram był skierowany do uczniów kl. I-III Szkoły Podstawowej nr 2 w Barcinie. W czasie zajęć uczniowie podnosili swoje umiejętności ruchowe i   kształtowali swój stosunek do aktywności fizycznej. Pozalekcyjne zajęcia sportowe dały uczniom możliwość spędzania czasu wolnego aktywnie i z pożytkiem dla ich zdrowia, a udział w spotkaniach był całkowicie dobrowolny. Dzieci biorące udział w zajęciach wykonywały próby sprawnościowe (bieg, skok w dal, rzut piłeczką palantową). Dodatkowo uczestniczyli w różnorodnych zabawach i grach, które miały ich zachęcić do aktywnego spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu. Każdy uzyskany wynik został odnotowany i stawał się dla każdego z dzieci jego własnym „rekordem świata”. Zajęcia pozwoliły uczestnikom odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole.

Koordynatorzy projektu:

Agata Baczyńska, Marzena Błaszak, Paweł Kwaśniewski,

Ela Rydlewska, Elżbieta Wojtkowiak

AdminS
|

Przez cały rok szkolny uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie brali udział w kampanii społecznej „Bądź kumplem - nie dokuczaj”. Organizatorem akcji był Cartoon Network, a patronami honorowymi: Ministerstwo Cyfryzacji i Rzecznik Praw Dziecka. W ramach kampanii psycholog szkolny, p. Anna Rucińska-Niesyn, przeprowadziła warsztaty promujące koleżeńskie zachowania w klasach: IIa, IVa, IV b, Vc oraz VIa. W klasie Ib panie Renata Dziurzyńska i Anna Rucińska-Niesyn, w ramach projektu „Bądź kumplem”, zrealizowały cykl zajęć profilaktycznych. Z radością informujemy, że fotorelacja i sprawozdanie z tego projektu zostały docenione przez Zespół Cartoon Network, który przyznał naszej szkole Certyfikat Klubu Kumpli.

W przyszłym roku szkolnym zamierzamy kontynuować te działania. Aby zainteresować ideą kampanii jak największą liczbę nauczycieli, pani pedagog Barbara Krause i psycholog Anna Rucińska-Niesyn przeprowadziły 13.06.2018r. lekcję otwartą w klasie Ia według scenariusza kampanii pt. „Dokuczanie nie bawi!”.

Mamy nadzieję, że szereg podejmowanych przez nas działań profilaktycznych zaowocuje postawą empatii, koleżeństwa i przyjaźni wśród naszych uczniów.

AdminS
|

Mamy kota na punkcie mlekaW dniach 25, 26 , 27.04. 2018r. w naszej szkole realizowany był projekt profilaktyczno-edukacyjny dla klas I-III „Mam kota na punkcie mleka”. Głównym celem działań była edukacja uczniów na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów, uświadamianie potrzeby sięgania po produkty nabiałowe w codziennej diecie.  W kolejnych dniach projektu uczniowie wypełniali różnorodne zadania, m.in.: tworzyli plakaty z hasłami promującymi picie mleka i spożywanie jego przetworów, kolorowali sylwetę krowy, tworzyli przestrzenny projekt Krowiej Miss z opakowań po mleku, wypełniali karty pracy sprawdzające ich wiedzę na temat roli mleka w odżywianiu się, opracowywali przepisy na mleczną potrawę. W piątek 27.04.2018r. na drugiej godzinie lekcyjnej uczniowie klas I-III, z pomocą swoich wychowawców i rodziców, przygotowywali koktajle mleczne, mleczne przekąski oraz zdrowe kanapki z nabiałem w roli głównej. Najsmaczniejszą częścią tego dnia była degustacja potraw, która miała miejsce w holu głównym szkoły podczas przerwy. Zdrowe przekąski zyskały wielu amatorów wśród całej szkolnej społeczności.  Wszystkie przygotowane potrawy zostały skonsumowane. 

Dziękujemy uczniom i ich wychowawcom za aktywność podczas pracy nad zadaniami projektu, a rodzicom naszych uczniów za zaangażowanie i pomoc w przygotowywaniu potraw. Specjalne podziękowania kierujemy również do sponsorów: Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Barcinie, firmy PROFUNDAL oraz sklepu TESCO w Barcinie, którzy ufundowali produkty żywnościowe.

Organizatorkami projektu były panie: Renata Dziurzyńska, Elżbieta Wojtkowiak, Elżbieta Kwiatkowska i Anna Rucińska-Niesyn.

AdminS
|

projekt

Dnia 21 marca 2018 roku klasa IID gimnazjum zaprezentowała swoim rodzicom i najbliższym dwa projekty realizowane na zajęciach artystycznych od początku roku szkolnego. Pierwszy z nich pt. "Podróż marzeń", pozwolił poznać kultury i zwyczaje kilku krajów w różnych epokach. Celem jego realizacji było też kształtowanie postawy tolerancji, artystyczna ekspresja poprzez taniec, rysunek i stroje oraz wyrabianie umiejętności pracy w grupie.

Drugi z projektów zatytułowany "Spodkiem przez czas" to makieta przedstawiająca jak według trzech autorek będzie wyglądać miasto przyszłości. Autorki Julia Zaborowska, Olga Skoczyńska i Kaja Szczygielska zwracają uwagę m.in. na następujące elementy makiety: "na każdym z budynków umieszczony jest filtr dzięki czemu w mieście powietrze nie jest zanieczyszczone, w pobliżu osiedla znajduje się plac zabaw oraz park; miejsca te są w pełni bezpieczne więc bez obaw można spędzać tam rodzinnie czas; w miejscowych sklepach zawsze jest to czego potrzebujemy, dzięki nim również wielu z mieszkańców ma pracę w pobliżu miejsca zamieszkania; na stadionie możemy obejrzeć fascynujące mecze oraz pod czujnym okiem trenera nauczyć się grać w piłkę, z lotniska można lecieć do najdalszych zakątków świata, a do miejscowej szkoły wszystkie dzieci chodzą chętnie -

Czytaj więcej: Projekty gimnazjalne
AdminS
|

Uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie starają się kultywować tradycje i dzielić się swoją wiedzą na ich temat również z uczniami z innych krajów.  W ramach projektu wiosenno-wielkanocnego eTwinning  pt. „Easter Bunny’s Adventures” dzieci wykonały kartki świąteczne i wysłały je do krajów partnerskich: Słowacji, Turcji i Serbiii.

Tuż przed Wielkanocą odbyło się w naszej szkole spotkanie przedszkolaków z Przedszkola nr 2, Przedszkola nr 3, przedstawicieli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, uczniów barcińskiego liceum oraz uczniów gimnazjum zaangażowanych i uczniów kółka artystyczno-językowego bezpośrednio zaangażowanych we wszystkie działania projektowe, które było punktem kulminacyjnym projektu . Już od progu wyczuwało się atmosferę świąteczną dzięki dekoracjom przygotowanym przez p. Iwonę Goździk oraz dekoracjom użyczonym przez Przedszkole nr 2 w Barcinie. Podczas spotkania wszyscy zebrani mieli

Czytaj więcej: Wielkanocny Projekt Edukacyjny “Easter Bunny’s...
AdminS
|

WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

W roku szkolnym 2017/2018 10 osób z klas drugich wzięło udział w projekcie „Niemiecki ma klasę”. Patronat honorowy nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej. Naszym opiekunem projektu była pani Anna Kończal. Zadanie konkursowe polegało na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. Czas na podsumowanie naszej pracy. Systematycznie spotykaliśmy się i wspólnie poszukiwaliśmy nowych rozwiązań. Razem z opiekunem projektu bawiliśmy się świetnie i jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy. Zmieniliśmy ustawienie ławek, pomalowaliśmy ściany oraz szafki. Postanowiliśmy również dodać coś od siebie, dlatego wykonaliśmy kolorowe plakaty oraz pomoce dydaktyczne. Na parapetach zagościły piękne kwiaty w doniczkach. W naszej sali lekcyjnej do nauki języka niemieckiego jest teraz kolorowo i przytulnie. Niemiecki ma klasę!

Kasia

AdminS
|

Podczas zajęć artystycznych klasy drugie gimnazjum zrealizowały projekt edukacyjny pod nazwą „GRANIE NA ZAWOŁANIE-WSZYSTKO MOŻE BYĆ INSTRUMENTEM”. Koordynatorką działań była p. Agnieszka Korzempa.

Celem projektu było:

  • zaspokojenie potrzeb twórczego i odtwórczego tworzenia muzyki;
  • poznanie zasad budowania instrumentów i powstawania dźwięku;
  • zaprojektowanie i wykonanie w grupach instrumentu własnego pomysłu i gra na nim;
  • integracja uczniów.

Klasy podzielone na grupy z zaangażowaniem przystąpiły do pracy. Zanim przystąpiliśmy do projektowania własnych instrumentów, poznawaliśmy inne, niekonwencjonalne, mniej znane tj.: carillion, virillion. Doświadczaliśmy gry na instrumentach tj. słomki dopicia, kubki, kieliszki, rury pcv, garnki itp. Poznaliśmy podstawowe zasady budowania instrumentu muzycznego i regulowania wysokością dźwięku ( gra na krótszych i dłuższych słomkach, większych i mniejszych kieliszkach, bardziej i mniej napełnionych wodą itp.).

Nieco dłużej „zaprzyjaźniliśmy się” z kubkami. Tak, to nie pomyłka! Mając zwykłe,piknikowe kubki plastikowe próbowaliśmy swoich sił wymyślając rytmy. Obracaliśmy kubki, uderzaliśmy nimi o ławki, klaskaliśmy w dłonie i robiliśmy inne kubkowe akrobacje. Okazało się, że na kubkach naprawdę da się grać! ;) Udowodniliśmy to 15 czerwca podczas uroczystości Święta Szkoły,

Czytaj więcej: Granie na zawołanie-wszystko może być instrumentem
AdminS
|

Jak nie trudno się domyślić naszym podstawowym zadaniem było, stworzenie podkładu dźwiękowego do filmu. Z pozoru brzmi to nieskomplikowanie, wymagało jednak od nas wytężonej pracy zarówno zespołowej jak i indywidualnej. Pracę nad projektem zaczęliśmy od września zeszłego roku.  Uczestnikami projektu byli: Justyna Kruzel, Małgorzata Forgiel, Bartek Halik, Arek Jakubowski, Alicja Zacharek, Anna Nowak, Jacek Zakrzewski, Amelia Woźniak oraz Piotr Marczak . W naszej twórczości wspierała nas p. Katarzyna Wachowska. Pierwszym krokiem była decyzja nad dubbingiem jakiego filmu będziemy pracować. Propozycje były rozmaite.  Najbardziej jednak do gustu przypadł nam film wytwórni Disney zatytułowany Uniwersytet Potworny - z licznymi dialogami pełnymi humoru. Następnie podzieliliśmy się rolami. Żeby jednak  jak najlepiej  wypowiedzieć  swoją kwestię  każdy musiał indywidualnie popracować nad swoją dykcją w języku angielskim, oczywiście.  Nie obyło się bez zabawnych incydentów. Nagrywanie wypowiedzi okazało się żmudną pracą. Czasem musieliśmy kilkakrotnie nagrywać dany fragment, by jakość dźwięku była odpowiednia. To bardzo trudne wyzwanie. Naszym ekspertem od spraw technicznych był Bartek Halik. Oprócz udziału w dubbingu zajął się również montażem całości. 15 czerwca 2018r. podczas Święta Szkoły zaprezentowaliśmy fragment naszej pracy uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom Zespołu Szkół w Barcinie.

AdminS
|

chemia4 czerwca 2018r. w naszej szkole miała miejsce prezentacja projektu „Chemiczne Gry Dydaktyczne”. Uczniowie klas: 3a, 3b, 3e oddziałów gimnazjalnych, pod opieką nauczyciela chemii p. Agaty Wojciechowskiej, stworzyły w jego efekcie wiele ciekawych gier chemicznych. Mogli w nie zagrać chętni nauczyciele i uczniowie podczas poniedziałkowej długiej przerwy. Powstały m.in. Zgadywanki naukowe, chemiczna wersja gry Zgadnij czym jestem, Chemiczne czółko, Chemiquiz, Chemiopoly, Krzyżówki, … - każdy mógł znaleźć grę w sam raz dla siebie. Gry były oceniane przez czujne oko jury: p.Lucynę Taraskę, uczennicę Adriannę Kucharską oraz opiekuna projektu. Swoją obecnością zaszczyciła nas grupa nauczycieli i uczniów na czele z p.dyrektor Marzeną Wolska i p. dyrektorem Tomaszem Woźnickim. Miło, że nam towarzyszyliście! Jako jeden z uczniów biorących udział w projekcie stwierdzam, że cele projektu zostały osiągnięte. Spojrzeliśmy na chemię z zabawnej strony, uświadomiliśmy sobie, że chemia otacza nas w życiu codziennym. Jako najważniejsze uznaję, że zostawiliśmy po sobie ślad – gry dla naszych koleżanek i kolegów, z których będą mogli korzystać w kolejnych latach zdobywając, powtarzając lub utrwalając wiedzę i umiejętności z chemii. Mam nadzieję, że będą się tak samo dobrze bawić , jak my - podczas ich tworzenia!

Kacper Gałązka kl.3agim

AdminS
|

Ze względów organizacyjnych w Zespole Szkół w Barcinie działają:    Rady Samorządów Uczniowskich dla klas podstawowych i gimnazjum oraz LO i dwóch Rzeczników Praw Ucznia.

Skład Rady przy ul. Artylerzystów 13 (młodsze klasy I - VI):

Szymon Konieczka, kl. VIb - przewodniczący

Oliwia Taraska, kl. VIC - zastępca przewodniczącego

Zofia Nowak, kl. IV c- sekretarz

Amelia Kawka, kl. IV d- sekretarz

Marta Tabaczynska, kl. IV a- protokolant

Marta Antczak, kl. IV b- protokolant

Nikodem Robaczewski ,kl. IV e- skarbnik

Aleksander Tylkowski, kl. VIa - skarbnik

Oliwia Harmider, kl. Va

Wiktor Karabin,kl. Vb

Julia Macina,kl. Vc

Skład Rady przy ul. Polna 1 (starsze klasy VII SP, II gim., III gim):

Przewodnicząca - Eliza Rybińska  (IIIb)

Zastępca  - Zofia Drzewiecka  (III b)

sekretarz - Vanessa Witkowska  (IIIe)

skarbnik - Oskar Falkowski  (IIId),  Wiktoria Wojciechowska (IIIe)

protokolant - Maja Wojciechowska (VIIc)

W skład rady wchodzą ponadto przewodniczący klas uczący się w budynku przy Polnej 1.

Skład Rady LO:

Przewodnicząca - Iza Marczak (II LO)

Zastępca  - Gabriel Nowak (II LO)

W skład rady wchodzą samorządy klas licealnych.