AdminS

Czas szybko płynie i za nami już kolejny dzień wspólnych przeżyć. Mieliśmy okazję zwiedzać Toruń dzieląc się z naszymi gośćmi tym co polskie – w tym przypadku, pierniczkami, które bardzo wszystkim smakowały. Pani przewodnik opowiedziała nam mnóstwo ciekawych historii związanych z miastem. Jedną z nich była opowieść o osiołku toruńskim, który służył do wymierzania kary żołnierzom, którzy popełnili poważne wykroczenia. Nasi Hiszpańscy partnerzy zdecydowali się sprawdzić, czy to mogło działać – potwierdzili.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Młynów Wiedzy. Wielu z nas znalazło tam coś dla siebie – jedni poznawali ciekawostki fizyczne, inni medyczne, a jeszcze inni sprawdzali swoje umiejętności w wielu dziedzinach czerpiąc z tego niekłamaną radość.

Na koniec już pełni wrażeń, choć nieco zmęczeni udaliśmy się na pokaz do planetarium. Kiedy zgasły wszystkie światła przenieśliśmy się w inny wymiar i niemalże odbyliśmy spacer w przestworzach. Z tamtej perspektywy, wiele trudności może wydać się bardzo małych, bo czymże są do potęgi wszechświata. Wygodne fotele i nastrojowa muzyka sprawiły, że niektórzy pogrążyli się w pewnego rodzaju zadumie, ale to już zupełnie inna historia.

Izabella Forgiel

AdminS

W niedzielę powitaliśmy wyczekiwanych od dawna gości z Hiszpanii, Turcji, Francji i Bułgarii, którzy przyjechali do nas z wizytą w ramach wymiany młodzieży projektu Erasmus plus. Nasza młodzież spełniła wzorowo obowiązki gospodarzy służąc pomocą gościom z Hiszpanii i Bułgarii, którym w trakcie podróży zaginął bagaż.

Nasze poniedziałkowe działania rozpoczęliśmy więc od zakupów odzieżowych. Zaraz potem wszyscy spotkaliśmy się na Sali gimnastycznej przy ulicy Polnej by po powitaniu przez panią dyrektor Marzenę Wolską rozpocząć zabawę na zajęciach integracyjnych przygotowanych przez panią Katarzynę Wachowska. Śmiechom nie było końca, bo jak tu ułożyć słowo razem z kolegami, kiedy każda litera skrywa się na plecach innej osoby? Nie lada wyzwaniem było również nauczenie gości popularnego w naszej szkole tańca – „Belgijki”. Trzeba było chwycić byka za rogi i w języku angielskim objaśnić wszystkim co mają po kolei robić. Oczywiście wszystko się udało, czego dowodem był fakt, ze podczas obiadu wszyscy uczestnicy siedzieli przy stolikach w międzynarodowych grupach.

Zaraz po obiedzie czekały nas nowe wyzwanie – warsztaty teatralne z panem Arturem Jakubowskim, przedsmak prób do przedstawienia, którego premiera ma odbyć się w czwartek 23 maja. Podczas zaledwie kilku chwil przemienialiśmy się w rzeźbiarzy, rzeźby, podróżnych, klientów piekarni. Byliśmy na stacji kolejowej, nad morzem i w sklepie. Działo się wiele. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, wystarczy zajrzeć do galerii zdjęć.

Izabella Forgiel

AdminS

Dorośli czasem muszą spotkać się sami, aby porozmawiać o przebiegu projektu, oczekiwaniach, ewentualnych zmianach jakiegoś punktu, i tak po prostu, od serca porozmawiać Tak też się stało w poniedziałek – 20 maja! Grupa nauczycieli z Zespołu Szkół zawiozła uczestników projektu do Piastowa, gdzie o gościnę zadbał pan Jarosław Kucharski – dyrektor Leśnego Domu Seniora.

Spotkanie rozpoczęły panie Izabella Forgiel – koordynator projektu i Marzena Wolska – dyrektor Zespołu Szkół w Barcinie. Panie podkreśliły ważność tego przedsięwzięcia w kształtowaniu umiejętności kluczowych u uczniów. Nauczyciele z Bułgarii, Francji, Turcji i Hiszpanii powiedzieli, że aktywności przygotowane na poniedziałek dla młodzieży są na najwyższym poziomie i pokazują, jak bardzo nasi uczniowie są aktywni i kreatywni. Byli też zachwyceni wystrojem obu budynków szkoły, w których teraz dominuje kolorystyka pięciu krajów biorących udział w projekcie.

Sama uczta była iście królewska – dominowały potrawy z kuchni polskiej, czyli nie zabrakło pierogów, smalcu, ogórków i kotletów schabowychJ Gościom bardzo smakowało! Podczas kolacji towarzyszyli nam Wiceburmistrz Barcina – pan Hubert Łukomski, Kierownik Referatu Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji – pani Lidia Kowal, Dyrektor Miejskiego Domu Kultury – pan Artur Jakubowski.

Bardzo dziękujemy panu Jarosławowi Kucharskiemu za gościnę i oprowadzenie po ośrodku. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem pięknego otoczenia i nowoczesności budynku. Grota Światła jednak przebiła wszystko. Niektórzy poczuli się prawie jak w domu J

Marzena Wolska

AdminS

Z czym w pierwszej kolejności kojarzą nam się nasze partnerskie kraje biorące z nami udział w projekcie ERASMUS PLUS? Tytuł projektu to CREATIVITY IN THE CLASSROOM ("Kreatywność w klasie"), dlatego zakładamy, że po pełnym niesamowitych wrażeń i wspólnych przeżyć tygodniu, o kreatywności właśnie wszyscy uczestnicy (26 uczniów z partnerskich szkół oraz 23 uczniów naszej szkoły) będą mieli dużo więcej do powiedzenia. Projekt realizujemy z Francją, Hiszpanią, Turcją i Bułgarią. Sprawdzimy w takim razie w ciągu najbliższych dni, czy... Francja to rzeczywiście rogaliki croissant, Hiszpania to ... przede wszystkim Real Madryt, Turcja to może... znany nam kebab, a Bułgaria - Złote Piaski?

Całą społeczność szkolną, rodziców/opiekunów, nauczycieli zachęcamy do otwartości i korzystania z możliwości jakie daje nam przyjazd Gości (łącznie gościmy 37 osób) i udział w projekcie. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w przygotowanie dekoracji na terenie szkoły. Niewątpliwie przyczynią się do tego, że tak liczna i tak zróżnicowana grupa Europejczyków będzie przez najbliższe dni czuć się w naszym mieście komfortowo, prawie jak w domu.

                                                                                                                                 Lucyna Taraska

AdminS

Uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie, oprócz działań online na platformie eTwinning, uczestniczyli do tej pory w mobilności w Bułgarii. Była to dla nich okazja bezpośredniego spotkania z uczniami ze wszystkich krajów partnerskich, rozwinięcia swoich kompetencji w zakresie użycia narzędzi do tworzenia prezentacji, tworzenia quizów. Podczas zajęć zorganizowanych w Sofii uczniowie doświadczyli pracy w środowisku międzynarodowym, podczas której rozwinęli następujące umiejętności:

- umiejętność zarządzania czasem,

- miejętność słuchania ze zrozumieniem,

- umiejętność wystąpień publicznych,

- umiejętność kreatywnego myślenia,

- umiejętności przywódcze, 

- umiejętność rozwiązywania problemów.

 

Dnia 8 maja pani dyrektor Marzena Wolska dokonała uroczystego wręczenia dyplomów potwierdzających uczestnictwo w mobilności w Bułgarii uczennicom liceum biorącym udział w projekcie. Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie Erasmus plus „Kreatywność w klasie” mieli okazję poczęstować się smakołykami sprezentowanymi nam przez grupę francuską, bułgarską i turecką. Był to przedsmak ich prawdziwej wizyty, której organizację omówiliśmy również podczas tego spotkania.

Uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie, oprócz działań online na platformie eTwinning, uczestniczyli do tej pory w mobilności w Bułgarii.

Była to dla nich okazja bezpośredniego spotkania z uczniami ze wszystkich krajów partnerskich, rozwinięcia swoich kompetencji w zakresie użycia narzędzi do tworzenia prezentacji, tworzenia quizów. Podczas zajęć zorganizowanych w Sofii uczniowie doświadczyli pracy w środowisku międzynarodowym, podczas której rozwinęli następujące umiejętności:

- umiejętność zarządzania czasem,

- umiejętność słuchania ze zrozumieniem,

- umiejętność wystąpień publicznych,

- umiejętność kreatywnego myślenia,

- umiejętności przywódcze, 

- umiejętność rozwiązywania problemów.

Dnia 8 maja pani dyrektor Marzena Wolska dokonała uroczystego wręczenia dyplomów potwierdzających uczestnictwo w mobilności w Bułgarii uczennicom liceum biorącym udział w projekcie. Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie Erasmus plus „Kreatywność w klasie” mieli okazję poczęstować się smakołykami sprezentowanymi nam przez grupę francuską, bułgarską i turecką. Był to przedsmak ich prawdziwej wizyty, której organizację omówiliśmy również podczas tego spotkania.

AdminS

W dniach 25-29 marca pierwsza grupa projektowa wzięła udział w międzynarodowym spotkaniu w stolicy Bułgarii – Sofii. Atrakcją pobytu było zwiedzanie miasta oraz wycieczka do Monastyru Rylskiego, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego oraz do kurortu narciarskiego Bansko. Wszyscy uczestniczyli w warsztatach kulturowych będących okazją do zapoznania się ze sposobem przygotowania tradycyjnych cukierków o smaku waty cukrowej oraz tradycyjnego wypieku o nazwie banitsa.

Wizyta w Sofii nie była jednak tylko wycieczką turystyczna. Nasza reprezentacja w składzie: Martyna Wypijewska, Olga Wypijewska, Wiktoria Kozieł, Julia Mielcarek, Maria Wolska, Bartosz Halik godnie reprezentowała naszą szkołę podczas prezentacji o Polsce, warsztatów pogłębiających wiedzę i rozwijających kompetencje cyfrowe. Bez wątpienia praca w międzynarodowym środowisku przyczyniła się do podniesienia poziomu komunikacji w języku angielskim.

Izabella Forgiel

AdminS

W walentynkowym nastroju nasza szkolna reprezentacja projektu Erasmus plus, wzięła udział w spotkaniu online z partnerami z Francji, Turcji i Hiszpanii. Pierwsze lody zostały przełamane i nim się obejrzeliśmy 1,5 godziny rozmowy online było za nami.  Udało się nawiązać kontakty, więc dalsza korespondencja między naszymi uczniami a uczniami z Hiszpanii, Francji, Turcji będzie dużo łatwiejsza. Doświadczenie dla niektórych trudne, dla niektórych ekscytujące lecz z pewnością dla wszystkich cenne i niezapomniane.

Już niedługo sześcioosobowa grupa uczniów wyjedzie do Bułgarii by reprezentować naszą szkołę. Będą oni opowiadać o szkole, mieście i o Polsce oczywiście.  Trwają zatem przygotowania prezentacji i filmów promujących to co nasze, to co polskie. Efekty tych przygotowań będzie można również podziwiać na stronie szkoły.

AdminS

Pierwsza wizyta projektu Erasmus plus w szkole partnerskiej Saint Vincent de Paul High School już za nami. Duże wrażenie wywarła na nas szkoła partnerska, gościnność i otwartość, których tam doświadczyłyśmy podczas wyjazdu w dniach 19-23 listopada. Zwiedzając szkołę poznawałyśmy jej historię i zaplecze. Dowiedziałyśmy się wielu ciekawostek na temat funkcjonowania szkoły. Czy wiecie, że każdy uczeń, który spóźni się na lekcje jest ewidencjonowany i rodzic jest o tym fakcie informowany w trybie natychmiastowym? Każdy uczeń musi również brać udział nie tylko w lekcjach przedmiotowych, ale również w zajęciach dodatkowych np. z ogrodnictwa, kulturoznawstwa, które mogą sobie wybrać (obecność jednak jest obowiązkowa).

Bordeaux to jedno z najpopularniejszych turystycznie miast Francji. Niezliczona ilość malowniczych miejsc, które zaprezentowali nam uczniowie tamtejszego liceum zapierała dech w piersiach. Tym bardziej cieszymy się, ze nasi uczniowie będą mieli okazję je odwiedzić. Poznałyśmy też jedyną uczącą się w tej szkole Polskę - Kingę. Byłyśmy dumne słysząc jak cenioną i wybitną jest ona uczennicą oraz jak dba o dobre imię Polski we Francji.

 Wytężony tydzień prac  organizacyjnych zaowocował przygotowaniem szczegółowego harmonogramu projektu i podziałem zadań pomiędzy uczestników z Francji, Hiszpanii, Polski, Turcji i Bułgarii. Czas zakasać rękawy i  ruszać do pracy nad prezentacjami, by jak najlepiej reprezentować naszą szkołę i kraj w projekcie międzynarodowym.

Izabella Forgiel  i Marzena Wolska

AdminS

Dzięki sukcesowi wniosku projektu opracowanego przez Polskę, Francję, Hiszpanię, Turcję i Bułgarię rozpoczynamy prace nad dwuletnim projektem wymiany uczniów. Udział w projekcie jest okazją do rozwinięcia wszystkich umiejętności kluczowych. Cieszymy się, że nasi uczniowie będą mieli okazję pracować w środowisku międzynarodowym rozwijając swoją kreatywność i znajomość języka obcego oraz innych kultur.  Oprócz spotkań online i zadań opartych na technologii cyfrowej każdego uczestnika czeka niezapomniany wyjazd do jednego z krajów partnerskich.

Chętnych do udziału w projekcie zapraszamy do składania wniosków w sekretariacie szkoły. Dokumenty aplikacyjne do pobrania znajdują się poniżej.

Link do regulaminu rekrutacji i wniosku

AdminS

Erasmus+Trzymajcie kciuki i obserwujcie naszą stronę, a będziecie pierwszymi, którzy dowiedzą się, że w Zespole Szkół w Barcinie rozpoczyna się realizacja projektu Erasmus plus „Creativity in the classroom” („Kreatywność w klasie”) , realizowanego we współpracy z Francją, Hiszpanią, Turcją i Bułgarią.

W ubiegłym roku staraliśmy się zdobyć fundusze, lecz pomimo wysokiej oceny ogólnej projektu i dużej liczby zdobytych punktów w klasyfikacji ogólnej, których liczba byłaby wystarczająca,  nie powiodło nam się. Niestety w jednej z ocenianych kategorii zabrakło nam 2 punktów.  W tym roku wszystkie kraje ciężko pracowały ponownie nad tym projektem, dokonując niezbędnych poprawek. Setki wymienionych wiadomości, ustaleń, miliony pomysłów, których efektem jest poprawiony wniosek złożony przez Francję.  

Nasz projekt ma na celu motywowanie naszych uczniów i wdrażanie praktyk, które są bardziej wydajne. Chcemy, aby nasi uczniowie nauczyli się korzystać z narzędzi innowacyjnych, takich jak grafika, projektowanie oprogramowania, drukowanie 3D, wirtualna rzeczywistość, narzędzia oceny itp.

Chcąc zapewnić dobry kontakt i współpracę będziemy korzystać z platformy Etwinning. Ten projekt ma stanowić czynnik integracji dla wszystkich naszych uczniów, niezależnie od różnic między nimi dotyczących poglądów, ograniczeń natury ekonomicznej. Jego celem jest oferowanie bardziej społecznego i etycznego spojrzenia na klasę, szkołę, ich kraj, Europę. Będzie również okazją dla wszystkich pięciu krajów do pokazania swojego europejskiego wymiaru.

Życzymy naszym uczniom tworzenia więzi, które będą trwały przez całe życie i sprawią, że będą chcieli pracować. Trzymajmy, więc kciuki i czekajmy na wyniki, o których poinformujemy Was najszybciej jak to możliwe.

AdminS

Wnioski o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych

Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać w dwóch etapach:

  •  od 15 czerwca do 10 lipca br termin na złożenie wniosku i uzupełnienie go o świadectwo ukończenia szkoły. 
  •  od 31 lipca – do 4 sierpnia br. termin na uzupełnienie wniosku o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz na zmianę przez kandydatów wniosków o przyjęcie, w tym zamianę szkół, do których będą kandydować.

Terminy uzupełnienia wniosków

Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej należy uzupełnić:

do 10 lipca br. – o świadectwo ukończenia szkoły,

do 4 sierpnia br. – o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty.

Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych 

ogłoszone zostaną 12 sierpnia 2020 r.

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek

o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki mogą być przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

W okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) może odbywać się za pomocą stron internetowych szkoły.

Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej

Od 13 do 18 sierpnia br. w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany należy potwierdzić wolę przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły

i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego. Należy to zrobić, jeśli dokumenty te nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej.

AdminS

Liceum Ogólnokształcące w Barcinie rozpoczyna nabór do pierwszej klasy.

Podania można przesyłać drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ,

pocztą, kurierem (LO ul. Polna 1, 88-190 Barcin)

lub wrzucić do specjalnych skrzynek ustawionych

przy budynkach szkoły przy ulicy Polnej i Artylerzystów.

 

Zapraszamy i zachęcamy do obejrzenia filmu promującego przygotowanego przez uczniów liceum.

 Droga do wiedzy prowadzi przez nasze liceum -  wybierz mądrze !!!