AdminS

Uwaga konkurs !!! Polski Związek Lekkiej Atletyki rusza z konkursem „Pokoloruj nasz świat”. Na laureatów czekają wartościowe nagrody. Zachęcam bardzo do udziału dzieci i młodzież z Naszej szkoły i Gminy Barcin. Uczestnicy konkursu mają za zadanie wybranie jednej z dostępnych ilustracji, pokolorowanie jej, a następnie przesłanie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Termin nadsyłania prac mija o godzinie 20:00, 22 maja 2020 roku. W tytule wiadomości należy wpisać Konkurs Pokoloruj nasz świat. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody. Konkurs prowadzony jest w dwóch grupach wiekowych (do 10 lat oraz w przedziale od 11 do 16 lat). Obrazki dostępne są pod udostępnionym niżej linkiem. Znajdą tam Państwo również szczegółowy regulamin konkursu oraz oświadczenie rodzica opiekuna prawnego.

http://www.lekkoatletykadlakazdego.pl/obok-sli…/1463,konkurs

Zachęcam bardzo do udziału w konkursie i zapraszam uczestników programu Lekkoatletyka dla każdego oraz dzieci chcące zaprzyjaźnić się z lekkoatletyką na zajęcia. MY JUŻ TRENUJEMY, klasy 1-3 i 4-6, grupy 6 osobowe, stadion lekkoatletyczny.

Informacje u trenera Rafał Moritz

AdminS

Literacko i plastycznie uczniowie klas VI c i VI d realizowali mini projekt pt. "W świecie mitologicznych bohaterów". Prezentujemy dzieje Orfeusza i Eurydyki, mitycznych kochanków w formie komiksu oraz wizytówki wybranych herosów, bogów, bohaterów. Zapraszamy do obejrzenia slajdów przedstawiających powstałe dzieła.

Hanna Grobelska, Halina Pietrzak

AdminS

,,Czytanie książek  to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła''

                                                                                                  Wisława Szymborska

 

Z okazji Ogólnopolskiego Tygodnia Bibliotek, uczniowie przygotowali podziękowania i życzenia dla naszych nauczycieli bibliotekarzy: Pani  Asi, Pani  Hani i Pani Halinki. Dziękujemy za promienny uśmiech, konkursy, akcje, a przede wszystkim za to, że tak chętnie odwiedzamy szkolną bibliotekę, bo wiemy, że jesteśmy w niej zawsze mile widziani. W podziękowaniu przekazujemy laurki, kwiaty oraz życzenia. 

 Iwona Goździk

AdminS

Podczas ostatnich lekcji języka polskiego uczniowie klasy 4a przypomnieli sobie "Bajkę o rybaku i rybce". Była to okazja do przemyślenia, co w życiu jest najważniejsze. Z tematem wiązało się zadanie - każdy miał sobie wyobrazić, że spotkał złotą rybkę i może wypowiedzieć swoje trzy życzenia. Niektórzy przesłali zdjęcia, inni filmiki. Pomogli niezawodni rodzice. Mama Zuzi wszystko zmontowała i proszę bardzo, mamy krótką fotorelację. Zapraszamy do oglądania i prosimy o wyrozumiałość..

Hanna Robaczewska

AdminS

 

Nie potrzeba ani kredek ani farb. Mąka, piasek znakomicie się sprawdza w zabawach usprawniających zdolności dziecięcych paluszków. A ile przy tym frajdy ! :-)

Dzięki uprzejmości i zaangażowaniu mam, dzieci dobrze się bawiąc, wykonały niesamowite rysunki w mące i piasku! ;-)

Barbara Krause

AdminS

„Dobre słowo jest łatwą przysługą niewymagającą ani krzty poświęcenia, a czasem wartą więcej niż prawdziwy dobry uczynek…”

Dziękujemy wszystkim za wspólną zabawę w aplikacji WORDART.COM. Czekając na powrót do normalności zamieszczamy słowa, które podarowaliśmy sobie nawzajem…..

       

Pedagodzy i psycholodzy ZS w Barcinie.

#będziedobrze

AdminS

W czasie, kiedy przyszło nam nauczać na odległość, trudność w przekazywaniu nowych treści znacznie wzrosła. Jak sobie z tym poradzić? Próbujemy pobudzać i rozwijać aktywność i kreatywność naszych uczniów. Na chemii również! Obok prezentacji, kart pracy, ćwiczeń z learning apps i spotkań z Panem Belfrem na yt, czasami pojawiają się nietypowe zadania.

Na przykład uczniowie klasy 7b, poznając nowe związki chemiczne, ich nazwy i wzory, konstruowali też modele przestrzenne cząsteczek. Natomiast uczniowie klas 8b i 8c przygotowując się do realizacji treści z nowego działu, sporządzili notatkę wizualną o tzw. „pochodnych węglowodorów”. W ten sposób odkryli, że wiele substancji z grupy tajemniczych „pochodnych” znają z codziennego życia, np. kwas octowy zawarty w occie. Niektórzy uczniowie podjęli wyzwanie i samodzielnie eksperymentowali w domu, sprawdzając, jak alkohol wpływa na białko. Jednocześnie poznali negatywny wpływ alkoholu na organizm człowieka, który przecież w większości zbudowany jest z białek.

Przed uczniami jeszcze jedno poważne zadanie! Tym razem trzeba zbadać właściwości wspomnianego kwasu octowego. Zadanie niełatwe, bo wymaga nie tylko wykonania doświadczenia, ale najpierw trzeba je zaprojektować i zaplanować, a potem jeszcze nagrać filmik z tego wydarzenia. Czekam z niecierpliwością na te prace, bo już niejednokrotnie nasi uczniowie zaskoczyli mnie swoimi „wykonami” zadań. Z resztą sami oceńcie…

Iwona Zbieranek

AdminS

Przypominamy, że trwa rekrutacja do klasy dwujęzycznej.
Termin egzaminu językowego podamy w późniejszym terminie. 
Wniosek i kwestionariusz można złożyć w sekretariatach szkół lub przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dokumenty do pobrania tutaj 

http://zsbarcin.pl/rekrutacja-dzieci-do-klasy-pierwszej/3000-7-klasa

AdminS

Wiecie już jak pracowici uczniowie chodzą do naszej szkoły? Oto kolejny dowód. Zaprojektowane i wykonane przez dzieci z klasy Ib gry planszowe. Powstały w oparciu o lekturę o przygodach plastelinowego ludka.

Elżbieta Żak

AdminS

       

A my nadal się nie dajemy, choć ten proces nauczania jest męczący i czasami trudny dla każdej ze stron. Opracowaliśmy strategię nauczania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, co ułatwia nam realizację zadań. Zespół pedagogów specjalnych stworzył swoje miejsce w Microsoft Teams, w którym systematycznie się spotykamy, tworzymy ciągle nowe strategie, pomysły w nauczaniu zdalnym, omawiamy bieżące wymagania edukacyjne, trudności, dzielimy się doświadczeniami i materialami dydaktycznymi. Po dokonaniu oceny zasobów rodzinnych i technicznych uczniów realizujemy zajęcia rewalidacji indywidualnej, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, logopedyczne, towarzyszymy w procesie nauczania jako nauczyciele współorganizujący proces kształcenia. Izolacja wygenerowala w nas kreatywność w posługiwaniu się Platformą Teams Microsoft 365, komunikacją przez Messengery, komunikatory, telefony, MMSy, SMSy, maile. Jeśli nie ma innej możliwości drukujemy karty pracy i dostarczamy   do domu. Bardzo nas cieszą realizowane przez uczniów zadania i pomocny aspekt rodzica w nauczaniu. Pamiętajcie.... Ten czas nie będzie trwał zawsze... Jeśli jest trudny.... to się wreszcie zakończy.... Jeśli jest piękny, bo Ty Uczniu możesz być ze Swoim Rodzicem, a Ty Rodzicu możesz być ze Swoim Dzieckiem... przeżywaj i zapamiętuj każdą chwilę... TO CO JEST TERAZ JUŻ NIE WRÓCI.

Zespół Pedagogów Specjalnych