|

Zajęcia grantowe  „Słuchaj, maluj, ćwicz” dobiegają końca. Z grupą 15 uczniów  udało nam się wykonać kilka prac plastycznych. Szczególnie przyjemne i fascynujące było malowanie palcami metodą Finger-painting. Prace schły prawie 4 dni i teraz można je obejrzeć na holu w naszej szkole. Dzieci relaksowały się przy spokojnej muzyce, a jeszcze przyjemniej było z masażem. Dzieci nauczyły się kilku technik poznawania przestrzeni oraz ćwiczeń z inną osobą przy zastosowaniu metody Sherborne. Udział w ćwiczeniach ma na celu stworzyć dziecku okazję do poznawania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i w związku z tym możliwości ruchowych. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje (przestaje ona być dla niego niebezpieczna). Dziecko czuje się bezpiecznie, staje się aktywne, bardziej twórcze.  Trudne początkowo ćwiczenia Denisona okazały się dość proste i zabawne, ale najwięcej radości dały ćwiczenia z chustą animacyjną. Mamy nadzieję, że dzieciom poprawi się koncentracja uwagi, spostrzegawczość oraz umiejętność relaksacji.

 

Małgorzata Wiland, Anita Rzepka