AdminS

Co możemy zrobić dla Ziemi? Co sprawia, że nasza planeta jest przyjazna życiu? Jakie elementy wpływają na piękno Ziemi? Na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczniowie klasy 3 a. Moi trzecioklasiści podjęli niełatwe wyzwanie! Korzystali z podręcznika, encyklopedii, albumów, map i zasobów internetowych. Szczegóły pracy nad projektem uzgadnialiśmy podczas spotkań na Teamsie. Największe wsparcie otrzymywali od rodziców. Powstały bogate, pięknie dopracowane projekty. Wszyscy odważnie wystąpili przed kamerą i opowiadali o swojej pracy. Tak powstał film, do obejrzenia którego zachęcamy. Filmik kończy się „niespodzianką rozśmieszanką”.

Uczniowie 3 a z wychowawczynią

Elżbietą Wojtkowiak

AdminS

Z okazji Świąt Majowych jak Święto Pracy, Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, Dzień Polonii i Polaków za granicą, Święto Narodowe Trzeciego Maja, Dzień Zwycięstwa. Uczniowie naszej szkoły wykonali prace plastyczne o wybranym święcie, które można obejrzeć w galerii. Znajdziecie tam też sposoby udekorowania swojego otoczenia z okazji tychże świąt.

Nauczyciele historii

AdminS

Uczniowie klasy 2c bardzo tęsknią za swoją wychowawczynią- panią Anitą Rzepką. Nakręcili dla niej film, żeby pokazać, jaka jest dla nich ważna i jak bardzo czekają na spotkanie "w realu". Uczniom pomogli rodzice, którzy też tęsknią za szkołą i chcą, aby ich pociechy uczyły się już z powrotem w szkolnych ławkach. Jeszcze trochę musimy wytrzymać, ale dzięki takim wspaniałym gestom jak ten, życie wydaje się piękniejsze. Administratorzy zazdroszczą trochę Pani Anicie takich uczniów - pokazujących, jak ważny jest wychowawca w życiu dzieci i doceniających jego pracę.

AdminS

Pandemia koronawirusa nie oszczędza nikogo.Wpływa na różne dziedziny naszego życia. Miała też wpływ na na przebieg corocznego konkursu matematycznego Liga Zadaniowa. Szkoda, ponieważ jest to konkurs bardzo ważny zwłaszcza dla pasjonatów matematyki.

Celem Konkursu jest pobudzanie i rozwijanie zainteresowań matematycznych wśród uczniów szkół podstawowych. W dalszej perspektywie konkurs stwarza szansę aktywizacji środowiska nauczycieli matematyki na rzecz pracy z młodzieżą zainteresowaną poznawaniem matematyki.

Wśród bardziej szczegółowych celów wymienić należy:

- rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów matematyką oraz wspieranie ich uzdolnień,

- pokazywanie piękna matematyki poprzez rozwiązywanie niestandardowych problemów,

- promowanie osiągnięć uczniów, ich nauczycieli i szkół,

- motywowanie szkół do podejmowania różnorodnych działań w pracy z uczniem zainteresowanym matematyką,

- promowanie wartości pracy nad rozwojem swoich uzdolnień,

- stwarzanie sytuacji pobudzających uczniów do twórczego myślenia.

Konkurs jest trzyetapowy i składa się z etapu szkolnego oraz pięciu spotkań rozłożonych równomiernie w ciągu roku szkolnego, w tym z etapu rejonowego (trzy spotkania), etapu wojewódzkiego dla klas VII szkół podstawowych oraz uroczystego zakończenia.

Z powodu pandemii III spotkanie zostało odwołane. Konkurs zakończył się po II spotkaniu. Miejsca zostały przydzielone na podstawie tych dwóch, które się odbyły.

Oto wyniki konkursu:

- Bartosz Koliński, I miejsce w kategorii klas 7 (opiekun K. Jóźwiak),

- Weronika Wysocka,II miejsce w kategorii klas 6 (opiekun D. Wróblewska),

- Aleksander Polak III miejsce w kategorii klas 6 (opiekun D. Przybylińska).

To jest etap rejonowy. W klasie 6 konkurs kończy się na tym etapie.

W klasie 7 jest jeszcze etap wojewódzki. Bartek Koliński zakwalifikował się do tego etapu. Co prawda, nie ma jeszcze listy oficjalnej, ale  Bartek ma wystarczającą ilość punktów, aby się zakwalifikować. Etap wojewódzki został przesunięty na koniec września.

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom zasłużonych laurów, ale podziwiamy wszystkich, którzy z zapałem poświęcają się królowej nauk.  

Szkolny opiekun konkursu

Klaudia Jóźwiak

AdminS

Nadchodzi czas rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Zebrałyśmy dla Was kilka przydatnych naszym zdaniem informacji, jak się wokół tego tematu poruszać.

1.Terminy

«  1. Termin składania wniosków o przyjęcie do klas I czteroletniego liceum, pięcioletniego technikum
i trzyletniej szkoły branżowej I stopnia wyznaczono od 11 maja (poniedziałek)- do 23 czerwca (wtorek do godziny 15.00).

«  2. Od 11 maja (poniedziałek) do 20 maja (środa do godz. 15.00) należy składać wnioski do szkół, w których program nauczania wymaga od ucznia szczególnych indywidualnych predyspozycji (np. artystycznych, sportowych, wojskowych czy językowych)

2. Pozyskiwanie dokumentów naborowych

Wejdźcie na stronę wybranej przez Was szkoły ponadpodstawowej. Poszukajcie zakładki REKRUTACJA. Tam powinniście znaleźć szczegóły jakie Was interesują: wzór wniosku do szkoły, wymagania dodatkowych dokumentów
i sposoby ich składania (szkoły mogą wymagać przesłania wniosku on- line, pocztą tradycyjną bądź w inny sposób określony przez szkołę). Może się zdarzyć, że wybrana przez Was szkoła jeszcze takich druków ani informacji dotyczących drogi ich składania nie zamieściła. Należy wtedy zadzwonić do sekretariatu wybranej szkoły bądź napisać tam e-maila i zapytać o potrzebne Wam informacje.

3. Kilka ważnych szczegółów

Przed złożeniem dokumentów warto sprawdzić:

- Czy Wasz stan zdrowia (alergie, choroby neurologiczne, przewlekłe) pozwala Wam na ten wybór.

- Czy podczas rekrutacji nie należy składać oprócz wymaganych wniosków jakiś dodatkowych prac
(np. plastycznych w przypadku szkół artystycznych).

- Wymogi dotyczące praktyk, jeśli zdecydujecie się na szkołę branżową.

4. Pamiętajcie aby do Waszej dokumentacji dołączyć (jeśli takie posiadacie) orzeczenie o niepełnosprawnościo potrzebie kształcenia specjalnego na III etap edukacyjny bądź opinię o dysleksji (opinia o dysleksji jest dokumentem ważnym podczas wszystkich etapów kształcenia)

5. Śledźcie daty dostarczania świadectw, zaświadczeń- te terminy trudno przewidzieć w obecnej sytuacji i mogą ulegać zmianie.

Konfucjusz powiedział kiedyś: “Wybierz pracę którą kochasz, a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu”. Trzymamy kciuki za Wasze trafne wybory.

Gdyby ktoś z Was miał problemy z decyzją, jaką szkołę wybrać, zawsze może do nas napisać. Spróbujemy pomóc.

Pozdrawiamy cieplutko

M. Forgiel i M. Kwapisz- Brokos

AdminS

Można popływać i popracować nad rozwijaniem swoich umiejętności nawet jak basen zamknięty? Można! Dowiódł tego Kacper Sadłowski z kl. Ve. W życiu chodzi o to, żeby sobie radzić w trudnych sytuacjach i proszę - wasz kolega zasuwa, jakby był na zawodach pływackich. Podziwiamy Kacper, podziwiamy i czekamy na kolejne zaproszenie.

AdminS

Święta Majowe

Z okazji trzech ważnych świąt państwowych : Święta Pracy, Święta Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja zapraszamy uczniów klas I -III do obejrzenia materiałów przybliżających znaczenie tych świąt.

Symbole narodowe w pigułce.

Filip i Ola zaśpiewają dla Was piosenkę pt.,,JESTEM POLAKIEM''. Zapraszamy do wysłuchania

>

Wsłuchajcie się w tekst piosenek o naszej FLADZE NARODOWEJ - dowiecie się,  kiedy i dlaczego obchodzimy to święto, dlaczego flaga ma takie kolory... 

https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=-WNmqfiHVO0

Zachęcamy do ułożenia puzzli interaktywnych z symbolami narodowymi.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=06a2602b2197

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=23cfe01b5e53&pieces=24

Zapraszamy  do wirtualnego spaceru po Sejmie - warto zobaczyć i posłuchać.

https://vr.sejm.gov.pl/

W tym Quizie możecie sprawdzić Waszą  wiedzę na temat majowych świąt.

https://funtest.pl/test/majowe-swieta/

Dodatkowo zachęcamy Was do zrobienia prostych  symboli narodowych np. chorągiewka, kotylion... Niech biało - czerwona tonacja barw narodowych będzie widoczna w tych dniach na oknach i balkonach. Pokażcie swoje pomysły, zdjęcia prac prosimy wysyłać na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Wykonane zdjęcia zostaną umieszczone w galerii na stronie  ZS w Barcinie

W poniższym linku inspiracje.

https://pl.pinterest.com/dzieciakiwdomu/polska-%C5%9Bwi%C4%99ta-i-symbole-narodowe-pomys%C5%82y-prace-pla/

I. Goździk, R. Szaforz



AdminS

Kochani!
Bardzo nam brakuje codziennych spotkań i rozmów z Wami. Tak jak Wy  czekamy na powrót do normalności. Wiemy, że coraz trudniej wstać rano, wykrzesać z siebie motywację i energię do pracy. Dlatego, żebyśmy choć na chwilę mogli poczuć się bliżej siebie, zapraszamy Was - podarujcie Sobie nawzajem jedno słowo - coś dobrego, wyjątkowego, co chcielibyście przekazać innym, by im było lżej i radośniej.

1. Wejdź na stronę https://wordart.com/
2. Zaloguj się - login i hasło w wiadomości na Librusie
3. Wejdź w ZS Barcin (po prawej stronie)- niebieski napis
4. Po lewej stronie strony kliknij w Type in a new word i dodaj jedno pozytywne, dobre słowo, które chciałbyś przekazać innym
5. Kliknij SAVE (niebieski pasek u góry strony)

Dziękujemy- efekty zamieścimy na stronie szkoły!
Pedagodzy i psycholodzy ZS w Barcinie.

AdminS

W ramach zdalnych lekcji wychowania fizycznego uczniowie klas IV, Vb, Vd, VIIc oraz II LO włączyli się do wspólnego projektu, który dotyczył prowadzenia zdrowego stylu życia oraz sposobów na nie marnowanie żywności. Uczniowie klasy IV mieli za zadanie przygotować piramidę żywieniową, klasa Vd wykonała plakaty na temat tego, jakie są sposoby na niemarnowanie żywności. Z kolei uczniowie klasy Vb, VIIc oraz II LO przygotowali zdrowe sniadanie. Dodatkowo Anastazja Głąbiak z kl. VIIIb napisała specjalny wiersz z okazji Dnia Ziemi, który jak wiemy co roku przypada 22 kwietnia. Poniżej prezentujemy wiersz Anastazji, a w filmie prace przesłane przez uczniów.

„Dziś o naszą Ziemię zadbamy

Ponieważ ją szczerze kochamy

Bądźmy dla niej jak rodzina

Pokażmy, że rośnie w nas ogromna siła

Nie wyrzucajmy śmieci byle gdzie

Zacznijmy segregować je!

Przestańmy kupować rzeczy plastikowe

Zamieńmy je na papierowe

Za 30 lat dzięki temu

Będziemy mieć wspaniały świat.”

Piotr Brokos

AdminS

W tym trudnym czasie matematycy pracują na wiele różnych sposobów:

- prowadzą lekcje i konsultacje online - podczas tych spotkań uczniowie mogą na bieżąco konsultować się z nauczycielem, koleżankami i kolegami,

- dzięki monitorowi Samsung 65 i odpowiedniemu oprogramowaniu niektóre lekcje odbywają się na żywo - uczniowie na bieżąco widzą materiał i mogą odnosić się do przykładów i zadań lub prosić o dodatkowe wyjaśnienie konkretnego zadania, a materiał jest zapisywany jako pliki, przez co można do niego wrócić w każdej chwili,

- praca z programem GeoGebra, gdzie każdy uczeń tworzy aplety, np. konstrukcji kwadratu.

- korzystają z platformy Microsoft Teams, knan academy, kahoot - są to urządzenia, które spełniają wymagania zdalnego nauczania,

- korzystają ze stron internetowych: gov.pl, pi-stacja, CKE, OKE Gdańsk, Matzoo, strony Nowa Era,

- przeprowadzają testy i sprawdziany na platformie Teams - czasami zespoły klasowe są dzielone na mniejsze grupy, aby praca była samodzielna, a ocena bardziej obiektywna,

- tworzą filmiki edukacyjne, będące zachętą do pracy, która dla wszystkich jest obecnie sporym wyzwaniem.

Zanim zaprosimy do obejrzenia jednego z takich filmów, mała dygresja. Nigdy dotąd nie było tylu okazji, żeby uczniowie walczyli nie tyle o oceny, co o wiedzę. Zachęcamy, korzystajcie z tej okazji, to Wam się na pewno przyda.

Oto jeden z filmów.

AdminS

Mali ekolodzy z klasy Ia i Ic z okazji Dnia Ziemi zaprojektowali i wykonali własne eko-zabawki bądź eko-przedmioty oraz laurki dla naszej planety. Wszystkie prace powstały z  materiałów wtórnych lub naturalnych. Gratulujemy pomysłów :)  i zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć! 

Emilia Pałecka i Marzena Błaszak

AdminS

Dzień Ziemi za nami. Jednak problem odpadów, szczególnie plastikowych, pozostaje wciąż aktualny. Oto propozycja klasy 1b na wykorzystanie niektórych z nich. Wystarczy obudzić w sobie kreatywność i wyobraźnię, a prace powstają jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Pomocna rodzicielska dłoń była wspaniałym wsparciem. Dziękuję Wam.

Elżbieta Żak

AdminS

Macie go teraz więcej, czasem wlecze się wręcz niemiłosiernie, przecieka przez palce i już nie wraca. Czas... Mówimy szkoda czasu.... Naprawdę szkoda. Spróbujcie zatrzymać jak najwięcej tego czasu dla siebie. Jest na to wiele sposobów. Dziś chciałabym Was namówić do tego, żebyście chociaż część wolnego czasu poświęcili na pisanie. Zapisujcie swoje myśli, rozważania, opisujcie przeżycia, zdarzenia...Może dacie się namówić na pisanie dziennika lub pamiętnika. A może wolicie świat fikcji. Tyle się teraz dzieje... Nasz świat, ten, który tak dobrze znamy, zniknął. Uczymy się żyć w nowym, innym świecie. Co myślicie o tej nowej rzeczywistości? Przedstawiam Wam dwie prace Waszej koleżanki Małgosi Krukowskiej z klasy IVa. Jeśli i Wy chcecie podzielić się swoimi przemyśleniami na stronie szkoły, zapraszam.

O WIOŚNIE INNEJ NIŻ ZWYKLE

Jeszcze nigdy w moim życiu wiosna nie wyglądała tak, jak terazDo tej pory wiosna sprzyjała wielu zabawom na świeżym powietrzu, licznym spotkaniom z koleżankami. W tym roku jest wyjątkowo, jest inaczej niż zawsze. W tym roku wiosna wkradła się w nasze życie. Nikt nie miał czasu ani ochoty, żeby ją witać i żeby się z niej cieszyć. A wszystko dlatego, że mamy epidemię niebezpiecznej choroby. Z tego powodu dzieci nie mogą opuszczać domów i spotykać się ze znajomymi. Nie możemy planować różnych spotkań, musimy przestrzegać zasad bezpieczeństwa. W tym niezwykłym czasie czuję się szczęściarą, ponieważ dookoła mojego domu jest ogród, w którym rosną kwiaty, drzewa i krzewy. Ja i moja rodzina możemy spędzać w ogrodzie czas kiedy tylko chcemy. Planujemy także założyć własny warzywnik. Będą w nim rosły warzywa, takie, jak ogórki, dynie, marchewka  i pietruszka. Ale nie tylko uprawa roślin wypełnia  nam czas, mamy dużo miejsca, żeby jeździć na rowerze ,skakać na trampolinie i grać w piłkę. Wielką atrakcją dla mnie jest zabawa w szkołę. Ja jestem nauczycielką, a moja młodsza siostra i dzieci sąsiadów z zza płotu to moi uczniowie. Ciekawa jestem, jak inne dzieci przeżywają najpiękniejszą porę roku w czasie epidemii. Tegoroczna wiosna pozostanie mi na zawsze w pamięc.

TO TYLKO SEN...

Nadszedł wieczór. Dziś jestem bardzo zmęczona. Miałam cztery lekcje online , na których musiałam być bardzo aktywna. Jak dobrze przyłożyć głowę do poduszki i zasnąć. Otwieram oczy i zastanawiam się, co słyszę ? Tak, to mój budzik. Przecieram oczy ,siadam na łóżku i zastanawiam się, jaki jest dzisiaj dzień. O kurczę , przecież dzisiaj jest czwartek! Klasówka z matmy!.  Spojrzałam w prawo i zauważyłam mojego pieska. Wtedy przypomniałam sobie, że muszę z nim wyjść .Podbiegłam do szafy i szybko się przebrałam. Po kilku minutach byłam z Melką na podwórku. To był krótki spacerek , bo śpieszyłam się do szkoły. Po powrocie do domu szybko się spakowałam ,zjadłam śniadanie i poszłam do auta, którym pojechaliśmy do szkoły. Pierwszą lekcją była przyroda. Prawie nikt się nie skupiał, bo każdy ogromnie stresował się kartkówką z matematyki , która miała być na ostatniej lekcji. Ja też się denerwowałam. Nawet nie mogę sobie przypomnieć, co było na lekcji polskiego i historii , tak bardzo się denerwowałam. Gdy rozpoczęła się matematyka, wszyscy byli już prawie nieżywi ze strachu. Po chwili okazało się ,że to nie kartkówka tylko praca klasowa... Wszyscy byli zszokowani tą informacją, a koleżanka z sąsiedniej ławki omal nie zemdlała. Już miałam się zabrać za rozwiązywanie pierwszego zadania, kiedy usłyszałam jakiś głośny dźwięk.  Otworzyłam oczy i zdałam sobie sprawę , że leżę w ciepłym łóżku , a ten donośny dźwięk to mój budzik, który zapomniałam wyłączyć. Olśniło mnie ! Nie ma szkoły! Nie ma matematyki! I nie ma klasówki! To tylko sen. Jest sobota, czas wolny od nauki

 

Małgorzata Krukowska klasa IVa

AdminS

Logopeda- pani Anna Parczewska zaprasza do korzystania z zakładki zajęcia logopedyczne. Zamieszczane są tam gry i zabawy służące nie tylko do rewalidacji wad wymowy, ale rozwijające słownictwo i funkcje słuchowe. Niektóre z gier można wykonać samodzielnie i bawić się całą rodziną. Przyjemności!