Pomóżmy bliźniakom odróżnić opinie od faktów!

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 30.11.2016

Relacja

Zajęcia rozpoczęliśmy od przyklejenia w naszych albumach kolejnej naklejki z psotnikiem. Wyjaśnione zostały pojęcia „Audiobook”, „Fakty” i „Opinie”. Następnie w ciszy i skupieniu dzieci wysłuchały fragment książki M.Twaina, pt. „Przygody Tomka Sawyera” i wyraziły swoją opinie na temat słuchanego nagrania, postawy Tomka i jego skarbów. Najciekawszym momentem zajęć było szukanie w świetlicy skarbów Tomka, co dla większości z dzieci nie były to żadne skarby, a zbieranina niepotrzebnych rzeczy. Dzieci wiedzą, że każdy ma prawo do wyrażenia swojej opinii, przy czym należy zrobić to w taki sposób, aby nie urazić i skrzywdzić tym innych osób. Na koniec zajęć spotkała nas miała niespodzianka. Mogliśmy wybrać imię dla naszego psotnika i od dziś nas świetlicowy psotnik nazywa się „TU – TU”. Pod wpływem emocji i świetnej zabawy powstały nawet rysunki naszego nowego psotnika. 

Zablokujmy Psotnikowi dostęp do występów w telewizji!

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 27.11.2016

Relacja

Dzisiejsze zajęcia z ,,Mega Misji'' jak zawsze były ciekawe i udało nam się wykonać wszystkie zadania. Dowiedzieliśmy się, że komunikaty medialne mogą być informacyjne lub rozrywkowe. Potrafimy je rozróżnić i podać wiele przykładów w obu kategoriach. Najbardziej jednak podobało nam się zaprezentowanie swojego programu telewizyjnego. Grupa dziewcząt i chłopców wykonała to zadanie doskonale. Mogliśmy obejrzeć program ,,Wiadomości'' oraz program rozrywkowy ,,Mali giganci''. Chociaż najbardziej lubimy oglądać programy rozrywkowe to wiemy, że potrzebne są też programy informacyjne - do nauki i zdobywania wiadomości

Wytłumaczcie Psotnikowi jak wydostać się z maszyny holograficznej.

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 08.11.2016

Dzisiejsze zajęcia dużo nas nauczyły. Dowiedzieliśmy się co to jest komunikacja oraz kim jest nadawca, a kim odbiorca komunikatów. Bezbłędnie rozpoznawaliśmy komunikaty formalne i nieformalne oraz potrafiliśmy je odpowiednio zastosować. Ciekawym ćwiczeniem pełnym uśmiechów okazało się zadanie z komunikowania się gestem, obrazem i dźwiękiem, to zapewne wzmocniło pracę w grupach. Musimy to kiedyś wykorzystać w wolnym czasie jako zabawę.

Pomóżcie bliźniakom tworzyć komunikaty

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 26.10.2016

Relacja

Kolejne zadanie już za nami. Dzieci chętnie brały udział w zajęciach, wypowiadały się i prezentowały wypowiedzi w postaci scenek, które wywołały dużo śmiechu i zabawy. Bez problemu wymieniły formy komunikacji z innymi osobami – rozmowa, rozmowa telefoniczna, list, e-mail, smsy. Odpowiadały na pytania jak powinniśmy zwracać się do poszczególnych osób i jakich form grzecznościowych użyć. Zadanie „zasady komunikacji” aktywnie zaangażowało wszystkie grupy, można było zauważyć odrobinę rywalizacji, gdyż każda z grup chciała zdobyć jak największą ilość punktów. Po zakończonych zajęciach dzieci wiedzą , że każda forma komunikacji ma swoje zasady, które należy przestrzegać oraz, że podstawową zasadą obowiązującą wszędzie jest szacunek dla drugiej osoby.

 

Opowiedzcie o sobie Psotnikowi

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 17.10.2016

Relacja

Zajęcia rozpoczęliśmy od rozpakowania paczki, na którą wszyscy czekaliśmy z niecierpliwością. Bardzo za nią dziękujemy:) Dziś uczyliśmy się jak przedstawić się w internecie - co należy o sobie powiedzieć , a o czym nie należy informować rozmówcy. Poznaliśmy znaczenie słów nick i awatar, dzięki którym można zachować anonimowość w internecie. Sporo trudności sprawiło nam zadanie polegające na odgadnięciu, jaka osoba kryje się pod konkretnym nickiem i awatarem. Dzięki dzisiejszym zajęciom wiemy, jak należy zaprezentować się osobom poznanym w internecie oraz w jaki sposób zachować anonimowość. Wiemy, że niektórych informacji pod żadnym pozorem nie należy udzielać obcym. Postaramy się o tym pamiętać dla własnego bezpieczeństwa.

Przygotowanie materiału o zdrowej żywności

Relacja z zadania

Świetlica: Szkoła Podstawowa nr 2 im.Jana Brzechwy w Barcinie

Data: 05.10.2016

Relacja

Ostatnie zadanie z obszaru „Korzystanie z informacji” już za nami. Temat dzisiejszego zadania – zdrowa żywność nie był nam obcy i poradziliśmy sobie z nim bez problemu. Dzieci poznały termin „prezentacja” oraz dowiedziały się, że istnieją różne formy prezentacji. Określiły jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja. Zgodnie wybrały, że najciekawszą formą prezentacji dla ich wieku jest plakat i prezentacja multimedialna. Następnie przyjrzały się piramidzie „ZDROWEGO ŻYWIENIA” i w grupach przystąpiły do wykonania plakatów. Pełni zaangażowana, pomysłów i współpracy wykonały 4 plakaty, które teraz zdobią naszą gazetkę. Na zakończenie zajęć każda z grup przystąpiła do prezentacji swoich plakatów i obiektywnie oceniliśmy, czy wykonane zostały tak, by były interesujące, zgodne z tematem i przyciągały uwagę.