Po wytrwałej nauce czasowników frazowych, dyskusjach nad tekstami w języku angielskim oraz aktywną pracą podczas zajęć metodycznych, podczas których musiałyśmy odkryć nasze talenty aktorskie, nie ustawałyśmy w zgłębianiu dorobku kultury brytyjskiej. Pani Alicja w ramach zajęć metodycznych czerpała wiedzę i pomysły do wykorzystania w pracy z klasą dwujęzyczną, a bezpośrednio po nich miałyśmy przyjemność wspólnie odwiedzić Muzeum Historii Nauki prezentujące pomoce naukowe, którymi posługiwali się naukowcy od XVI wieku po czasy współczesne. Jeszcze bardziej cieszymy się teraz z wyposażenia jakim dysponuje nasza szkoła.
Zwiedziłyśmy również wystawę Jane Austen, niesamowitej autorki książek takich jak między innymi:" Emma", "Duma i uprzedzenie" czy "Rozważna i romantyczna".

Wrażenia na gorąco: „System edukacji wszędzie ten sam!

Minął kolejny dzień w Oxfordzie, zajęcia z Georgem niezwykle inspirujące. zrozumiałam co miał na myśli David Herbert Lawrance w wierszu "Last Lesson of the Afternoon". Bycie nauczycielem w dzisiejszych czasach to trudna sprawa i wielkie wyzwanie. Nigdy nie wolno przestać się uczyć, a to możemy robić wszędzie - nawet jedząc obiad. Nie należy się też poddawać, nawet jeśli praca daje nam w kość. Ken Robinson podczas konferencji (z wypiekami na twarzy i w skupieniu słuchaliśmy, żeby zrozumieć) mówił, że my - nauczyciele - zabijamy w uczniach kreatywność, a przecież ona jest równie ważna jak czytanie i pisanie Ma trochę racji, ale czy w szkołach możemy pozwolić sobie na to, żeby pozostawić uczniom tak dużo swobody? Czy mogą sobie wybierać tematy lekcji? Co z egzaminem gimnazjalnym? Odpowiedzi na te pytania nadal szukamy i wkrótce wrócimy do tematu.