W środę 09.12.2020r. w ramach Tygodnia Czytania uczniowie klasy III c wysłuchali opowiadania pt. ‘Łup!, łup!, łup!” czytanego przez nauczyciela. Na początku zainspirowani i zaciekawieni tytułem próbowali odgadnąć czego może dotyczyć ten tekst. Podawali różne propozycje, a po wysłuchaniu tekstu ustalili, że tekst  porusza bardzo ważne sprawy, które dotyczą zachowania dobrych relacji między domownikami. Zwrócili uwagę na konieczność szanowania prawa całej rodziny do wypoczynku. Przybrali role sprzętów domowych, które często są niewłaściwie użytkowane przez domowników i napisali krótkie listy w ich imieniu. Na koniec wykonali prace plastyczne, aby zapamiętać jak ważne jest zgodne życie w rodzinie oraz ile może przynieść radości i zadowolenia.  

Anita Rzepka 

Mądrości czerpanej z książek, nigdy nie za wiele. Tym razem dzielimy się tym, jak na lekcjach języka polskiego pracowaliśmy z bajkami znanych pisarzy i co nam to dało.

Dlaczego jako polonistce dobrze pracuje mi się z klasą 6 A? Otóż to klasa "pozytywnie zaczytanych". Oni lektury "połykają" i ciągle im mało. Ponieważ czas poświęcony książce uważam za ważny, uczniowie 6 A mogą w ciągu roku szkolnego zaprezentować przed koleżankami i kolegami, w wybrany sposób, dowolną książkę, która ich ostatnio poruszyła. Od września mieliśmy już okazję posłuchać recenzji utworów opisujących życie w Auschwitz, tematyką tą zafascynowana jest bowiem Zuzia Jędro. Oskar Kulanin z wielką pasją również prezentował przeczytane przez siebie książki historyczne. Powieści z dreszczykiem i wątkami detektywistycznymi uwielbia Zosia Forgiel i wielokrotnie chętnie dzieliła się z nami wrażeniami. W kolejce do prezentacji oczekuje jeszcze wiele książek, bo wszyscy uczniowie zdają sobie sprawę, że czytanie to wspaniała przygoda, a także doskonały sposób na rozwijanie swojego wnętrza oraz zainteresowań. Zapraszamy do obejrzenia krótkich filmików, pokazujących wybranych uczniów tej klasy podczas czytania.

Halina Kolińska

PS Czytałam, czytam i będę czytać

Wspólnie z dziećmi z klasy 1 a włączyliśmy się w akcję „Tydzień czytania”, która odbywała się w ramach działań związanych z Narodowym Programem Rozwoju Czytelnictwa.  Moi pierwszoklasiści przygotowali quiz czytelniczy pt. „ Jaka to bajka? ”.  Każdy uczeń wybrał ze swojej ulubionej bajki krótki fragmencik i nauczył się go pięknie czytać. Podczas zdalnych lekcji dzieci po kolei czytały wybrane  teksty a pozostali uczniowie odgadywali tytuły bajek, z których one pochodziły. W ten sposób udało się nam połączyć ćwiczenia doskonalące  technikę czytania z dobrą zabawą. Na koniec każde dziecko zaprojektowało okładkę swojej ulubionej bajki.  To kolejne wykonane zadanie, którym uczniowie 1 a udowadniają, że są chętni do pracy i bardzo pomysłowi.

Wychowawczyni Elżbieta Wojtkowiak

  

W „Tygodniu czytania” (7 -11.12.20 r.) klasa IV b odkrywała przygody Mikołajka i jego kolegów. Czytając lekturę uczniowie z uśmiechem poznawali kolejne przygody bohaterów. Niektóre były bardzo zabawne, inne zaś nie kończyły się zbyt wesoło. Mikołajek zjednał sobie sympatię klasy IV b. Uczniowie utrwalali wiadomości o bohaterach, ich charakterystycznych cechach i zdolnościach oraz o ważnych informacjach dotyczących rodzin książkowych postaci. Posłużyły temu quizy powtórkowe w Wordwallu, które wymagały skupienia i uwagi, a jednocześnie dawały satysfakcję, gdy zadanie zostało wykonane poprawnie. Można powiedzieć, że IV b jest „pozytywnie zaczytana” na punkcie „Mikołajka”. A to jeszcze nie koniec przygód z tym zabawnym bohaterem i jego kolegami.

Iwona Szkopiak