AdminS
|

Mamy kota na punkcie mlekaW dniach 25, 26 , 27.04. 2018r. w naszej szkole realizowany był projekt profilaktyczno-edukacyjny dla klas I-III „Mam kota na punkcie mleka”. Głównym celem działań była edukacja uczniów na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów, uświadamianie potrzeby sięgania po produkty nabiałowe w codziennej diecie.  W kolejnych dniach projektu uczniowie wypełniali różnorodne zadania, m.in.: tworzyli plakaty z hasłami promującymi picie mleka i spożywanie jego przetworów, kolorowali sylwetę krowy, tworzyli przestrzenny projekt Krowiej Miss z opakowań po mleku, wypełniali karty pracy sprawdzające ich wiedzę na temat roli mleka w odżywianiu się, opracowywali przepisy na mleczną potrawę. W piątek 27.04.2018r. na drugiej godzinie lekcyjnej uczniowie klas I-III, z pomocą swoich wychowawców i rodziców, przygotowywali koktajle mleczne, mleczne przekąski oraz zdrowe kanapki z nabiałem w roli głównej. Najsmaczniejszą częścią tego dnia była degustacja potraw, która miała miejsce w holu głównym szkoły podczas przerwy. Zdrowe przekąski zyskały wielu amatorów wśród całej szkolnej społeczności.  Wszystkie przygotowane potrawy zostały skonsumowane. 

Dziękujemy uczniom i ich wychowawcom za aktywność podczas pracy nad zadaniami projektu, a rodzicom naszych uczniów za zaangażowanie i pomoc w przygotowywaniu potraw. Specjalne podziękowania kierujemy również do sponsorów: Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Barcinie, firmy PROFUNDAL oraz sklepu TESCO w Barcinie, którzy ufundowali produkty żywnościowe.

Organizatorkami projektu były panie: Renata Dziurzyńska, Elżbieta Wojtkowiak, Elżbieta Kwiatkowska i Anna Rucińska-Niesyn.

AdminS
|

projekt

Dnia 21 marca 2018 roku klasa IID gimnazjum zaprezentowała swoim rodzicom i najbliższym dwa projekty realizowane na zajęciach artystycznych od początku roku szkolnego. Pierwszy z nich pt. "Podróż marzeń", pozwolił poznać kultury i zwyczaje kilku krajów w różnych epokach. Celem jego realizacji było też kształtowanie postawy tolerancji, artystyczna ekspresja poprzez taniec, rysunek i stroje oraz wyrabianie umiejętności pracy w grupie.

Drugi z projektów zatytułowany "Spodkiem przez czas" to makieta przedstawiająca jak według trzech autorek będzie wyglądać miasto przyszłości. Autorki Julia Zaborowska, Olga Skoczyńska i Kaja Szczygielska zwracają uwagę m.in. na następujące elementy makiety: "na każdym z budynków umieszczony jest filtr dzięki czemu w mieście powietrze nie jest zanieczyszczone, w pobliżu osiedla znajduje się plac zabaw oraz park; miejsca te są w pełni bezpieczne więc bez obaw można spędzać tam rodzinnie czas; w miejscowych sklepach zawsze jest to czego potrzebujemy, dzięki nim również wielu z mieszkańców ma pracę w pobliżu miejsca zamieszkania; na stadionie możemy obejrzeć fascynujące mecze oraz pod czujnym okiem trenera nauczyć się grać w piłkę, z lotniska można lecieć do najdalszych zakątków świata, a do miejscowej szkoły wszystkie dzieci chodzą chętnie -

Czytaj więcej: Projekty gimnazjalne
AdminS
|

Uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie starają się kultywować tradycje i dzielić się swoją wiedzą na ich temat również z uczniami z innych krajów.  W ramach projektu wiosenno-wielkanocnego eTwinning  pt. „Easter Bunny’s Adventures” dzieci wykonały kartki świąteczne i wysłały je do krajów partnerskich: Słowacji, Turcji i Serbiii.

Tuż przed Wielkanocą odbyło się w naszej szkole spotkanie przedszkolaków z Przedszkola nr 2, Przedszkola nr 3, przedstawicieli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, uczniów barcińskiego liceum oraz uczniów gimnazjum zaangażowanych i uczniów kółka artystyczno-językowego bezpośrednio zaangażowanych we wszystkie działania projektowe, które było punktem kulminacyjnym projektu . Już od progu wyczuwało się atmosferę świąteczną dzięki dekoracjom przygotowanym przez p. Iwonę Goździk oraz dekoracjom użyczonym przez Przedszkole nr 2 w Barcinie. Podczas spotkania wszyscy zebrani mieli

Czytaj więcej: Wielkanocny Projekt Edukacyjny “Easter Bunny’s...
AdminS
|

WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

W roku szkolnym 2017/2018 10 osób z klas drugich wzięło udział w projekcie „Niemiecki ma klasę”. Patronat honorowy nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej. Naszym opiekunem projektu była pani Anna Kończal. Zadanie konkursowe polegało na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. Czas na podsumowanie naszej pracy. Systematycznie spotykaliśmy się i wspólnie poszukiwaliśmy nowych rozwiązań. Razem z opiekunem projektu bawiliśmy się świetnie i jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy. Zmieniliśmy ustawienie ławek, pomalowaliśmy ściany oraz szafki. Postanowiliśmy również dodać coś od siebie, dlatego wykonaliśmy kolorowe plakaty oraz pomoce dydaktyczne. Na parapetach zagościły piękne kwiaty w doniczkach. W naszej sali lekcyjnej do nauki języka niemieckiego jest teraz kolorowo i przytulnie. Niemiecki ma klasę!

Kasia

AdminS
|

Podczas zajęć artystycznych klasy drugie gimnazjum zrealizowały projekt edukacyjny pod nazwą „GRANIE NA ZAWOŁANIE-WSZYSTKO MOŻE BYĆ INSTRUMENTEM”. Koordynatorką działań była p. Agnieszka Korzempa.

Celem projektu było:

  • zaspokojenie potrzeb twórczego i odtwórczego tworzenia muzyki;
  • poznanie zasad budowania instrumentów i powstawania dźwięku;
  • zaprojektowanie i wykonanie w grupach instrumentu własnego pomysłu i gra na nim;
  • integracja uczniów.

Klasy podzielone na grupy z zaangażowaniem przystąpiły do pracy. Zanim przystąpiliśmy do projektowania własnych instrumentów, poznawaliśmy inne, niekonwencjonalne, mniej znane tj.: carillion, virillion. Doświadczaliśmy gry na instrumentach tj. słomki dopicia, kubki, kieliszki, rury pcv, garnki itp. Poznaliśmy podstawowe zasady budowania instrumentu muzycznego i regulowania wysokością dźwięku ( gra na krótszych i dłuższych słomkach, większych i mniejszych kieliszkach, bardziej i mniej napełnionych wodą itp.).

Nieco dłużej „zaprzyjaźniliśmy się” z kubkami. Tak, to nie pomyłka! Mając zwykłe,piknikowe kubki plastikowe próbowaliśmy swoich sił wymyślając rytmy. Obracaliśmy kubki, uderzaliśmy nimi o ławki, klaskaliśmy w dłonie i robiliśmy inne kubkowe akrobacje. Okazało się, że na kubkach naprawdę da się grać! ;) Udowodniliśmy to 15 czerwca podczas uroczystości Święta Szkoły,

Czytaj więcej: Granie na zawołanie-wszystko może być instrumentem
AdminS
|

Jak nie trudno się domyślić naszym podstawowym zadaniem było, stworzenie podkładu dźwiękowego do filmu. Z pozoru brzmi to nieskomplikowanie, wymagało jednak od nas wytężonej pracy zarówno zespołowej jak i indywidualnej. Pracę nad projektem zaczęliśmy od września zeszłego roku.  Uczestnikami projektu byli: Justyna Kruzel, Małgorzata Forgiel, Bartek Halik, Arek Jakubowski, Alicja Zacharek, Anna Nowak, Jacek Zakrzewski, Amelia Woźniak oraz Piotr Marczak . W naszej twórczości wspierała nas p. Katarzyna Wachowska. Pierwszym krokiem była decyzja nad dubbingiem jakiego filmu będziemy pracować. Propozycje były rozmaite.  Najbardziej jednak do gustu przypadł nam film wytwórni Disney zatytułowany Uniwersytet Potworny - z licznymi dialogami pełnymi humoru. Następnie podzieliliśmy się rolami. Żeby jednak  jak najlepiej  wypowiedzieć  swoją kwestię  każdy musiał indywidualnie popracować nad swoją dykcją w języku angielskim, oczywiście.  Nie obyło się bez zabawnych incydentów. Nagrywanie wypowiedzi okazało się żmudną pracą. Czasem musieliśmy kilkakrotnie nagrywać dany fragment, by jakość dźwięku była odpowiednia. To bardzo trudne wyzwanie. Naszym ekspertem od spraw technicznych był Bartek Halik. Oprócz udziału w dubbingu zajął się również montażem całości. 15 czerwca 2018r. podczas Święta Szkoły zaprezentowaliśmy fragment naszej pracy uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom Zespołu Szkół w Barcinie.

AdminS
|

chemia4 czerwca 2018r. w naszej szkole miała miejsce prezentacja projektu „Chemiczne Gry Dydaktyczne”. Uczniowie klas: 3a, 3b, 3e oddziałów gimnazjalnych, pod opieką nauczyciela chemii p. Agaty Wojciechowskiej, stworzyły w jego efekcie wiele ciekawych gier chemicznych. Mogli w nie zagrać chętni nauczyciele i uczniowie podczas poniedziałkowej długiej przerwy. Powstały m.in. Zgadywanki naukowe, chemiczna wersja gry Zgadnij czym jestem, Chemiczne czółko, Chemiquiz, Chemiopoly, Krzyżówki, … - każdy mógł znaleźć grę w sam raz dla siebie. Gry były oceniane przez czujne oko jury: p.Lucynę Taraskę, uczennicę Adriannę Kucharską oraz opiekuna projektu. Swoją obecnością zaszczyciła nas grupa nauczycieli i uczniów na czele z p.dyrektor Marzeną Wolska i p. dyrektorem Tomaszem Woźnickim. Miło, że nam towarzyszyliście! Jako jeden z uczniów biorących udział w projekcie stwierdzam, że cele projektu zostały osiągnięte. Spojrzeliśmy na chemię z zabawnej strony, uświadomiliśmy sobie, że chemia otacza nas w życiu codziennym. Jako najważniejsze uznaję, że zostawiliśmy po sobie ślad – gry dla naszych koleżanek i kolegów, z których będą mogli korzystać w kolejnych latach zdobywając, powtarzając lub utrwalając wiedzę i umiejętności z chemii. Mam nadzieję, że będą się tak samo dobrze bawić , jak my - podczas ich tworzenia!

Kacper Gałązka kl.3agim

AdminS
|

Ze względów organizacyjnych w Zespole Szkół w Barcinie działają:    Rady Samorządów Uczniowskich dla klas podstawowych i gimnazjum oraz LO i dwóch Rzeczników Praw Ucznia.

Skład Rady przy ul. Artylerzystów 13 (młodsze klasy I - VI):

Szymon Konieczka, kl. VIb - przewodniczący

Oliwia Taraska, kl. VIC - zastępca przewodniczącego

Zofia Nowak, kl. IV c- sekretarz

Amelia Kawka, kl. IV d- sekretarz

Marta Tabaczynska, kl. IV a- protokolant

Marta Antczak, kl. IV b- protokolant

Nikodem Robaczewski ,kl. IV e- skarbnik

Aleksander Tylkowski, kl. VIa - skarbnik

Oliwia Harmider, kl. Va

Wiktor Karabin,kl. Vb

Julia Macina,kl. Vc

Skład Rady przy ul. Polna 1 (starsze klasy VII SP, II gim., III gim):

Przewodnicząca - Eliza Rybińska  (IIIb)

Zastępca  - Zofia Drzewiecka  (III b)

sekretarz - Vanessa Witkowska  (IIIe)

skarbnik - Oskar Falkowski  (IIId),  Wiktoria Wojciechowska (IIIe)

protokolant - Maja Wojciechowska (VIIc)

W skład rady wchodzą ponadto przewodniczący klas uczący się w budynku przy Polnej 1.

Skład Rady LO:

Przewodnicząca - Iza Marczak (II LO)

Zastępca  - Gabriel Nowak (II LO)

W skład rady wchodzą samorządy klas licealnych.

 

AdminS
|

Już 1 kwietnia 2015 r. będziesz pisać najważniejszy dla ucznia szkoły podstawowej sprawdzian kompetencji. Oto garść wskazówek, które pomogą Ci poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym. Pamiętaj, że stres nie musi być zły, a może też motywować i mobilizować do działania.

Jak uczeń może poradzić sobie z sytuacją stresu egzaminacyjnego?

Na dzień przed sprawdzianem

  • Na dzień przed sprawdzianem zadbaj o relaks i wypoczynek. W tym dniu najlepiej nie zaglądać nerwowo do notatek.
  • Przygotuj z wyprzedzeniem strój oraz wszystkie niezbędne w dniu sprawdzianu przybory, np. linijka, ekierka, kątomierz, cyrkiel, długopis z czarnym tuszem, ołówek do rysowania i gumkę. Pamiętaj o legitymacji szkolnej.
  • Możesz pójść na spacer, dotlenić się. Poczytać ulubioną książkę, posłuchać uspokajającej muzyki.
  • Pamiętaj, aby pójść spać w miarę wcześnie, tak aby w dniu sprawdzianu być wypoczętym.
  • Zawsze relaksująco działają ćwiczenia oddechowe i pozytywne myślenie.
  • W dniu egzaminu koniecznie trzeba zjeść śniadanie i wypić coś ciepłego. Wysiłek intelektualny wymaga energii.

Podczas egzaminu

  • Po zajęciu swojego miejsca weź kilka głębokich oddechów, by uspokoić się i dotlenić mózg.
  • Uważnie słuchaj komunikatów i poleceń przewodniczącego komisji.
  • Gdy dostaniesz arkusz ze sprawdzianem, sprawdź, czy jest kompletny. Zapoznaj się z instrukcją wydrukowaną na pierwszej stronie arkusza egzaminacyjnego.
  • Czytaj dokładnie polecenia do zadań, zwracaj uwagę na szczegóły. Możesz podkreślić liczby i inne ważne informacje pojawiające się w treści zadania. Zwracaj szczególną uwagę na słowa „są / nie są”, „zdanie prawdziwe / fałszywe” .
  • Rozpocznij pisanie sprawdzianu od zadań, które wydają Ci się najłatwiejsze.
  • Zadania, które wydają ci się trudne, lub na które nie znasz odpowiedzi zostaw na koniec.
  • Aby zmobilizować mózg do pracy możesz od czasu do czasu powtarzać  w myślach: „poradzę sobie”, „dobrze mi idzie”, „potrafię to”, „dam radę”.
  • Jeśli zdarzy Ci się tzw. pustka w głowie, to spróbuj się odprężyć, weź kilka głębokich oddechów, napnij, a następnie rozluźnij mięśnie twarzy i dłoni oraz stóp.

W trudnych chwilach podczas sprawdzianu pamiętaj, że wszyscy nauczyciele życzą Tobie jak najlepiej i mocno trzymają za Ciebie kciuki.

Powodzenia!

Anna Rucińska-Niesyn

AdminS
|

Już 1 kwietnia 2015r. Wasze dzieci staną przed pierwszym w swoim życiu ważnym Sprawdzianem Kompetencji. Dzięki Waszemu wsparciu mogą skutecznie poradzić sobie ze stresem egzaminacyjnym i napisać sprawdzian jak najlepiej.

Jak rodzic może wesprzeć dziecko przed sprawdzianem i w dniu sprawdzianu?

  • Kilka dni wcześniej należy skompletować dziecku strój na sprawdzian, po to by uniknąć niepotrzebnego zamieszania  w dniu egzaminu. Warto też wcześniej zadbać o zorganizowanie niezbędnych przyborów, np. linijka, ekierka, kątomierz, cyrkiel, długopis z czarnym tuszem, ołówek i gumkę.
  • W dniu sprawdzianu każdy uczeń powinien mieć przy sobie dokument stwierdzający tożsamość (np. legitymację szkolną).
  • Na dzień przed sprawdzianem nie karzcie dzieciom się uczyć. Ten czas lepiej przeznaczyć na rozrywkę. Przyda się spacer na świeżym powietrzu. Miła rozmowa z rodzicem pomoże rozwiać obawy dziecka. Można zadbać o chwilę relaksu, np. słuchanie uspokajającej muzyki.
  • Zadbajcie o to, aby dziecko poszło spać o odpowiedniej porze,  żeby w dniu egzaminu było wypoczęte.
  • Pamiętajcie również o tym, żeby w dniu sprawdzianu Wasze dziecko zjadło śniadanie i wypiło coś ciepłego. Trudno mu będzie skupić się przy burczącym brzuchu.
  • Uwierzcie w swoje dziecko. Pozytywne nastawienie rodzica dodaje dziecku wiary w siebie.

  • Anna Rucińska-Niesyn

AdminS
|

 

27 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

 już w niedzielę 13 stycznia!

W tym roku działamy połączonymi siłami Zespołu Szkół w Barcinie.

Organizują go ramię w ramię uczniowie klas I-III, IV-VI,

gimnazjaliści i licealiści J

wraz z nauczycielami, rodzicami i pracownikami szkoły.

Spotykamy się 13 stycznia o godz. 9.30 w budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Artylerzystów 13.  

Jak zwykle zapraszamy do naszej kawiarenki, sklepiku, loterii fantowej.

   Po holach przemykał będzie kot w worku, a gdy wrażeń będzie zbyt dużo,

to ciśnienie zmierzy pani pielęgniarka J

Już dziś zapowiadamy wspaniałe występy wokalne, taneczne i recytatorskie naszych uczniów

oraz zaprzyjaźnionych przedszkolaków i zuchów z Przedszkola nr 2 i Przedszkola nr 3 w Barcinie.

Maluchy ( i nie tylko J) będą mogły pomalować sobie twarz w ciekawe wzorki

lub pobawić się w kąciku  zabaw plastycznych.

Bądźcie z nami w niedzielę !!!

AdminS
|

 

KOCHANI!
Wielkie dzięki za wspaniałe granie! Dzięki Waszej hojności, przychylności, serdeczności i WIELKIEMU SERCU udało nam się zebrać podczas tegorocznego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy niewyobrażalną 

kwotę: 15.704,86zł

Znowu się wspaniale udało bo, tego dnia  wszyscy byliśmy  razem: rodzice, uczniowie, nauczyciele, ale także nasi wierni od lat przyjaciele. Mamy, babcie, ciocie od soboty piekły przepyszne ciasta, rodzice z Rady Rodziców przygotowali pyszny chleb ze smalcem, uczniowie i nauczyciele przygotowali stoiska pełne ofiarowanych przez Was fantów, nasi przyjaciele – sponsorzy, Ci sami niezawodni od lat przekazali wspaniałe gadżety na licytację, do sklepiku i produkty do kawiarenki. Najmłodsi malowali sobie twarze w kolorowe wzorki, spędzali czs w kąciku zabaw plastycznych, starsi mogli zmierzyć sobie ciśnienie,  a po holach grasował kot w worku. Były wspaniałe występy uczniów naszej szkoły oraz przedszkolaków z barcińskich placówek, którzy również grają z nami od samego początku.  Zwieńczeniem tego dnia było przedstawienie "Krismas Szoł - Świąteczny zakład" w  wykonaniu nauczycieli i uczniów liceum.

Dziękujemy wszystkim sponsorom, rodzicom, niezastąpionym paniom z kuchni i z obsługi, uczniom i nauczycielom za pomoc w zorganizowaniu tego Finału..

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!!!!!!!!

AdminS
|

26 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

 już w niedzielę 14 stycznia!

W tym roku działamy połączonymi siłami

całego Zespołu Szkół w Barcinie!

Organizują go ramię w ramię uczniowie klas I-III, IV-VI, gimnazjaliści i licealiści J wraz z nauczycielami, rodzicami i pracownikami szkoły.

Spotykamy się 14 stycznia o godz. 9.30

w budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Artylerzystów 13.  

Jak zwykle zapraszamy do naszej kawiarenki, sklepiku, loterii fantowej

oraz na pyszny chleb ze smalcem przygotowany przez Radę Rodziców.

   Po holach przemykał będzie kot w worku, a gdy wrażeń będzie zbyt dużo, to ciśnienie zmierzy pani pielęgniarka J

Już dziś zapowiadamy wspaniałe występy wokalne, taneczne i recytatorskie naszych uczniów oraz zaprzyjaźnionych przedszkolaków i zuchów z Przedszkola nr 2 i Przedszkola nr 3 w Barcinie.

A na zakończenie około godziny 12.00 zapraszamy na przedstawienie „Krismas Szoł”, w którym wystąpią nauczyciele

oraz uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie.

Maluchy ( i nie tylko J) będą mogły pomalować sobie twarz w ciekawe wzorki lub pobawić się w kąciku  zabaw plastycznych.

Bądźcie z nami w niedzielę !!!

AdminS
|

Resuscytacja16 października o 12.00 rozpoczęło się w całej Polsce bicie w jednoczesnej resuscytacji krążeniowo-oddechowej prowadzonej przez jak największą ilość osób. Uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Barcinie wzorem ubiegłych lat także wzięli udział w akcji. Przy resuscytacji dzieciom pomagały nauczycielki z naszej szkoły, które mają ukończone kursy z ratownictwa medycznego – p. Agnieszka Safijan i p. Joanna Boguszewska. Pomocą służyły także panie, które od lat zajmowały się szkoleniem uczniów klas 3 – emerytowane już nauczycielki – panie Elżbieta Dolatowska i Zofia Czyżewska.  Wszystko zostało udokumentowane na filmach i zdjęciach przez panie Małgorzatę Kwapisz - Brokos i Sylwię Gwizdała.  W biciu rekordu wzięło udział 239 osób. Sprawozdanie do sztabu głównego zostało wysłane, teraz czekamy tylko na potwierdzenie. Dziękujemy uczniom klas gimnazjalnych oraz 1 klasie LO za pomoc w realizacji przedsięwzięcia. 

 

AdminS
|

KOCHANI!
Wielkie dzięki za wspaniałe granie! Dzięki Waszej hojności, przychylności, serdeczności i WIELKIEMU SERCU udało nam się zebrać podczas tegorocznego Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy niewyobrażalną kwotę: 12.385,54zł Dziękujemy wszystkim sponsorom, rodzicom, uczniom i nauczycielom za pomoc w zorganizowaniu tego Finału..Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!!!!!!!!


Szkolny Sztab WOŚP