AdminS

W tym trudnym czasie matematycy pracują na wiele różnych sposobów:

- prowadzą lekcje i konsultacje online - podczas tych spotkań uczniowie mogą na bieżąco konsultować się z nauczycielem, koleżankami i kolegami,

- dzięki monitorowi Samsung 65 i odpowiedniemu oprogramowaniu niektóre lekcje odbywają się na żywo - uczniowie na bieżąco widzą materiał i mogą odnosić się do przykładów i zadań lub prosić o dodatkowe wyjaśnienie konkretnego zadania, a materiał jest zapisywany jako pliki, przez co można do niego wrócić w każdej chwili,

- praca z programem GeoGebra, gdzie każdy uczeń tworzy aplety, np. konstrukcji kwadratu.

- korzystają z platformy Microsoft Teams, knan academy, kahoot - są to urządzenia, które spełniają wymagania zdalnego nauczania,

- korzystają ze stron internetowych: gov.pl, pi-stacja, CKE, OKE Gdańsk, Matzoo, strony Nowa Era,

- przeprowadzają testy i sprawdziany na platformie Teams - czasami zespoły klasowe są dzielone na mniejsze grupy, aby praca była samodzielna, a ocena bardziej obiektywna,

- tworzą filmiki edukacyjne, będące zachętą do pracy, która dla wszystkich jest obecnie sporym wyzwaniem.

Zanim zaprosimy do obejrzenia jednego z takich filmów, mała dygresja. Nigdy dotąd nie było tylu okazji, żeby uczniowie walczyli nie tyle o oceny, co o wiedzę. Zachęcamy, korzystajcie z tej okazji, to Wam się na pewno przyda.

Oto jeden z filmów.

AdminS

Mali ekolodzy z klasy Ia i Ic z okazji Dnia Ziemi zaprojektowali i wykonali własne eko-zabawki bądź eko-przedmioty oraz laurki dla naszej planety. Wszystkie prace powstały z  materiałów wtórnych lub naturalnych. Gratulujemy pomysłów :)  i zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć! 

Emilia Pałecka i Marzena Błaszak

AdminS

Dzień Ziemi za nami. Jednak problem odpadów, szczególnie plastikowych, pozostaje wciąż aktualny. Oto propozycja klasy 1b na wykorzystanie niektórych z nich. Wystarczy obudzić w sobie kreatywność i wyobraźnię, a prace powstają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Pomocna rodzicielska dłoń była wspaniałym wsparciem. Dziękuję Wam.

Elżbieta Żak

AdminS

Macie go teraz więcej, czasem wlecze się wręcz niemiłosiernie, przecieka przez palce i już nie wraca. Czas... Mówimy szkoda czasu.... Naprawdę szkoda. Spróbujcie zatrzymać jak najwięcej tego czasu dla siebie. Jest na to wiele sposobów. Dziś chciałabym Was namówić do tego, żebyście chociaż część wolnego czasu poświęcili na pisanie. Zapisujcie swoje myśli, rozważania, opisujcie przeżycia, zdarzenia...Może dacie się namówić na pisanie dziennika lub pamiętnika. A może wolicie świat fikcji. Tyle się teraz dzieje... Nasz świat, ten, który tak dobrze znamy, zniknął. Uczymy się żyć w nowym, innym świecie. Co myślicie o tej nowej rzeczywistości? Przedstawiam Wam dwie prace Waszej koleżanki Małgosi Krukowskiej z klasy IVa. Jeśli i Wy chcecie podzielić się swoimi przemyśleniami na stronie szkoły, zapraszam.

O WIOŚNIE INNEJ NIŻ ZWYKLE

Jeszcze nigdy w moim życiu wiosna nie wyglądała tak, jak terazDo tej pory wiosna sprzyjała wielu zabawom na świeżym powietrzu, licznym spotkaniom z koleżankami. W tym roku jest wyjątkowo, jest inaczej niż zawsze. W tym roku wiosna wkradła się w nasze życie. Nikt nie miał czasu ani ochoty, żeby ją witać i żeby się z niej cieszyć. A wszystko dlatego, że mamy epidemię niebezpiecznej choroby. Z tego powodu dzieci nie mogą opuszczać domów i spotykać się ze znajomymi. Nie możemy planować różnych spotkań, musimy przestrzegać zasad bezpieczeństwa. W tym niezwykłym czasie czuję się szczęściarą, ponieważ dookoła mojego domu jest ogród, w którym rosną kwiaty, drzewa i krzewy. Ja i moja rodzina możemy spędzać w ogrodzie czas kiedy tylko chcemy. Planujemy także założyć własny warzywnik. Będą w nim rosły warzywa, takie, jak ogórki, dynie, marchewka  i pietruszka. Ale nie tylko uprawa roślin wypełnia  nam czas, mamy dużo miejsca, żeby jeździć na rowerze ,skakać na trampolinie i grać w piłkę. Wielką atrakcją dla mnie jest zabawa w szkołę. Ja jestem nauczycielką, a moja młodsza siostra i dzieci sąsiadów z zza płotu to moi uczniowie. Ciekawa jestem, jak inne dzieci przeżywają najpiękniejszą porę roku w czasie epidemii. Tegoroczna wiosna pozostanie mi na zawsze w pamięc.

TO TYLKO SEN...

Nadszedł wieczór. Dziś jestem bardzo zmęczona. Miałam cztery lekcje online , na których musiałam być bardzo aktywna. Jak dobrze przyłożyć głowę do poduszki i zasnąć. Otwieram oczy i zastanawiam się, co słyszę ? Tak, to mój budzik. Przecieram oczy ,siadam na łóżku i zastanawiam się, jaki jest dzisiaj dzień. O kurczę , przecież dzisiaj jest czwartek! Klasówka z matmy!.  Spojrzałam w prawo i zauważyłam mojego pieska. Wtedy przypomniałam sobie, że muszę z nim wyjść .Podbiegłam do szafy i szybko się przebrałam. Po kilku minutach byłam z Melką na podwórku. To był krótki spacerek , bo śpieszyłam się do szkoły. Po powrocie do domu szybko się spakowałam ,zjadłam śniadanie i poszłam do auta, którym pojechaliśmy do szkoły. Pierwszą lekcją była przyroda. Prawie nikt się nie skupiał, bo każdy ogromnie stresował się kartkówką z matematyki , która miała być na ostatniej lekcji. Ja też się denerwowałam. Nawet nie mogę sobie przypomnieć, co było na lekcji polskiego i historii , tak bardzo się denerwowałam. Gdy rozpoczęła się matematyka, wszyscy byli już prawie nieżywi ze strachu. Po chwili okazało się ,że to nie kartkówka tylko praca klasowa... Wszyscy byli zszokowani tą informacją, a koleżanka z sąsiedniej ławki omal nie zemdlała. Już miałam się zabrać za rozwiązywanie pierwszego zadania, kiedy usłyszałam jakiś głośny dźwięk.  Otworzyłam oczy i zdałam sobie sprawę , że leżę w ciepłym łóżku , a ten donośny dźwięk to mój budzik, który zapomniałam wyłączyć. Olśniło mnie ! Nie ma szkoły! Nie ma matematyki! I nie ma klasówki! To tylko sen. Jest sobota, czas wolny od nauki

 

Małgorzata Krukowska klasa IVa

AdminS

Logopeda- pani Anna Parczewska zaprasza do korzystania z zakładki zajęcia logopedyczne. Zamieszczane są tam gry i zabawy służące nie tylko do rewalidacji wad wymowy, ale rozwijające słownictwo i funkcje słuchowe. Niektóre z gier można wykonać samodzielnie i bawić się całą rodziną. Przyjemności!

AdminS

Życie jest sztuką, im więcej tchniesz w nie wyobraźni, tym lepszym okaże się dziełem. Uczniom z klasy IVa tej wyobraźni nie zabrakło i stworzyli rzeźby w warunkach domowych. Zapraszamy do obejrzenia filmu.

Pozdrawiamy

IV a z wychowawcą:)

AdminS

 

W drugiej edycji programu grantowego Lafarge Wspólnie Dla Regionu spośród 174 wniosków przyjęty został projekt Zespołu Szkół w Barcinie „Moje miasto, moja szkoła to mój drugi dom”. Celem projektu jest kształtowanie postaw ekologicznych wśród uczniów naszej szkoły poprzez segregację odpadów na terenie naszej placówki. Edukację przeprowadzą studenci Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Pragniemy dzięki niej podnosić świadomość współodpowiedzialności za stan ekologiczny naszej okolicy. W ramach realizacji projektu przewidziane są zajęcia  dla uczniów kl. I-VIII dotyczące ochrony środowiska,  zakup materiałów do montażu koszów do segregacji odpadów. Będziemy je składać wspólnie z wolontariuszami z Lafarge i mieszkańcami Barcina. Ponadto sale lekcyjne w obu budynkach również zostaną wyposażone w kosze do segregacji śmieci.  Podczas różnorodnych zajęć nauczymy wykorzystywania materiałów wielokrotnego użytku w realizacji pomysłów plastyczno-technicznych. Podsumowaniem grantu będą dwa konkursy dla kl. I-III i IV-VIII „ Barcin moim miastem” – mające na celu zaprezentowanie postawą proekologiczną troski i szacunku do naszego miasta i okolicy.

Arleta Nowak

 

 

AdminS

“Zielony zakątek - inna przestrzeń do nauki oraz spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu” - tak brzmi tytuł projektu, który dziś znalazł się na liście programu grantowego Lafarge Wspólnie dla Regionu. Spośród 174 zgłoszeń wyłoniono 25 laureatów, a w tym wspaniałym gronie znaleźliśmy się również MY - Stowarzyszenie “Otwarte Umysły” przy Zespole Szkół w Barcinie. Nasza radość jest zatem ogromna. Celem projektu jest utworzenie strefy do zajęć przyrodniczych i opiekuńczo-wychowawczych na świeżym powietrzu przy ul. Artylerzystów 13. Przed głównym budynkiem szkoły stworzona zostanie z ławek i stołów drewnianych przestrzeń polowa, przykryta żaglem przeciwsłonecznym. Mała architektura składająca się z donic z kwiatami, warzywniaków oraz drzew i krzewów cieszyć będzie nasze oko, a pomoce dydaktyczne takie jak na przykład lornetki, mierniki, lupy do biodegradacji czy plansze magnetyczne uatrakcyjnią nasze zajęcia. A wszystko to razem umożliwi samodzielną obserwację zjawisk przyrodniczych. “Zielony zakątek” pozwoli na systematyczne prowadzenie lekcji praktycznych z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej poza murami sal lekcyjnych. Nauczyciele będą mogli tworzyć nowatorskie konspekty zajęć lekcyjnych wykorzystując nowoutworzoną infrastrukturę “Zielonego zakątka” i z uczniami realizować projekty, w tym międzynarodowych, pozwalających na łączenie wiedzy z praktyką. W końcu - nauka powinna być też przyjemnością i zabawą.

Ewelina Ziętek

 

AdminS

W minionym tygodniu trwaliśmy w oktawie  Swiąt Zmartwychwstania Pańskiego. Dziewczynki : Paula Nowak i Madzia Jędykiewicz, które mają nauczanie indywidualne z religii, otrzymały zadanie do  wykonania. Z pomocą swoich Rodziców  zaśpiewały piosenkę . Proszę obejrzeć filmiki, jak można cieszyć się z wieści o zmartwychwstaniu  Chrystusa.

 Urszula Osuch

AdminS

Uczniowie klas drugich podczas nauki zdalnej realizowali tematykę związaną z porządkami wiosennymi. Zadanie uczniów polegało na uporządkowaniu swojego biurka lub szuflady. Wszyscy ochoczo przystąpili do pracy, a z niepotrzebnych rzeczy, które nadawały się do wyrzucenia,  mieli stworzyć swoje własne dzieło.Zanim coś wyrzucicie, zastanówcie się. Śmieci mogą dostać drugie życie. I to w jakiej postaci? !Uczniowie wykazali się doskonałą organizacją pracy oraz ogromną kreatywnością. Zobaczcie, jakie wspaniałe dzieła powstały z ich rąk. Jesteśmy bardzo dumne z naszych młodych i oryginalnych konstruktorów!

Agnieszka Błażejewska, Agata Baczyńska, Olga Nowicka, Anita Rzepka

AdminS

Jakie znamy sposoby podróżowania po lądzie? Który z środków transportu lotniczego nie potrzebuje lotniska do lądowania? Kto opiekuje się podróżnymi w czasie lotu?

Na tak postawione pytania starali się odpowiedzieć uczniowie, nie tylko wykonując zadania z języka polskiego, przyrody, czy matematyki. Wykonali też świetne prace techniczne. Wśród nich były różnorodne pojazdy, którymi dzieci chciałyby już wkrótce odbywać dalekie i bliskie podróże. Trzymamy kciuki, żeby stało się to jak najszybciej.

Ela Rydlewska

AdminS

Czas pożegnać naszych kochanych trzecioklasistów, którzy w tej niecodziennej sytuacji kończą nasze liceum.

A jeszcze niedawno:

„ Nie wierzyłem

Stojąc nad brzegiem rzeki,

Która była szeroka i rwista,

że przejdę most,

spleciony z cienkiej, kruchej trzciny

Powiązanej łykiem,

Szedłem lekko jak motyl

I ciężko jak słoń,

Szedłem pewnie jak tancerz

I chwiejnie jak ślepiec.

Nie wierzyłem, że przejdę ten most.

I stoję już na drugim brzegu,

Nie wierzę, że przeszedłem”.(L. Staff „ Most”)

Tak. Szliście przez ten most w różnym tempie, na różne sposoby. Bywały chwile radosne, wiążące się z przyjemnymi zdarzeniami – satysfakcjonujące stopnie ze sprawdzianów, mile spędzony czas na osiemnastkach, ale także te smutne – szkolne niepowodzenia, czyli jedynka, kiedy liczyliście na lepszą ocenę, nieporozumienia na forum klasy. Ale to już było..

Dzisiaj żegnamy Was życzeniami płynącymi z głębi serca. Niech omijają Was smutki i zwątpienia, a towarzyszy radość, zrozumienie, przyjaźń i jakże potrzebna nadzieja. Trzymamy za Was kciuki na maturze i wierzymy, że poradzicie sobie bardzo dobrze. Bo jak nie Wy to kto?

ŻYCZYMY WSZELKIEJ POMYŚLNOŚCI W CAŁYM DOROSŁYM ŻYCIU.

AdminS

dkŚwiatowy Dzień Książki i Praw Autorskich to obchodzone w ponad 100 krajach święto autorów, ilustratorów, wydawców książek, Czytelników i czytelnictwa. Tego dnia organizowanych jest wiele spotkań z pisarzami oraz happeningów i imprez promujących czytelnictwo.

Tegoroczne święto – ze względu na panujące ograniczenia związane z ochroną przed zarażeniem wirusem SARS-Cov-2 – wygląda zdecydowanie inaczej. Brak konferencji, uroczystości i wszelkiego rodzaju działań, które wymagałyby osobistego pojawienia. Życie kulturalne, w tym też czytanie książek, przeniosło się w większości przypadków do świata wirtualnego. W tej sytuacji, gdy część z nas pozostaje w domach, a szkoły i biblioteki są zamknięte – jak pięknie napisano na stronie Edupolis – „moc książek powinna być wykorzystywana do walki z izolacją, wzmacniania więzi między ludźmi, poszerzania horyzontów, stymulowania naszych umysłów i kreatywności.”

Nie każdy posiada w domu wspaniałą biblioteczkę, dlatego postaramy się przygotować spis stron do darmowych bibliotek on-line, linków do filmików z czytającymi bajki autorami czy aktorami oraz licznych inicjatyw czytelniczych i sukcesywnie umieszczać je na stronie szkoły lub na naszym facebooku.

Pamiętajmy, że książki otwierają przed nami nowe światy, dzięki nim możemy otworzyć się na innych, ale też, dzięki wyobraźni, podróżować w nieznane.

Lista stron z e-bookami

Dla wszystkich istotna będzie zapewne strona https://wolnelektury.pl/ Jest to podstawowe źródło lektur szkolnych i klasyków literackich w postaci e-booków dla uczniów i nauczycieli.

Ciekawe, darmowe e-booki znaleźć można też na stronie https://www.legimi.pl/ebooki/darmowe/

Również darmowe e-booki znajdują się na http://www.chmuraczytania.pl/catalog.php Jak podają twórcy portalu „Chmura Czytania daje książki, które sami chcemy czytać. Książki autorów mówiących rzeczy ważne – warte poznania, przypomnienia, czy wręcz odkrycia na nowo przez współczesnych Czytelników.”

W tym artykule opisanych zostało 10 najciekawszych miejsc, w których można znaleźć wiele interesujących, darmowych e-booków https://swiatczytnikow.pl/skad-sciagnac-darmowe-e-booki-po-polsku-10-najciekawszych-miejsc/

Bajki czytane przez autorów dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=MkyeMUbvrFE – opowiadanie czytane przez Wojciecha Widłaka z tomu „Pan Kuleczka”.

https://www.youtube.com/watch?v=jYk85UbF8QQ&list=PL5nQz1b7q7iBFumeuQdhQDSTMQP0nH3O1 – bajki usypiajki (z tomu „Pan Kuleczka” czyta Marcin Odyniec).

https://www.youtube.com/channel/UCfNFD9kA84WtfckM0O7ftUg - kanał na youtube – Bajkowisko.pl to największa biblioteka słuchowisk dla dzieci. Najlepsi polscy lektorzy i znani artyści czytają ciekawe historie, wzbogacone o piękne ilustracje.

Ponadto na kanale youtube znaleźć można godzinne fragmenty jak i całe audiobooki znanych autorów.

Halina Pietrzak

AdminS

Klasa 1b zaprasza do obejrzenia galerii zdjęć "Plastusiowy pamiętnik"

AdminS

Dzień Ziemi lub inaczej  Światowy Dzień Ziemi to najważniejsze ze świąt ekologicznych. Zazwyczaj, kiedy Ziemia obchodzi swoje święto ludzie sadzą symboliczne drzewka i zbierają śmieci z zielonych terenów. W tym roku, z powodu koronawirusa, byliśmy zmuszenie zostać w domu. Jednak chcieliśmy pokazać, że mimo wszystko pamiętamy o naszej planecie. Uczniowie naszej szkoły wykonali prześliczne kartki z okazji Dnia Ziemi. To był piękny gest dla naszej planety.

Zachęcamy do celebrowania tego święta każdego roku, ale także każdego dnia. Kiedy już będziemy mogli wyjść z naszych domów postarajmy się docenić przyrodę, która nasz otacza. Wyjdźmy wtedy na spacer do parku, do lasu, na łąkę i poświęćmy ten czas na refleksję. Zastanówmy się jak ważna, piękna i fascynująca  jest przyroda. 

Dopóki, jednak pozostajemy w domach, zachęcamy do sadzenia kwiatów  w ogrodach i na balkonach, które nie tylko mają być ozdobą ogrodów i balkonów, ale mają ogromne znaczenie dla naszych zapylaczy, m.in. pszczół i trzmieli. Może to być, również okazja do spędzenia miło czasu z rodziną.

Kochani, myślę, że nasza planeta jest szczęśliwa, ponieważ dostała od Was mnóstwo pięknych kartek z życzeniami <3

Dziękujemy wszystkim uczniom i rodzicom, którzy włączyli się w akcję „Kartka urodzinowa na Dzień Ziemi”.

W imieniu Ziemi- DZIĘKUJEMY !!!

Dominika Wysocka