AdminS

 

Uczniowie 3 LO podczas lekcji chemii zrealizowali jedno z zadań w ramach projektu Zielone Laboratorium Lafarge. Zajęcia na temat "SKĄD PRĄD i CIEPŁO?" poprowadziła p. Iwona Zbieranek. Cele wyznaczone zgodnie z założeniami projektu idealnie komponowały się z treściami omawianymi na chemii w ostatnim czasie. Tradycyjne i alternatywne źródła energii, ochrona środowiska, zasady "zielonej chemii" i zrównoważony rozwój to hasła przewodnie. Interaktywna forma zajęć pozwoliła zaangażować wszystkich uczniów i lepiej zrozumieć te trudne, ale bardzo ważne zagadnienia. 

Aby w pełni wywiązać się z zadania, uczniowie 3LO podjęli wyzwanie i nagrali spot video, w którym w dość oryginalny sposób pokazują, jak w naszej szkole oszczędzamy prąd i ciepło.

@FundacjaWspolnie

@ekoeksperymentarium

#FundacjaWspolnie

#ekoeksperymentarium

AdminS

 moduł V zadanie 7

Uczniowie klasy 5A przeżyli niezwykłą przygodę, biorąc udział w ekscytującej grze terenowej, która połączyła naukę i rozrywkę. Podczas wędrówki po sali 29 i korytarzach, uczniowie mieli okazję rozwiązywać zagadki i testować swoje umiejętności w różnorodnych dziedzinach.

Zadania wymagały od uczestników spostrzegawczości, logicznego myślenia oraz współpracy. Uczniowie musieli zebrać wszystkie potrzebne klucze, rozszyfrować kod do sejfu, rozwiązać kryptogram (!), odnaleźć się w labiryncie i ułożyć puzzle! Czy im się udało? Wystarczy spojrzeć na zdjęcia, które mówią same za siebie.

Edyta Śliwicka

AdminS

 

@FundacjaWspolnie

@ekoeksperymentarium

#FundacjaWspolnie

#ekoeksperymentarium

Klasa 8 postanowiła poszerzyć swoją wiedzę na temat klimatu i wzięła udział w programie „Zielone laboratorium Lafarge”.

Pod lupę wzięto wodę, jej znaczenie dla ludzi, to co jej zagraża i wiele innych tematów związanych z wykorzystywaniem wody.

Zadaniem uczniów było również wykonanie deszczomierza.

Poniżej film z realizacji projektu.

#SzkołaĆwiczeń

AdminS

statystyka

W związku ze Światowym Dniem Statystyki uczniowie klasy 8 samodzielnie przygotowali ankiety, zebrali dane wśród swoich kolegów i koleżanek, a następnie opracowali zebrane wyniki. Ich pracę można zobaczyć na poniższych zdjęciach. Dniem Statystyki uczniowie klasy 8 samodzielnie przygotowali ankiety, zebrali dane wśród swoich kolegów i koleżanek, a następnie opracowali zebrane wyniki. Ich pracę można zobaczyć na poniższych zdjęciach.

AdminS

Od dnia 9.11.2023 r. do 21.11.2023 r.

zbierane są pieniądze za obiady

na miesiąc listopad

Cena jednego obiadu wynosi 4  zł.

Odpłatność za miesiąc: 

dla ucznia 76 zł

Odpisy  z obiadów dokonywane  będą  po wcześniejszym zgłoszeniu

do godziny 7:30 w sekretariacie szkoły  pod nr. telefonu 383-25-86 lub w kuchni.

AdminS

szpiegowskie

Czy wiecie, jakie aparaty szpiegowskie ma mózg?

Uczniowie z klasy 2 c już wiedzą!

Dzisiaj na lekcji doświadczali świata wszystkimi zmysłami. Nie zdziwcie się, że na niektórych zdjęciach mająśmieszne miny.

Musieli sprawdzić, jak smakują produkty przygotowane przez nauczycielki.

Ponadto uczyli się, jak najłatwiej zapamiętać nowe treści i co trzeba robić, żeby mózg, czyli nasz " twardy dysk" był sprawniejszy.

Lekcję poprowadziły w ramach projektu #SzkołaĆwiczeń w gminie Barcin panie Emilia Palecka i Aneta Foks.

AdminS

 

PATRONAT MEDIALNY:

PEDAGOGIKA SPECJALNA PORTAL DLA NAUCZYCIELI

SZKOŁA PODSTAWOWA PORTAL DLA NAUCZYCIELI

PATRONAT HONOROWY:

GRUPA WYDAWNICZA HARMONIA

PERFECTUS - NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

AUTORKA PROJEKTU:

Beata Grzeszczuk-Nędza 

KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE - najpopularniejszy edukacyjny blog plastyczny dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów. 

Projekt chroniony prawem autorskim.

I. CELE PROJEKTU

1. Cele główne:
Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.

* Poznanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.

Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.

Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.

2. Cele szczegółowe:

Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających harmonijny rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, napięcia mięśniowego, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami  plastycznymi, nabywanie doświadczeń i polisensoryczne poznawanie stymulujące rozwój.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.

Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.

Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz doświadczanie sukcesu.

Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.

Zewnętrzna promocja dziecięcej sztuki oraz placówek oświatowych, kulturalnych i wychowawczych.

Współpraca nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.

3. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, plastyki w kl. IV-VII i szkół specjalnych oraz kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/24 (p.6 i 8

AdminS

sąd

Ignorantia iuris nocet (Nieznajomość prawa szkodzi) czyli czego dowiedzieliśmy się w Sądzie Okręgowym w Mogilnie podczas wycieczki zorganizowanej przy okazji Tygodnia Mediacji?

18 października uczniowie z kl. VI, VII, VIII i LO wybrali się w podróż aby zapoznać się z funkcjonowaniem wymiaru sprawiedliwości. Mieliśmy okazję uczestniczyć w prawdziwej rozprawie karnej z sędzią, prokuratorem, adwokatami i oskarżonymi. Było to dla wszystkich duże przeżycie bo na co dzień nie obcujemy na żywo z przestępcą dowiezionym na rozprawę z aresztu śledczego, który wchodzi na salę rozpraw w asyście policjantów mając skute kajdankami zarówno ręce jak i nogi…

Po zakończeniu rozprawy dowiedzieliśmy się jak wygląda codzienna praca sędziego, jak funkcjonuje wymiar sprawiedliwości i co grozi nieletnim za łamanie prawa.

Wiedzieliście, że przeszkadzanie na lekcji i bagatelizowanie obowiązków ucznia jest przejawem demoralizacji i może skończyć się sprawą w sądzie????

Każdy zainteresowany mógł założyć łańcuch z wizerunkiem orła i usiąść za stołem sędziowskim. Kulisy tego miejsca zrobiły na nas duże wrażenie. Czujemy, że zdobyliśmy wiedzę na temat roli prawa w naszym życiu. Każdy z nas uświadomił sobie również jak nieprzyjemne mogą być konsekwencje jego nieprzestrzegania.                      

Zespół Pedagogów i Psychologów

AdminS

dla Tatiany

W dniach 26-27 października w naszej szkole została przeprowadzona akcja, która ma pomóc w zakupie drogiego leku dla Tatianki (cena leku waha się od 3350,00 zł do 4000,00 zł). Chętni Rodzice uczniów klasy IIIa, IIIb i IIIc upiekli przepyszne ciasteczka, ciasta, babeczki, rogaliki i przygotowali galaretki. Sprzedaż słodkości zorganizowali nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej. Wszystko rozeszło się w mgnieniu oka. Udało nam się zebrać 2560 złotych! Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym za zrozumienie i wielkie serca. Tym, którzy chcieliby przyłączyć się do zbiórki podpowiadamy, że jest to możliwe na siepomoaga.pl - link poniżej.

https://www.siepomaga.pl/tatiana-blaszak?fbclid=IwAR2mRt4LxmOKZ1zcyCyY923m4rVPdQ1WoRuOPxHi_QsvaNQf3_Q6S3PKsIM

AdminS

savoir – vivre

Znajomość obyczajów, reguł towarzyskich i form grzecznościowych, to kluczowe umiejętności kształtowane od najmłodszych lat naszego życia. Właściwe zachowanie się, kultura wypowiedzi, sposób postępowania w określonych sytuacjach, a także życzliwość wobec innych świadczą o tym jakimi ludźmi jesteśmy. Dobre maniery to ogół zachowań mówiący wiele o naszym wychowaniu, ogładzie i kulturze osobistej. Właśnie za ich pośrednictwem możemy zapracować sobie na sympatię i szacunek innych ludzi. Z tych właśnie względów uczniowie klas 1-3 przez cały tydzień poznawali i utrwalali zasady etykiety. Wychowawcy klas przygotowali szereg działań, które służyć miały zrozumieniu ponadczasowych i uniwersalnych wartości. Dzieci wykonywały plakaty, odgrywały scenki, przygotowywały posiłki, nakrywały do stołu, dbały o porządek i o siebie nawzajem! Zaangażowały się do tego stopnia, że bez trudu codziennie nagradzano damę i dżentelmena klasowego. Zwieńczeniem wszystkich działań było zaprezentowanie się w stroju damy, bądź eleganckiego dżentelmena. Mamy nadzieję, że tego typu przedsięwzięcia sprzyjać będą wyrobieniu trwałych nawyków i postaw u dzieci.

 

Wychowawcy klas 1-3

 

AdminS

Europejski Dzień Języków

Cieszymy się bardzo, że co roku to wydarzenie cieszy się tak ogromną popularnością. Podczas dzisiejszych obchodów gościliśmy szkoły biorące udział w projekcie #SzkołaĆwiczeń, uczniów klas 6, 7, 8 oraz licealistów naszej szkoły. Mamy nadzieję, że uczestnicy wzbogacili swoją wiedzę nie tylko w zakresie języków, ale także zwyczajów i kultury wielu krajów. Do zobaczenia za rok.

Cieszymy się bardzo, że co roku to wydarzenie cieszy się tak ogromną popularnością. Podczas dzisiejszych obchodów gościliśmy szkoły biorące udział w projekcie #SzkołaĆwiczeń, uczniów klas 6, 7, 8 oraz licealistów naszej szkoły. Mamy nadzieję, że uczestnicy wzbogacili swoją wiedzę nie tylko w zakresie języków, ale także zwyczajów i kultury wielu krajów. Do zobaczenia za rok.

AdminS

 robienie notatek

Wykonywanie notatek jest bardzo cenne dla procesu nauki. Dzięki nim mamy możliwość zapamiętywania i utrwalania wielu treści. Należy jednak pamiętać, aby notatkę wykonać w przemyślany sposób. Zadaniem uczniów z klas 7 podczas lekcji geografii było wykonanie notatek na wieszaku. Aby zrobić to poprawnie, w pierwszym kroku należało dobrze zaplanować wszystkie działania. Współpraca w grupach okazała się niezwykle owocna. W efekcie powstały bardzo dobrze uporządkowane notatki, a zaangażowanie wszystkich uczniów z pewnością przyniesie oczekiwany rezultat.

AdminS

 3c

20 października klasa 3c wzięła udział w warsztatach zatytułowanych Czy wiemy, gdzie żyjemy?, zorganizowanych w Bibliotece Publicznej w Barcinie. Trzecioklasiści podczas tego spotkania mogli sprawdzić swoją wiedzę o Polsce, regionie oraz naszej małej ojczyźnie. Wspólnie stworzyliśmy ogromną książkę tematyczną – lapbook, który z pewnością będziemy uzupełniać kolejnymi wiadomościami na temat Polski czy Barcina.

Serdecznie dziękujemy uczniowie klasy 3c wraz

z wychowawcą Agatą Baczyńską

AdminS

       6d   6d

29.09.2023r. o godzinie 18:30 całą klasą pojawiliśmy się, by pod okiem dwóch pań opiekunek wziąć udział w długo wyczekiwanej nocce w szkole. Po omówieniu zasad, poszliśmy zjeść pizzę, później udaliśmy się do pokoju przygotowanego w jednej z sal, aby odpocząć. Rozmawialiśmy o dalszym ciągu nocki. Po niedługim czasie wyszliśmy na korytarz i zaczęliśmy imprezę-tańczyliśmy belgijkę, skrzypka i wiele innych. Po godzinie tańczenia wyruszyliśmy na halę sportową, przy dźwiękach ulubionej muzyki zagraliśmy w siatkówkę, koszykówkę, badmintona. Zrobiło się już późno, ale czekało na nas coś jeszcze-były to podchody. Przed tą atrakcją, dokładnie o godzinie 00:00, rozdałyśmy chłopakom upominki. Właściwie sami je znaleźli bez problemu, chociaż wcześniej starałyśmy się je dobrze ukryć. Po około 60 minutowej zabawie w podchody obejrzeliśmy film "Dopamina", dotyczył ważnego w dzisiejszym świecie problemu uzależnienia od smartfonów i internetu. Mieliśmy też chwilę na dyskusję na temat treści filmu, podzieliliśmy się przemyśleniami. Przyszedł czas na ciszę nocną, większość z nas poszła spać. Mniejsza część oglądała jeszcze odcinki wybranego serialu, toczyły się nocne rozmowy, nawet nie wiemy kiedy zasnęliśmy. Rano wybieraliśmy króla i królową nocy, mistrza porządku, uśmiechu, kultury osobistej. Wspólnie zadbaliśmy o to, by w poniedziałkowy poranek nie było śladu po naszej klasowej imprezce. Nocka nam się podobała, każdy wychodził ze szkoły szczęśliwy mimo niewyspania u niektórych osób.

Zosia Ratajczak

Lucyna Taraska

AdminS

(nie)zwykła matematyka

Kolejne zadanie z innowacji (nie)zwykła matematyka - moduł VI zadanie 2. Uczniowie klasy 7B wybrali się na spacer w poszukiwaniu symetrii w parkach , ogrodach i roślinach. Od odkrywania symetrycznych wzorów na skrzydłach motyli po analizę symetrycznych kształtów kwiatów i liści. Wycieczka była nie tylko okazją do zgłębienia tajemnic matematyki ale także do zwiększenia świadomości i szacunku dla piękna i harmonii obecnych w naturze. A jesienna aura pięknie nam sprzyjała.

Edyta Śliwicka