W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa uczeń klasy 6d – Nikodem Barandziak wykonał plakaty promujące nowo zakupione książki z wyżej wymienionego programu. Nikodem tworząc plakaty wykazał się umiejętnościami informatycznymi oraz znajomością treści przedstawionych książek. Uczeń bardzo zaangażował się w opisywane przedsięwzięcie, o czym świadczą poniższe plakaty. Zapraszamy do przeczytania zakupionych nowości.

Anna Głowicka-Koczorowska

Uczniowie klasy I LO na języku polskim realizowali projekt pod nazwą "Retoryka codzienna, czyli jak się dogadać? Od słowa do gestu". Projekt zrealizowany został w ramach działań Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Po omówieniu fragmentów “Retoryki” Arystotelesa uczniowie analizowali wystąpienia znanych osób, polityków. Zwracali uwagę na dobór środków retorycznych oraz mowę ciała. Dokonali analizy przemówienia Jerzego VI ukazaną w filmie “Jak zostać królem” reż. T. Hoopera i ocenili formę jego wystąpienia oraz czynniki, które miały wpływ na skuteczność wypowiedzi. W czasie trwania projektu zapoznali się również ze schematem komunikacji językowej Romana Jakobsona oraz funkcjami wypowiedzi. Następnie zapoznali się z wybranymi fragmentami książki Michała Rusinka i Anety Załazińskiej i wykonali kilka ćwiczeń. Te wszystkie działania zostały przeprowadzone, by wspólnie znaleźć odpowiedź na pytanie kluczowe- jak się dogadać? Uczniowie zebrali wszystkie pomysły i przedstawili je w samodzielnie zaprojektowanych slajdach. Zapraszam do obejrzenia efektu pracy licealistów.

Marlena Korgul

II klasa LO włączyła się w działania wpisane w Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu pod tytułem „Fantastyka wiecznie młoda” było zredagowanie recenzji powieści fantasy. Prezentujemy nasze prace i zachęcamy nie tylko miłośników tego gatunku, by w zimowe długie wieczory sięgnęli po prezentowane pozycje.

Iluminae”

„Harry Potter i Przeklęte Dziecko”

"Igrzyska śmierci'

,,Nocarz”

„W pierścieniu ognia”

,,Hobbit”

”Ja, ocalona”

„Ja, diablica”

„Władca pierścieni”

„Igrzyska Śmierci”

 

 

 

„Świat Brunona Schulza” to nazwa projektu, który realizowali uczniowie III LO w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu było zapoznanie się z życiorysem pisarza oraz omówienie treści i interpretacja „Sklepów cynamonowych”. Martyna i Julia w ramach powtórki jeszcze raz sięgnęły po jakże wymagającą twórczość polskiego pisarza żydowskiego pochodzenia, malarza, grafika, krytyka literackiego z Drohobycza. Efektem tej pracy były prezentacje, które publikujemy. Cieszymy się, że są wśród nas miłośnicy literatury z pogranicza mitu i realizmu.