AdminS
|

Odszukajcie Psotnika w sieci laboratorium

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 02.02.2017

Relacja

Kolejne zadanie wykonane z entuzjazmem i uśmiechem na twarzy. Szczególnie rozwiązywanie quizu sprawiło nam dużo radości. Dzięki quizowi dobrze wiemy, jak zachować się gdy zobaczymy w sieci coś niepokojącego oraz jakie informacje możemy udostępniać o sobie w sieci. Wiemy także, że ilość spędzonego czasu podczas korzystania z mediów powinna być ustalona z rodzicami. Pomogliśmy Julce i Kubie w stworzeniu umowy o używaniu Internetu. Nasz kontrakt zawiesiliśmy w świetlicy, aby zwracał uwagę naszych koleżanek i kolegów na ważny temat - bezpieczeństwa w sieci. Na koniec każdy dostał swój kontrakt i obiecał porozmawiać o nim wspólnie z rodzicami.

AdminS
|

Pomóżcie ochronić Psotnika przed cyberprzestępcą

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 17.01.2017

Relacja

Do dzisiejszych zajęć dzieci podeszły z pełnym profesjonalizmem. Przyniosły cenne, ważne, a przede wszystkim zrobione samodzielnie, według własnego pomysłu przedmioty i prace plastyczne. Z entuzjazmem opowiadały o swoich pracach na forum grupy. Zadanie z zamianą autora danej pracy, wywołało ogromne oburzenie, złość i dyskusję, że tak nie można. Dzieci dowiedziały się, że każdy jest autorem swojej pracy i nikt nie może podpisać się pod cudzą pracą. Wiedzą również w jaki sposób można się dzielić swoją twórczością. Zadanie z odgadnięciem skąd pochodzi dany cytat nie należało do najłatwiejszych, ale i z tym poradziły sobie prawie w 100%. Dzięki tym zajęciom dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o kolejne pojęcia - autor, twórca, plagiat, cytat i rozumieją, że posiadają prawo o tym, aby decydować z kim dzielą się swoją twórczością.

AdminS
|

Pomóżcie bliźniakom bronić ich praw

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 12.01.2017

Relacja

Dzisiaj wyjaśniliśmy sobie znaczenie słowa haker. Dowiedzieliśmy się, że każde dziecko ma swoje prawa, których nikt nie może odbierać. Pomogliśmy bliźniakom złamać kod w zaszyfrowanej wiadomości. Łamanie kodów to świetna zabawa. Ostatnim zadaniem było zilustrowanie w grupach praw do informacji z gwiazdy szeryfa. Trafnie zilustrowane prace zostały zawieszone na gazetce promującej ,,Mega Misję'' w świetlicy. Pozdrawiamy:)

AdminS
|

Aktywnie realizując zadania z Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Mega Misja” Orange doczekaliśmy się świątecznego prezentu. Jest nim wyczekiwany przez wszystkich nasz pierwszy TABLET!!! Okrzyki, brawa i uśmiechy towarzyszyły przy otwieraniu paczki. Radość była przeogromna. Dziękujemy „Julce, Kubie i Psotnikowi” za wspaniały prezent, który od dziś umilać będzie pobyt w naszej świetlicy.

K. Moritz i I. Goździk

AdminS
|

Pomóżmy bliźniakom odróżnić opinie od faktów!

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 30.11.2016

Relacja

Zajęcia rozpoczęliśmy od przyklejenia w naszych albumach kolejnej naklejki z psotnikiem. Wyjaśnione zostały pojęcia „Audiobook”, „Fakty” i „Opinie”. Następnie w ciszy i skupieniu dzieci wysłuchały fragment książki M.Twaina, pt. „Przygody Tomka Sawyera” i wyraziły swoją opinie na temat słuchanego nagrania, postawy Tomka i jego skarbów. Najciekawszym momentem zajęć było szukanie w świetlicy skarbów Tomka, co dla większości z dzieci nie były to żadne skarby, a zbieranina niepotrzebnych rzeczy. Dzieci wiedzą, że każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii, przy czym należy zrobić to w taki sposób, aby nie urazić i skrzywdzić tym innych osób. Na koniec zajęć spotkała nas miała niespodzianka. Mogliśmy wybrać imię dla naszego psotnika i od dziś nas świetlicowy psotnik nazywa się „TU – TU”. Pod wpływem emocji i świetnej zabawy powstały nawet rysunki naszego nowego psotnika. 

AdminS
|

Zablokujmy Psotnikowi dostęp do występów w telewizji!

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 27.11.2016

Relacja

Dzisiejsze zajęcia z ,,Mega Misji'' jak zawsze były ciekawe i udało nam się wykonać wszystkie zadania. Dowiedzieliśmy się, że komunikaty medialne mogą być informacyjne lub rozrywkowe. Potrafimy je rozróżnić i podać wiele przykładów w obu kategoriach. Najbardziej jednak podobało nam się zaprezentowanie swojego programu telewizyjnego. Grupa dziewcząt i chłopców wykonała to zadanie doskonale. Mogliśmy obejrzeć program ,,Wiadomości'' oraz program rozrywkowy ,,Mali giganci''. Chociaż najbardziej lubimy oglądać programy rozrywkowe to wiemy, że potrzebne są też programy informacyjne - do nauki i zdobywania wiadomości

AdminS
|

Wytłumaczcie Psotnikowi jak wydostać się z maszyny holograficznej.

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 08.11.2016

Dzisiejsze zajęcia dużo nas nauczyły. Dowiedzieliśmy się co to jest komunikacja oraz kim jest nadawca, a kim odbiorca komunikatów. Bezbłędnie rozpoznawaliśmy komunikaty formalne i nieformalne oraz potrafiliśmy je odpowiednio zastosować. Ciekawym ćwiczeniem pełnym uśmiechów okazało się zadanie z komunikowania się gestem, obrazem i dźwiękiem, to zapewne wzmocniło pracę w grupach. Musimy to kiedyś wykorzystać w wolnym czasie jako zabawę.

AdminS
|

Pomóżcie bliźniakom tworzyć komunikaty

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 26.10.2016

Relacja

Kolejne zadanie już za nami. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach, wypowiadały się i prezentowały wypowiedzi w postaci scenek, które wywołały dużo śmiechu i zabawy. Bez problemu wymieniły formy komunikacji z innymi osobami – rozmowa, rozmowa telefoniczna, list, e-mail, smsy. Odpowiadały na pytania jak powinniśmy zwracać się do poszczególnych osób i jakich form grzecznościowych użyć. Zadanie „zasady komunikacji” aktywnie zaangażowało wszystkie grupy, można było zauważyć odrobinę rywalizacji, gdyż każda z grup chciała zdobyć jak największą ilość punktów. Po zakończonych zajęciach dzieci wiedzą , że każda forma komunikacji ma swoje zasady, które należy przestrzegać oraz, że podstawową zasadą obowiązującą wszędzie jest szacunek dla drugiej osoby.

 

AdminS
|

Opowiedzcie o sobie Psotnikowi

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 17.10.2016

Relacja

Zajęcia rozpoczęliśmy od rozpakowania paczki, na którą wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością. Bardzo za nią dziękujemy:) Dziś uczyliśmy się jak przedstawić się w internecie - co należy o sobie powiedzieć , a o czym nie należy informować rozmówcy. Poznaliśmy znaczenie słów nick i awatar, dzięki którym można zachować anonimowość w internecie. Sporo trudności sprawiło nam zadanie polegające na odgadnięciu, jaka osoba kryje się pod konkretnym nickiem i awatarem. Dzięki dzisiejszym zajęciom wiemy, jak należy zaprezentować się osobom poznanym w internecie oraz w jaki sposób zachować anonimowość. Wiemy, że niektórych informacji pod żadnym pozorem nie należy udzielać obcym. Postaramy się o tym pamiętać dla własnego bezpieczeństwa.

AdminS
|

Przygotowanie materiału o zdrowej żywności

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 05.10.2016

Relacja

Ostatnie zadanie z obszaru „Korzystanie z informacji” już za nami. Temat dzisiejszego zadania – zdrowa żywność nie był nam obcy i poradziliśmy sobie z nim bez problemu. Dzieci poznały termin „prezentacja” oraz dowiedziały się, że istnieją różne formy prezentacji. Określiły jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja. Zgodnie wybrały, że najciekawszą formą prezentacji dla ich wieku jest plakat i prezentacja multimedialna. Następnie przyjrzały się piramidzie „ZDROWEGO ŻYWIENIA” i w grupach przystąpiły do wykonania plakatów. Pełni zaangażowana, pomysłów i współpracy wykonały 4 plakaty, które teraz zdobią naszą gazetkę. Na zakończenie zajęć każda z grup przystąpiła do prezentacji swoich plakatów i obiektywnie oceniliśmy, czy wykonane zostały tak, by były interesujące, zgodne z tematem i przyciągały uwagę.

AdminS
|

Uporządkowanie informacji w Encyklopedii Internetowej

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 07.09.2016

Relacja

 

Mega MisjaPierwsze zadanie za nami! Hura! Na początku dzieci zapoznały się z głównymi bohaterami Julką, Kubą i Psotnikiem, a następnie przeszły do wyzwania jakie przed nimi stało. Już na samym początku zauważyć można było duże zaciekawienie i zaangażowanie dzieci w wykonywanie zadań oraz współpracę między nimi. Sprawiło im to wiele radości. Dzieci dowiedziały się z jakich źródeł można korzystać wyszukując informacje, na co zwrócić uwagę oraz, że warto skorzystać zarówno z pomocy osoby dorosłej, jak i poczytać np. książkę, obejrzeć film, itp. Zajęcia wzbogacone zostały o kolorowankę z żółwikiem dla najmłodszych, a dla starszych o krzyżówkę z hasłem „Źródło informacji” oraz zabawę ruchową pt. „wyścig żółwi”. Po zakończonych już zajęciach dzieci zrobiły nam niespodziankę - spontanicznie zbudowały żółwia z klocków, z czego były bardzo zadowolone i z niecierpliwością czekają na kolejne wyzwanie.

.

AdminS
|

Z POCZĄTKIEM NOWEGO ROKU SZKOLNEGO WYSTARTOWALIŚMY Z PROGRAMEM EDUKACYJNYM „MegaMisja Orange”

MegaMisja to pierwszy w Polsce kompleksowy program edukacji cyfrowej skierowany do świetlic szkolnych. Jego celem jest przygotowanie dzieci w wieku 6-10 lat do bezpiecznego korzystania z technologii cyfrowych i wzbogacenie oferty zajęć świetlicowych.

Przebieg programu oparty jest na fabularyzowanej grze dla dzieci (grywalizacji), która przenosi uczestników do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód MegaMisji. Wykonując kolejne zadania, dzieci pomagają bohaterom historii sprawnie poruszać się wśród cyfrowych wynalazków i chronić je przed figlami Psotnika.

Poprzez taką grę edukacyjną dzieci wzmacniają swoje umiejętności cyfrowe i w kolejnych zadaniach uczą się, jakie treści można udostępniać w sieci, jak chronić swoją prywatność i unikać zagrożeń w Internecie, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy.

MegaMisja stawia na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję w trakcie zajęć i zabawę, która przyspieszy nabywanie cyfrowych kompetencji.

Program będziemy realizować przez 10 miesięcy. Za wykonane zadania otrzymamy punkty, które będą wymieniane na nagrody: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne i gry edukacyjne dla dzieci, które wzbogacają wyposażenie świetlicy.

 

Z niecierpliwością czekamy na kolejne zadania, a Wy trzymajcie za nas kciuki!!!

Nasze poczynania można śledzić na stronie  https://megamisja.pl/

AdminS
|

 

Z radością dzielimy się informacją o przyjęciu zgłoszenia naszej świetlicy do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego ,,MEGA  MISJA ORANGE''. Głównym celem tego programu jest podniesienie wiedzy najmłodszych uczniów, dotyczącej bezpiecznego i świadomego użytkowania multimediów. Cieszymy się ,że spośród 725 zgłoszonych świetlic znaleźliśmy sie w gronie 300 zakwalifikowanych do tego programu, jako jedyni w powiecie.

Warunkiem uczestnictwa  w projekcie było nagranie i wysłanie 30  sekundowego filmiku, który powstał  dzięki zaangażowaniu p.  I. Goździk i p. K. Moritz, a przede wszystkim dzieciom z naszej świetlicy.  Stworzenie filmu sprawiło wiele radości, dzieci prześcigając się w pomysłach na pokazanie naszej świetlicy, wykazały się niezwykłą kreatywnością, bawiąc i ucząc się jednocześnie.

1 września 2016 roku rozpoczniemy edukację cyfrową z fundacja orange. Czeka nas niezapomniana przygoda edukacyjna. Będziemy poznawać bohaterów cyfrowego laboratorium i rozwiązywać różne zadnia.

Już nie możemy doczekać się nowego roku szkolnego! Teraz wiemy, że nigdy nie należy się poddawać .

Serdecznie zapraszamy do obejrzenia filmiku promującego naszą świetlicę.

AdminS
|

kubkiUczniowie z klasy III a na dodatkowych zajęciach ustawiali kubki wg określonego kodu: rzeczowniki- kubek zielony, czasowniki- kubek czerwony, a przymiotniki -kubek żółty. Wszystkim udało się ustawić wieże z kubków prawidłowo. Dzieci podjęły wyzwanie ułożenia swojego kodu i dodania kolejnej części mowy - przysłówka. Jestem dumna z moich małych „programistów”. :-) Poradzili sobie wspaniale!

AdminS
|

Pierwszy był łatwy, drugi okazał się trudniejszy, ale uczniowie nie poddawali się. Pierwsze zadanie, które otrzymali, polegało na ułożeniu kolorowych, wymieszanych na polu słomek w kwadracie 3X3, przesuwając słomki w prawo lub w lewo, góra-dół, tylko o jedno pole( nie można po skosie) tak, aby dojść do układu pokazanego na wzorze. Wszyscy wykonali to zadanie prawidłowo. Kwadrat 4x4 początkowo przeraził dzieci, ale po kilku minutach okazało się, że droga do rozwiązania tego układu była łatwa. Brawo dzieciaki! 

Tekst i zdjęcia: dumna ze swoich uczniów Olga Nowicka