AdminS
|

24 października rozpoczęła się organizowana przez bibliotekę szkolną  zabawa w detektywów, która polega  na wytropieniu zgubionych stron książki. Jest na niej umieszczony cytat z książki.  Zadanie detektywa polega  na podaniu autora i tytułu książki z której pochodzić będzie cytat. Na zwycięzcę czeka  słodka nagroda w bibliotece.

Dzisiejszym super detektywem została Zuzanna Sajda z klasy  III d. Gratulujemy serdecznie :-)

 

Bądźcie czujni kochani – jutro następna zagadka !!!!

AdminS
|

Październik to Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Biblioteka szkolna jak co roku przygotowała dla wszystkich czytelników wiele niespodzianek i atrakcji.

Prawie wszystkie klasy skorzystały już z zaproszenia na lekcję biblioteczną, na której miały okazję nauczyć się techniki tworzenia Lapbooków. Niedługo na stronie szkoły umieścimy zdjęcia tych najciekawszych. Wszystkie Wasze dzieła będą wystawione w bibliotece szkolnej.

Już od piątku osoby zmierzające do biblioteki mogły zauważyć książkowe schody. Wzrokowcy z  łatwością zapamiętają autorów i tytuły książek.

 W najbliższy piątek natomiast zapraszamy na randkę w ciemno z książką pod hasłem „ Nie szata zdobi książkę”

Przez cały październik „Tajemniczy Ktoś” będzie polował z aparatem fotograficznym i przyłapywał na czytaniu najgorliwszych miłośników książek. Galeria Szkolnych Zaczytanych powstanie na holu przy bibliotece szkolnej.

 

Od 24 października zapraszamy tez wszystkich czytelników do zabawy w detektywów, która polegała będzie na wytropieniu zgubionych stron książki.

Będzie na niej umieszczony cytat z książki. Zadanie detektywa polegało będzie na podaniu autora i tytułu książki z której pochodzić będzie cytat. Na zwycięzcę czekać będzie słodka nagroda w bibliotece.

AdminS
|

W bibliotece przy współpracy z dziewczętami z klasy II b, II c i VI c  powstaje nietypowa reklama książek. 9.03,2016r. powstały pierwsze zdjęcia typu „sleeveface” – co to jest?   Sleeveface to popularna inicjatywa polegająca na robieniu zdjęć z zasłoniętą przez okładkę książki, czasopisma, płyty CD, DVD lub winylowej częścią ciała. W efekcie otrzymujemy złudzenie prezentujące połączenia sylwetki fotografowanej osoby z ukrytym książkowym alter ego. W efekcie powstaje złudzenie prezentujące czasem zabawne, czasem kreatywne połączenie osobowości czytelnika z jego książkowym wcieleniem – można powiedzieć    po polsku   „twarzookładka”.

Efektem końcowym naszej sesji zdjęciowej będzie wystawa. Teraz zapraszamy Was do obejrzenia kilku zdjęć z pierwszego spotkania, na którym było dużo dobrej zabawy i oczywiście ustalenie terminu kolejnej sesji zdjęciowej. A może macie własny pomysł na „sleeveface” ze swoją ulubioną książką?

ZAPRASZAMY DO BIBLIOTEKI !!!

       

      

  

AdminS
|

regałOd listopada bieżącego roku uczniowie naszej szkoły cieszą się możliwością wypożyczania nowych książek, o których marzyli. Ponad 200 nowych książek zostało zakupionych w ramach dotacji finansowej z Programu MEN „ Książki naszych marzeń”. Wyboru książek dokonali uczniowie wypełniając listę życzeń na stronie internetowej szkoły, którą opracowała p. Sylwia Gwizdała.

Wśród nowości są takie tytuły jak: Tytus, Romek i Atomek, Dziennik Cwaniaczka, Tomek Łebski, Super wakacje z szaloną babcią, seria Zaopiekuj się mną, Przyjaciółki z naszej klasy, Dzieci gotują, Domowe zwierzęta, Gwiazd naszych wina, Pięć królestw i błędny rycerz Martynka i wiele innych.

Zapraszamy do biblioteki po nowości.

AdminS
|

Od kilku lat w październiku w naszej szkole świętujemy Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Organizatorem przedsięwzięcia jest biblioteka naszej szkoły, a jego koordynatorem pani Elżbieta Dolatowska. Uczniów naszej szkoły czeka wiele atrakcji i niespodzianek. Jest to doskonała okazja, aby zwrócić uwagę na czytelnictwo i jego rolę  w rozwoju dzieci i kształtowaniu ich postaw. Przy okazji zachęcamy dorosłych do czytania dzieciom 15 minut dziennie codziennie.

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO DLA UCZNIÓW KLAS IV-VI

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA UCZNIÓW KLAS II-III

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU NA MISTRZA GŁOŚNEGO CZYTANIA

 

AdminS
|

W związku z niekorzystnymi warunkami pogodowymi w dniu dzisiejszym, zaplanowane na dziś testy próby sprawności fizycznej ogólnej dla kandydatów do klasy sportowej - zostają przełożone na środę po Świętach Wielkanocnych, tj. 19 kwietnia br. g. 13.45.

Miejsce przeprowadzenia testów: Stadion Miejski.

AdminS
|

bieg biegbiegbiegbiegbieg

12.04.2017 g. 13:45 przeprowadzenie prób sprawności fizycznej ogólnej dla wszystkich kandydatów.

Miejsce: Stadion Miejski, zbiórka przed stadionem na godzinę 13:45.

Kandydaci zobligowani są do zabrania obowiązkowego stroju sportowego z obuwiem o płaskiej podeszwie włącznie i napoju w postaci wody niegazowanej.

20.04.2017 g. 13:00* przeprowadzenie prób sprawności fizycznej specjalnej dla kandydatek do grupy pływackiej.

Miejsce: Kryta pływalnia BOSiR, zbiórka w poczekalni na basenie na godzinę 12:50.

Kandydaci zobligowani są do zabrania stroju pływackiego, czepka i napoju w postaci wody niegazowanej.

21.04.2017 g. 13:30* przeprowadzenie prób sprawności fizycznej specjalnej dla kandydatów do grupy piłkarskiej.

Miejsce: Stadion Miejski, zbiórka przed stadionem na godzinę 13:30.

Kandydaci zobligowani są do zabrania obowiązkowego stroju sportowego z obuwiem włącznie i napoju w postaci wody niegazowanej.

*Powyższe terminy testów prób sprawności specjalnej na prośby rodziców zostały przesunięte na 20 i 21 kwietnia br.

25.04.2017 g.12:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej w terminie podstawowym.

28.04.2017 g.12:00 - podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych w terminie podstawowym.

AdminS
|

Projekt edukacyjny o profilu matematycznym obok przekazania uczestnikom zajęć konkretnej wiedzy i umiejętności ma na celu aktywizację uczniów oraz pomoc w przełamaniu ich wewnętrznych oporów, jak również dostrzeżenie swojej wartości. Umiejętnie podsunięte wskazówki  i sposoby analizowania danych mogą stać się dla dziecka doskonałą pomocą w poruszaniu się po współczesnym labiryncie informacji. Wyposażą ucznia w aparat ułatwiający odróżnianie danych istotnych od zbędnych i wspomagający twórcze przetwarzanie i kreowanie rzeczywistości.
Przez cały rok szkolny rozwijamy u uczniów  zdolność do skupienia uwagi, koncentracji, wysiłku, woli doprowadzenia do końca podjętego działania. Obliczenia matematyczne 
rozwijają dodatkowo umiejętności wypowiadania się , czytania i pisania. Uczniowie wdrażają się do logicznego myślenia, wyrabiają umiejętność spostrzegania  i rozumienia związków między wielkościami, rozbudzają swoje matematyczne zainteresowania. Poprzez rozwiązywanie zadań uczymy dzieci matematycznej dociekliwości, precyzji, dostrzegania zasad i analogii, ale i ostrożności przed zbyt pochopnym rozwiązywaniem.

ZASADY                                                                                                                                               

  •   Maraton matematyczny odbywa się  w każdy ostatni wtorek  miesiąca nauki szkolnej począwszy od października do maja.
  •  Termin i formę czerwcowego etapu  ustali organizator - wyłoni on spośród 10 najlepszych uczestników maratonu lidera i zwycięzcę (w poszczególnych ciągach klasowych).
  • Co miesiąc każdy chętny uczeń będzie miał  okazję do zdobywania kolejnych punktów, które będziemy sumować ? wyniki podawane będą na gazetce ( hol PD).  
  •   Uczniowie będą rozwiązywali przygotowane dla nich zadania w formie mini kart pracy w czasie  jednej wyznaczonej przerwy.
  •   Poprawne rozwiązania będą punktowane.
  •   Podpisane karty uczeń wrzuca do  wyznaczonego pojemnika.

    Harmonogram

Przerwa o 8.45  - zadania rozwiązują klasy pierwsze (hol IPD)

Przerwa o 9.40 - zadania rozwiązują klasy drugie (hol PD)

Przerwa o 10. 35-  zadania rozwiązują klasy trzecie (hol PD)

Dla 10 najlepszych maratończyków przewidujemy dyplomy i drobne upominki. Zwycięzca maratonu otrzymuje dyplom oraz nagrodę główną.

                                                             Autorki : Renata Dziurzyńska, Elżbieta Wojtkowiak

AdminS
|

Grupa dzieci zapisanych do świetlicy szkolnej pod opieką nauczycielek p. I. Goździk i K. Moritz raz w tygodniu realizowała zajęcia tematyczne w oparciu o scenariusze przygotowane przez Fundację Orange.

W tym roku szkolnym udało nam się „otworzyć” 6 obszarów, co łącznie dało 25 zadań.

Zrealizowane tematy wzbogaciły nas o wiedzę dotycząca bezpiecznego korzystania z Internetu oraz wykorzystania dóbr technologii w życiu i zabawie. Poznaliśmy m.in. zasady fotografowania i obróbki zdjęć, dowiedzieliśmy się czym są komunikaty publiczne i prywatne, co można umieszczać w Internecie, a czego kategorycznie nie można. Potrafimy stworzyć „wirtualną galerię” oraz bez problemu wyszukać informacji potrzebnych np. na lekcję przyrody. Wszystkie zajęcia były bardzo interesujące i pełne przygód, które mogliśmy przeżyć z głównymi bohaterami Julką, Kubą i Psotnikiem.

Za wzorowe wywiązywanie się z zadań otrzymaliśmy od fundacji 4 nagrody : kreatywny zestaw plastyczny; Tablet; książki i gry dydaktyczne.

Czwarta nagroda, która dotarła do nas w połowie czerwca to: audiobooki oraz artykuły papiernicze: glina samoutwardzalna, farby witrażowe, kleje z brokatem, papier kolorowy i brokatowy, koraliki, filc dekoracyjny oraz zestaw do doświadczeń. Wartość nagrody wyniosła 675 zł. Jak zawsze każda nagroda to dla nas „Mega Radość”.

 Dziękujemy i do zobaczenia we wrześniu :) 

AdminS
|

Załóżcie z Julką i Kubą wirtualną galerię rysunków

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 12.05.2017

Relacja

Po krótkiej przerwie z zapałem zabraliśmy się do wykonania kolejnego zadania. Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnego ułożenia hasła z fragmentów układanki literowej. Dowiedzieliśmy się, co to jest digitalizacja i w jaki sposób może być wykorzystywana. Następnie wybraliśmy się na wirtualną wycieczkę do : Muzeum Etnograficznego w Krakowie oraz Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, gdzie korzystając z internetu mogliśmy obejrzeć różnorodne eksponaty. W ten sposób poznaliśmy sposoby wykorzystywania digitalizacji w praktyce. Kolejna część zadania polegała na stworzeniu własnej wirtualnej galerii , umieszczając wcześniej wykonane prace plastyczne w wybranym miejscu w świetlicy. Na pierwszym miejscu naszej galerii Mega Misji pojawiły się drzwi wejściowe, a następnie kolejno każdy autor fotografował swoją pracę. Zwieńczeniem pracy był pokaz naszej wirtualnej galerii na tablecie. Na zakończenie wspólnie wybraliśmy kolejne elementy stroju psotnika. Zabawa wszystkim się podobała.

AdminS
|

Pomóżcie bliźniakom zrobić pocztówkę z wakacji

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 05.04.2017

Relacja

Mega MisjaDzisiejsze zadanie realizowaliśmy w czytelni szkolnej korzystając z komputerów. Na samym początku dzieci dowiedziały się, że za pomocą odpowiednich programów można przetworzyć zdjęcia, dźwięk, czy grafikę. Korzystając z programu "Mały Malarz" przystąpiły do tworzenia cyfrowej pocztówki. Była to świetna zabawa, a przy tym fajna nauka.

AdminS
|

Ułóżcie nowe przygody Psotnika

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 24.03.2017

Relacja

Dzisiaj przystąpiliśmy do tworzenia naszych cyfrowych opowieści. Na początku stworzyliśmy obrazkowy plan. Pracując w grupach naradzaliśmy się, jaki początek ma nasza historyjka, jakie rozwinięcie i jak się kończy. W dalszej części zadania za pomocą tabletu stworzyliśmy serię zdjęć tworząc cyfrową historyjkę o czarodzieju. Była to dla nas wspaniała zabawa. Już czekamy na następne przygody :)

AdminS
|

Nagrajcie audiopamiętnik razem z bliźniakami

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 15.03.2017

Relacja

MegaMisjaZajęcia udały się świetnie. Dzieci bez problemu wymieniły i naśladowały dźwięki jakie nas otaczają np. na ulicy, w kuchni i w zoo. Nie brakowało pomysłów przy podawaniu dźwięków, jakie słyszą w sali lekcyjnej i w szkole. Poznały kilka zasad tworzenia dobrego nagrania. Wykorzystując zdobyty tablet stworzyły nasz "Audiopamiętnik", przy którym świetnie się bawiły. Nasi mali eksperci poradzili sobie zarówno z nagraniami, jaki i z rozszyfrowaniem, jakie dźwięki zostały nagrane.

AdminS
|

Pomóżcie bliźniakom uratować album dla mamy

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 02.03.2017

Relacja

Od samego początku było wiadomo, że będzie to wyjątkowa "Mega Misja". Dzisiaj odwiedziliśmy bliźniaków w fotograficznym laboratorium, w którym poznaliśmy podstawowe zasady dotyczące robienia dobrych zdjęć. Dowiedzieliśmy się, jak unikać błędów popełnianych najczęściej przez początkujących fotografów. Od dziś już wiemy, co oznaczają pojęcia: kadr, zasada trójpodziału, kompozycja otwarta - zamknięta, symetryczna, asymetryczna, perspektywa ptasia, żabia i na wprost. Nauczyliśmy się, jak odróżniać zdjęcia wykonane prawidłowo od tych z błędami. Na koniec zastosowaliśmy zdobytą wiedzę wykonując zdjęcia z różnych perspektyw. Dziękujemy bliźniakom za wspaniałą lekcję fotografowania.