Z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca, uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wykonali piękne prace plastyczne, które zdobią aktualnie hol na parterze naszej szkoły.

Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym podopiecznym, którzy  z zaangażowaniem i pomysłowością stworzyli te  “małe” dzieła.

Jak zawsze włożyliście w swoje prace całe swoje serca.

Nauczyciele zespołu wspierającego dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca, uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wykonali piękne prace plastyczne, które zdobią aktualnie hol na parterze naszej szkoły.

Serdecznie dziękujemy wszystkim naszym podopiecznym, którzy  z zaangażowaniem i pomysłowością stworzyli te  “małe” dzieła.

Jak zawsze włożyliście w swoje prace całe swoje serca.

Nauczyciele zespołu wspierającego dzieci

o specjalnych potrzebach edukacyjnych

W pierwszych dniach ferii zimowych odbyły się w naszej szkole Warsztaty terapeutyczno-teatralne dla dzieci z kl. I-VI. Bawiliśmy się używając swojego dobrego humoru i kreatywności  przez trzy dni. Do współpracy zaprosiliśmy rodziców oraz nauczycieli: p. Paulinę Jasnowską i Annę Parczewską.

Pierwszego dnia używaliśmy zabawy do stymulacji układu przedsionkowego mózgu, kształtowania odruchów chwytnych dłoni, masażyków dłoni i palców. Malowaliśmy dziesięcioma palcami wykorzystując do tego farby, mydło i przyprawy. Usprawnialiśmy odruchy i dłonie korzystając również z terapeutycznych rękawiczek z naszywkami. Drugi dzień przeznaczyliśmy na  zabawy i ćwiczenia z motoryką dużą , zwracając szczególną uwagę na stopę. To właśnie stopami wyczuwaliśmy różne faktury: pogniecione, gładkie, miękkie, szorstkie, kłujące, zimne, ciepłe. Malowaliśmy sobie stopy, a następnie odciskaliśmy je na płaszczyźnie tworząc kolorowe słońca. Wybrane zabawy według Weroniki Sherborne wykorzystaliśmy do usprawniania naszych stóp, ciała oraz budowania  pozytywnych relacji inspirowanych wesołą  zabawą.

Trzeci  dzień natomiast zdominowały kreacje teatralne. Posłużyliśmy się teatrem jako formą pracy edukacyjnej i terapeutycznej. Wstępne zabawy z tkaniną miały na celu otwarcie ciała, rozluźnienie i zintegrowanie grupy. Czarny teatr wykorzystaliśmy do  zabawy „Gra na pianinie”. Teatr dziur posłużył nam do odegrania scenki „Jabłoń”. Drama natomiast rozbudziła w nas kreatywność tworzenia rekwizytów, scenografii i odgrywania scenek do tematu: Zabawy zimowe.

Spotkania zakończyliśmy wspólnym poczęstunkiem, spędzeniem razem czasu i pożegnaliśmy się drobnym prezentem dziękując dzieciom za wkład pracy i mile spędzony czas.

                                                                                 Arleta Nowak i Justyna Świeboda

W czwartek, 19 stycznia, spotkaliśmy się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami, aby we wspólnym gronie wypiec  smaczne i śliczne ciasteczka. Spotkanie miało na celu wspólne spędzenie czasu, współpracę podczas wykonania zadań  oraz, poznanie poszczególnych etapów wypiekania ciastek. Do współpracy zaprosiliśmy także p. Paulinę, która zajęła się pieczeniem ciasteczek w piekarniku. Przyjaciół z sąsiednich placówek ugościliśmy słodkim poczęstunkiem. Nasza praca i dedykowana była babciom i dziadkom uczniów. Oprócz wykrawania i zdobienia słodkich upominków, goście  robili kolorowe wizytówki , które następnie doczepili do paczuszek, w które spakowaliśmy ciastka. Z takim podarunkiem dla swoich dziadków oraz z drobnym upominkiem wręczonym jako podziękowanie za przybycie do nas , pożegnaliśmy się.                                                                                                                     

Tekst i zdjęcia: Arleta Nowak

26 kwietnia 2016r zorganizowane zostały  w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie wiosenne warsztaty plastyczne dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych pt.” Wiosenne drzewo”. Do współpracy zaproszeni zostali  rodzice i opiekunowie uczniów. Organizatorami tego spotkania był zespół  nauczycieli wspierający dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W czasie warsztatów uczniowie mogli wykazać się dużą znajomością otaczającej ich przyrody. Przypomnieli sobie pierwsze oznaki wiosny: rozkwitające kwiaty, powracające ptaki, budzące się zwierzęta i owady. Wiosna to również otaczająca nas tęcza kolorów. Każdy mógł poczuć w sobie wiosnę poprzez tworzenie na trzech stanowiskach wiosennych drzew pod czujnym okiem lidera grupy oraz strażnika czasu. Dzieci świetnie sobie radziły z malowaniem palcami, ugniataniem szarego papieru, stemplowaniem. Każda technika usprawniała różne chwyty dłoni, ruchy palców, a przy tym sprawiała wiele radości. Chwilą oddechu był wspólny taniec przy piosence „Błyskawica, grzmot…” Nie zabrakło też zabaw z chustą animacyjną, która miłym akcentem zakończyła nasze spotkanie.

Podczas warsztatów zaszczycili nas swoją obecnością zaproszeni goście: wicedyrektor  p.  Zofia Czyżewska, z-ca burmistrza  p.Lidia Kowal oraz nauczyciele szkół z gminy Barcin.

                 Justyna Świeboda,   Sylwia Wrzesińska 

17 marca mieliśmy możliwość poczuć klimat zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy oraz skosztować tradycyjnych świątecznych potraw. W tym dniu bowiem, nauczyciele z zespołu wspierającego dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych  wspólnie z rodzicami uczniów, zorganizowali  spotkanie pt. „Śniadanko Wielkanocne”.

Podczas spotkania oprócz tradycyjnych potraw świątecznych przygotowanych przez rodziców oraz obsługę szkolnej kuchni, zebranym zostały przypomniane najważniejsze tradycje świąteczne i obrzędy ludowe. Uczestnicy wykazali się znajomością zagadnień związanych z tradycjami wielkanocnymi podczas rozwiązywania zagadek. Ponadto zebrani  uczestniczyli we wspólnych zabawach plastycznych oraz poszukiwali zajączków. Czynnikiem scalającym wszystkich zebranych był udział w zabawach muzyczno-ruchowych i wzajemna serdeczność.

                                                                                  

 Arleta  Nowak

3 grudnia po raz czwarty obchodziliśmy gminny Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Nauczyciele z naszej szkoły oraz zaprzyjaźnionych placówek przygotowali w tym roku zajęcia warsztatowe pt. „Zabawy kolorami tęczy”.

Nasza szkoła przywitała zaproszonych gości ferią barw oraz piosenką „Chodź, pomaluj mój świat”. Utwór zapraszał do wniesienia sobie nawzajem radości i koloru. Podczas popołudniowego spotkania przewidziano siedem zadań, a każde zainspirowane było jednym kolorem tęczy.

Czerwonym kolorem dzieci zaproszono do zdobienia butów św. Mikołaja. Pomarańczowym  - wyciskania soku z pomarańczy i malowania wiewiórek. Żółty kolor  dominował w pracach wykonywanego słońca, żółtego koloru cytryny i  jej smaku, sensorycznej zabawy dotykowej „Zgadnij co to ”. Nagrodą

za wykonanie zadań była możliwość skosztowania banana. Zielonym kolorem motywowano uczestników do  wykonania żaby metodą origami. Błękitem tworzono mieniące się różnorodne kształty  z masy solnej.

Kolorem indygo w świetle  niebieskiego światła inspirowano do tworzenia aniołów. Fiolet  natomiast dzieci musiały wyczarować same bawiąc się kolorami niebieskim i czerwonym. Po zakończonym zadaniu  mogły poczęstować się fioletowym winogronem i skosztować jogurtu jagodowego.

W przerwie między zadaniami, w stołówce szkolnej powitano gości kanapkami, owocami i sokami w kolorach: żółtym, czerwonym, pomarańczowym, zielonym. Całość działań odbywała się przy akompaniamencie muzyki relaksacyjnej, towarzyszył im więc klimat harmonii i spokoju.

Spotkanie zakończyliśmy wysłuchaniem pięknej piosenki o kolorowej tęczy. Zgodnie z jej słowami „namalowaliśmy” ją dla siebie nawzajem z naszych prac. Dzięki tej magicznej chwili  mogliśmy poczuć wszyscy razem moc tęczowych barw.

  Arleta Nowak