W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczniowie klasy Va szukali sposobu na jak najlepsze zrozumienie noweli Bolesława Prusa, realizując projekt "Sposób na Katarynkę". Uwspółcześnili oni lekturę w kontekście niepełnosprawności, tolerancji i pomocy. Uczniowie klasy, wykorzystując i porządkując wcześniej opanowane umiejętności, przygotowali reklamy zachęcające do przeczytania "Katarynki"
Pod takim hasłem uczniowie klasy IIc realizowali działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Cały tydzień poświęcony był czytaniu! Zaczęliśmy od przeprowadzenia krótkiego wywiadu z rodzicami – jego cel koncentrował się na zdobyciu informacji na temat ulubionych książek z dzieciństwa mamy bądź taty. Wszyscy spisaliśmy się wspaniale, ponieważ każdy wykonał, to zadanie. Często rodzice wymieniali takie pozycje jak: „Dzieci z Bullerbyn”, „Akademia Pana Kleksa”, czy „Ania z Zielonego Wzgórza”, co świadczy tylko o tym, że moda na książkę nie przemija, a pewne pozycje są ponadczasowe. Kolejne nasze działanie polegało na przedstawieniu i zachęceniu kolegów i koleżanek z klasy do przeczytania naszych ulubionych książek. Pod koniec tygodnia wysłuchaliśmy ciekawej i bardzo pouczającej bajki o wilku, który polował na komplementy tak długo, aż wpadł we własne sidła. Stworzyliśmy do niej bardzo kreatywne i pomysłowe prace, które prezentujemy poniżej.
W klasie 6d i 6e uczniowie na przełomie listopada i grudnia omawiali utwór „Hobbit czyli tam i z powrotem” J.R.R Tolkiena. Pani Anna Parczewska zaproponowała uczniom podsumowanie lektury metodą projektu. Uczniowie mieli do wykonania wiele zadań, dzięki który dowiedzieli się, czy wnikliwie przeczytali książkę. Był escape room, prezentacje multimedialne oraz nauka pisma elfickiego. Na zakończenie każdy z uczniów przygotował coś, co kojarzy mu się z lekturą i włożył do wirtualnego pudełka.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji Anna Parczewska
Uczniowie klasy 1 c w ramach Programu Rozwoju Czytelnictwa realizowali projekt czytelniczy, dzięki któremu zapoznali się z wierszami naszego patrona szkoły- Jana Brzechwy. Wierszy wysłuchali w wykonaniu uczennic z klasy 2 c: Weroniki Kozłowskiej, Julii Fletki, Mai Janus, oraz Ani Pietruszewskiej. Dziewczynkom bardzo dziękujemy. Uczniowie byli zachwyceni i dobrze się bawili. Na podstawie zaprezentowanych utworów, dzieci wykonywały z plasteliny swoje ulubione postacie.
Uczniowie klas 8 B i 8 C zrealizowali projekt w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, zatytułowany "Zapraszamy do Soplicowa". Mieli za zadanie wykonanie różnych przydzielonych indywidualnie zadań, składających się na jedną wspólną pracę. Chodziło o ukazanie realiów życia w Soplicowie na podstawie "Pana Tadeusza", czyli w roku 1811 i 1812. Podczas realizacji zadań, każdy z uczniów miał świadomość, że odpowiada za efekt końcowy. Im bardziej przyłoży się do wykonania swojego zadania - tym prezentacja będzie bogatsza. Wykonaliśmy drzewo genealogiczne, opisy i ilustracje bohaterów, miejsc, soplicowskie menu, analizowaliśmy modę i nie tylko... Okazało się, że razem da się zdziałać dużo więcej niż w pojedynkę, a praca przy projekcie może być przyjemna i satysfakcjonująca. Dodatkowo prezentacja umożliwi uczniom lepsze zrozumienie tej wartościowej, ale trudnej w odbiorze lektury. Oto efekty naszej pracy - zapraszamy do Soplicowa!