|

kubkiUczniowie z klasy III a na dodatkowych zajęciach ustawiali kubki wg określonego kodu: rzeczowniki- kubek zielony, czasowniki- kubek czerwony, a przymiotniki -kubek żółty. Wszystkim udało się ustawić wieże z kubków prawidłowo. Dzieci podjęły wyzwanie ułożenia swojego kodu i dodania kolejnej części mowy - przysłówka. Jestem dumna z moich małych „programistów”. :-) Poradzili sobie wspaniale!

|

Pierwszy był łatwy, drugi okazał się trudniejszy, ale uczniowie nie poddawali się. Pierwsze zadanie, które otrzymali, polegało na ułożeniu kolorowych, wymieszanych na polu słomek w kwadracie 3X3, przesuwając słomki w prawo lub w lewo, góra-dół, tylko o jedno pole( nie można po skosie) tak, aby dojść do układu pokazanego na wzorze. Wszyscy wykonali to zadanie prawidłowo. Kwadrat 4x4 początkowo przeraził dzieci, ale po kilku minutach okazało się, że droga do rozwiązania tego układu była łatwa. Brawo dzieciaki! 

Tekst i zdjęcia: dumna ze swoich uczniów Olga Nowicka

|

We wtorek 22 lutego po raz kolejny gościliśmy na zajęciach Koła Komputerowego panią Stanisławę Ciesielską i pana Macieja Gawrońskiego z Biblioteki Publicznej w Barcinie. Pan Maciej przeprowadził zajęcia, na których odkrył przed nami kolejne tajniki Scratcha. Tworzyliśmy grę, w której kotek lub inna wprowadzona postać musiała unikać zderzenia z piorunem. Wszyscy świetnie sobie poradzili i pod koniec spotkania nasze gry gotowe były do zabawy.

Podczas spotkania uczniowie mieli okazję pochwalić się swoimi umiejętnościami kodowania w programie  Scratch. Już od początku roku nasza szkoła uczestniczy w programie Mistrzowie Kodowania. Na każdych zajęciach na kółku odkrywamy tajniki Scracha. Uczniowie z tygodnia na tydzień pokonują kolejne trudności i tworzą mini aplikacje i ciekawe projekty, którymi sukcesywnie chwalimy się na stronie internetowej szkoły w zakładce Mistrzowie Kodowania.

Scratch to program, który pozwala dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy. Jego zaletą jest błyskawiczny efekt, jaki widzi uczeń tworząc swój program i go uruchamiając. Zachęcamy tych, którzy chcieli by do nas dołączyć w środy na 7 godzinie lekcyjnej do sali 50.

A  po lekcjach możecie skorzystać także z oferty Biblioteki Publicznej, która zaczyna nową edycję spotkań Lokalnego Klubu Kodowania.  Zajęcia w książnicy prowadzi informatyk Maciej Gawroński wspomagany przez bibliotekarki Stanisławę Ciesielską i Justynę Pałka.  Najbliższe spotkanie odbędzie się 7 marca o godz.. 15.30. Ja też tam będę J

Sylwia Gwizdała

|

9 grudnia miało w naszej szkole miejsce niecodzienne wydarzenie. Wszyscy uczniowie klas 1-3 zebrali się na Hali Widowiskowo-Sportowej i zatańczyli razem Taniec Robota. Wszyscy uczestnicy wykonywali ruchy według specjalnego kodu. W prawidłowym odczytaniu kodu i wykonaniu tańca pomagały nam panie Olga Nowicka, Małgorzata Wiland i Ela Rydlewska. Wydarzenie to było symbolicznym podsumowanie Godziny Kodowania w której udział wzięli wszyscy uczniowie na lekcjach zajęć komputerowych. Wszyscy zaglądający na profil fb naszej szkoły mogli zobaczyć transmisję na żywo z tego wydarzenia.

Obejrzyjcie zdjęcia oraz  filmik z wydarzenia.