|

WSPÓŁPRACA, WSPÓŁDECYDOWANIE, WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ

W roku szkolnym 2017/2018 10 osób z klas drugich wzięło udział w projekcie „Niemiecki ma klasę”. Patronat honorowy nad projektem objęła Minister Edukacji Narodowej. Naszym opiekunem projektu była pani Anna Kończal. Zadanie konkursowe polegało na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. Czas na podsumowanie naszej pracy. Systematycznie spotykaliśmy się i wspólnie poszukiwaliśmy nowych rozwiązań. Razem z opiekunem projektu bawiliśmy się świetnie i jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy. Zmieniliśmy ustawienie ławek, pomalowaliśmy ściany oraz szafki. Postanowiliśmy również dodać coś od siebie, dlatego wykonaliśmy kolorowe plakaty oraz pomoce dydaktyczne. Na parapetach zagościły piękne kwiaty w doniczkach. W naszej sali lekcyjnej do nauki języka niemieckiego jest teraz kolorowo i przytulnie. Niemiecki ma klasę!

Kasia

|

Podczas zajęć artystycznych klasy drugie gimnazjum zrealizowały projekt edukacyjny pod nazwą „GRANIE NA ZAWOŁANIE-WSZYSTKO MOŻE BYĆ INSTRUMENTEM”. Koordynatorką działań była p. Agnieszka Korzempa.

Celem projektu było:

  • zaspokojenie potrzeb twórczego i odtwórczego tworzenia muzyki;
  • poznanie zasad budowania instrumentów i powstawania dźwięku;
  • zaprojektowanie i wykonanie w grupach instrumentu własnego pomysłu i gra na nim;
  • integracja uczniów.

Klasy podzielone na grupy z zaangażowaniem przystąpiły do pracy. Zanim przystąpiliśmy do projektowania własnych instrumentów, poznawaliśmy inne, niekonwencjonalne, mniej znane tj.: carillion, virillion. Doświadczaliśmy gry na instrumentach tj. słomki dopicia, kubki, kieliszki, rury pcv, garnki itp. Poznaliśmy podstawowe zasady budowania instrumentu muzycznego i regulowania wysokością dźwięku ( gra na krótszych i dłuższych słomkach, większych i mniejszych kieliszkach, bardziej i mniej napełnionych wodą itp.).

Nieco dłużej „zaprzyjaźniliśmy się” z kubkami. Tak, to nie pomyłka! Mając zwykłe,piknikowe kubki plastikowe próbowaliśmy swoich sił wymyślając rytmy. Obracaliśmy kubki, uderzaliśmy nimi o ławki, klaskaliśmy w dłonie i robiliśmy inne kubkowe akrobacje. Okazało się, że na kubkach naprawdę da się grać! ;) Udowodniliśmy to 15 czerwca podczas uroczystości Święta Szkoły,

Czytaj więcej: Granie na zawołanie-wszystko może być instrumentem
|

Jak nie trudno się domyślić naszym podstawowym zadaniem było, stworzenie podkładu dźwiękowego do filmu. Z pozoru brzmi to nieskomplikowanie, wymagało jednak od nas wytężonej pracy zarówno zespołowej jak i indywidualnej. Pracę nad projektem zaczęliśmy od września zeszłego roku.  Uczestnikami projektu byli: Justyna Kruzel, Małgorzata Forgiel, Bartek Halik, Arek Jakubowski, Alicja Zacharek, Anna Nowak, Jacek Zakrzewski, Amelia Woźniak oraz Piotr Marczak . W naszej twórczości wspierała nas p. Katarzyna Wachowska. Pierwszym krokiem była decyzja nad dubbingiem jakiego filmu będziemy pracować. Propozycje były rozmaite.  Najbardziej jednak do gustu przypadł nam film wytwórni Disney zatytułowany Uniwersytet Potworny - z licznymi dialogami pełnymi humoru. Następnie podzieliliśmy się rolami. Żeby jednak  jak najlepiej  wypowiedzieć  swoją kwestię  każdy musiał indywidualnie popracować nad swoją dykcją w języku angielskim, oczywiście.  Nie obyło się bez zabawnych incydentów. Nagrywanie wypowiedzi okazało się żmudną pracą. Czasem musieliśmy kilkakrotnie nagrywać dany fragment, by jakość dźwięku była odpowiednia. To bardzo trudne wyzwanie. Naszym ekspertem od spraw technicznych był Bartek Halik. Oprócz udziału w dubbingu zajął się również montażem całości. 15 czerwca 2018r. podczas Święta Szkoły zaprezentowaliśmy fragment naszej pracy uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielom Zespołu Szkół w Barcinie.

|

chemia4 czerwca 2018r. w naszej szkole miała miejsce prezentacja projektu „Chemiczne Gry Dydaktyczne”. Uczniowie klas: 3a, 3b, 3e oddziałów gimnazjalnych, pod opieką nauczyciela chemii p. Agaty Wojciechowskiej, stworzyły w jego efekcie wiele ciekawych gier chemicznych. Mogli w nie zagrać chętni nauczyciele i uczniowie podczas poniedziałkowej długiej przerwy. Powstały m.in. Zgadywanki naukowe, chemiczna wersja gry Zgadnij czym jestem, Chemiczne czółko, Chemiquiz, Chemiopoly, Krzyżówki, … - każdy mógł znaleźć grę w sam raz dla siebie. Gry były oceniane przez czujne oko jury: p.Lucynę Taraskę, uczennicę Adriannę Kucharską oraz opiekuna projektu. Swoją obecnością zaszczyciła nas grupa nauczycieli i uczniów na czele z p.dyrektor Marzeną Wolska i p. dyrektorem Tomaszem Woźnickim. Miło, że nam towarzyszyliście! Jako jeden z uczniów biorących udział w projekcie stwierdzam, że cele projektu zostały osiągnięte. Spojrzeliśmy na chemię z zabawnej strony, uświadomiliśmy sobie, że chemia otacza nas w życiu codziennym. Jako najważniejsze uznaję, że zostawiliśmy po sobie ślad – gry dla naszych koleżanek i kolegów, z których będą mogli korzystać w kolejnych latach zdobywając, powtarzając lub utrwalając wiedzę i umiejętności z chemii. Mam nadzieję, że będą się tak samo dobrze bawić , jak my - podczas ich tworzenia!

Kacper Gałązka kl.3agim