W ramach Narodowego Programu Czytania uczniowie klasy 1b przenieśli się w świat bajek i baśni. Swoją przygodę z bohaterami książek zaczęli już w dniu święta Pluszowego Misia. Poznali oni historię tego święta oraz spotkali się z Czarnym Noskiem – małym misiem z książki „Pamiętnik Czarnego Noska”.  To śliczna, ciepła i mądra opowieść o przyjaźni, dorastaniu, wzruszeniach, smutkach i radościach. Wraz z małym misiem dzieci mogły przeżywać pasjonujące przygody, a potem uwiecznili je w swoich pracach. W tygodniu czytania przypomnieliśmy sobie znane i popularne bajki. Dzieci prezentowały ulubione książki, opowiadały o ich bohaterach. Wysłuchały też bajki o Kopciuszku czytanej przez nauczyciela. Następnie bawili się w projektantów. Część uczniów zaprojektowała suknię balową dla Kopciuszka, część natomiast została projektantem budowli – wymyślali pałac dla królewicza. Na podsumowanie naszego projektu dzieci oraz rodzice otrzymali ostatnie zadanie: z wykorzystaniem ubrań dorosłych oraz elementów sprzętu domowego, wymyśleć strój wybranego bohatera z bajki i to w 15 minut. Efekty wspólnej pracy rodzin możecie obejrzeć na filmiku i spróbować zabawić się w odgadywanie postaci. Myślę, że to wspólne czytanie rozwinie w dzieciach nawyk sięgania po książkę i kiedyś zostaną molami książkowymi. Bo przecież…. książka uczy, bawi, wychowuje!

Konkurs gwary pałuckiej stał się już tradycją naszej szkoły i wpisał się na stałe w harmonogram planu pracy polonistów. Idea konkursu stała się również bliska działaniom, podejmowanym w tym roku szkolnym w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Ze względu na sytuację pandemiczną, tegoroczna edycja eliminacji szkolnych oraz etapu powiatowego konkursu przebiegała w nieco zmienionej formule. Uczestnicy swoje wykonanie wiersza lub piosenki wysyłali w formie pliku MP4 pod wskazany adres mailowy, a komisja konkursowa dokonywała ich oceny na posiedzeniu online. Przy ocenie recytacji punktowane były: prawidłowe posługiwanie się gwarą pałucką, dykcja, oryginalność interpretacji oraz ogólne wrażenie artystyczne.

W szkolnej edycji konkursu gwary pałuckiej jury wyłoniło pięcioro zwycięzców, którzy reprezentowali naszą szkołę podczas XII Powiatowego Konkursu Gwary Pałuckiej "Ocalić od zapomnienia- Gwara Pałucka" w kategorii klas IV-VIII.

Wiktoria Andler, klasa IV a,
Natalia Abramowska, klasa IV b,
Paweł Niesyn, klasa IV b,
Karolina Mazurek, klasa VI a,
Zofia Forgiel, klasa VI a.

Zwyciężczynią etapu powiatowego konkursu została KAROLINA MAZUREK, która wykonała utwór "Zocha Samocha".Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom- zespół nauczycieli języka polskiego.

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa zgodziliście się napisać i nagrać dla naszej społeczności szkolnej kilka recenzji książek, które zakupiliśmy, lub też tych, które wypożyczyliście z naszej biblioteki. Mamy nadzieję, że pomoże to Waszym kolegom w wyborze właściwego tytułu.

Halina Pietrzak

 

Na godzinie wychowawczej 9 grudnia zaproponowałam swoim wychowankom, klasie 6d udział w zabawie -”Literackie zmagania czyli wojna na cytaty” w ramach Narodowego Programu Rozwoju czytelnictwa. Przedsięwzięcie dostarczyło wszystkim wielu emocji. Uczniowie prowadzili ze sobą dialog posługując się cytatami z rożnych utworów.

Sami zobaczcie, co z tego wyszło….

Uczniom gratuluję kreatywności! Brawo 6d !

Anna Parczewska

Ostatnio na języku polskim realizowaliśmy projekt czytelniczy pod tytułem Nowoczesny świat tradycyjnych wartości w powieści “Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”. Najpierw w ramach "Tygodnia czytelniczego" uczniowie czytali najciekawsze fragmenty powieści Rafała Kosika, a następnie dyskutowaliśmy o tym, gdzie najlepiej im się czyta. Na kolejnych zajęciach uczniowie pracowali metodą LEGO-LOGOS, która polega na przeczytaniu i zrozumieniu tekstu, a następnie przedstawieniu jego treści za pomocą klocków lego. Niektórzy uczniowie do wykonania prac mogli użyli plasteliny. W ten sposób powstały budowle- interpretacje tekstu. Na zajęciach podsumowujących nasz projekt uczniowie zaprezentowali swoje konstrukcje. Dyskutowaliśmy nad tym, "co autor miał na myśli". Dzięki temu można było odkryć własne interpretacje i skonfrontować je z pomysłami innych osób. Bawiliśmy się niesamowicie, zobaczcie sami!

M.Korgul

6.12.2020 r. w mikołajkowym nastroju klasa IVa rozpoczęła omawianie lektury "Mikołajek" oraz realizację projektu pt. "Mikołajek ukryty w lapbooku". Zadanie to zostało podjęte w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu stało się uporządkowanie i utrwalenie wiadomości o treści lektury, rozwijanie ważnych umiejętności twórczych oraz promowanie książki wśród społeczności szkolnej. Zapraszamy do obejrzenia efektu naszego projektu.

6.12.2020 r. w mikołajkowym nastroju klasa IVa rozpoczęła omawianie lektury "Mikołajek" oraz realizację projektu pt. "Mikołajek ukryty w lapbooku". Zadanie to zostało podjęte w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Celem projektu stało się uporządkowanie i utrwalenie wiadomości o treści lektury, rozwijanie ważnych umiejętności twórczych oraz promowanie książki wśród społeczności szkolnej. Zapraszamy do obejrzenia efektu naszego projektu.

Marlena Korgul