|

Mamy kota na punkcie mlekaW dniach 25, 26 , 27.04. 2018r. w naszej szkole realizowany był projekt profilaktyczno-edukacyjny dla klas I-III „Mam kota na punkcie mleka”. Głównym celem działań była edukacja uczniów na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów, uświadamianie potrzeby sięgania po produkty nabiałowe w codziennej diecie.  W kolejnych dniach projektu uczniowie wypełniali różnorodne zadania, m.in.: tworzyli plakaty z hasłami promującymi picie mleka i spożywanie jego przetworów, kolorowali sylwetę krowy, tworzyli przestrzenny projekt Krowiej Miss z opakowań po mleku, wypełniali karty pracy sprawdzające ich wiedzę na temat roli mleka w odżywianiu się, opracowywali przepisy na mleczną potrawę. W piątek 27.04.2018r. na drugiej godzinie lekcyjnej uczniowie klas I-III, z pomocą swoich wychowawców i rodziców, przygotowywali koktajle mleczne, mleczne przekąski oraz zdrowe kanapki z nabiałem w roli głównej. Najsmaczniejszą częścią tego dnia była degustacja potraw, która miała miejsce w holu głównym szkoły podczas przerwy. Zdrowe przekąski zyskały wielu amatorów wśród całej szkolnej społeczności.  Wszystkie przygotowane potrawy zostały skonsumowane. 

Dziękujemy uczniom i ich wychowawcom za aktywność podczas pracy nad zadaniami projektu, a rodzicom naszych uczniów za zaangażowanie i pomoc w przygotowywaniu potraw. Specjalne podziękowania kierujemy również do sponsorów: Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Barcinie, firmy PROFUNDAL oraz sklepu TESCO w Barcinie, którzy ufundowali produkty żywnościowe.

Organizatorkami projektu były panie: Renata Dziurzyńska, Elżbieta Wojtkowiak, Elżbieta Kwiatkowska i Anna Rucińska-Niesyn.

|

projekt

Dnia 21 marca 2018 roku klasa IID gimnazjum zaprezentowała swoim rodzicom i najbliższym dwa projekty realizowane na zajęciach artystycznych od początku roku szkolnego. Pierwszy z nich pt. "Podróż marzeń", pozwolił poznać kultury i zwyczaje kilku krajów w różnych epokach. Celem jego realizacji było też kształtowanie postawy tolerancji, artystyczna ekspresja poprzez taniec, rysunek i stroje oraz wyrabianie umiejętności pracy w grupie.

Drugi z projektów zatytułowany "Spodkiem przez czas" to makieta przedstawiająca jak według trzech autorek będzie wyglądać miasto przyszłości. Autorki Julia Zaborowska, Olga Skoczyńska i Kaja Szczygielska zwracają uwagę m.in. na następujące elementy makiety: "na każdym z budynków umieszczony jest filtr dzięki czemu w mieście powietrze nie jest zanieczyszczone, w pobliżu osiedla znajduje się plac zabaw oraz park; miejsca te są w pełni bezpieczne więc bez obaw można spędzać tam rodzinnie czas; w miejscowych sklepach zawsze jest to czego potrzebujemy, dzięki nim również wielu z mieszkańców ma pracę w pobliżu miejsca zamieszkania; na stadionie możemy obejrzeć fascynujące mecze oraz pod czujnym okiem trenera nauczyć się grać w piłkę, z lotniska można lecieć do najdalszych zakątków świata, a do miejscowej szkoły wszystkie dzieci chodzą chętnie -

Czytaj więcej: Projekty gimnazjalne
|

Uczniowie Zespołu Szkół w Barcinie starają się kultywować tradycje i dzielić się swoją wiedzą na ich temat również z uczniami z innych krajów.  W ramach projektu wiosenno-wielkanocnego eTwinning  pt. „Easter Bunny’s Adventures” dzieci wykonały kartki świąteczne i wysłały je do krajów partnerskich: Słowacji, Turcji i Serbiii.

Tuż przed Wielkanocą odbyło się w naszej szkole spotkanie przedszkolaków z Przedszkola nr 2, Przedszkola nr 3, przedstawicieli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, uczniów barcińskiego liceum oraz uczniów gimnazjum zaangażowanych i uczniów kółka artystyczno-językowego bezpośrednio zaangażowanych we wszystkie działania projektowe, które było punktem kulminacyjnym projektu . Już od progu wyczuwało się atmosferę świąteczną dzięki dekoracjom przygotowanym przez p. Iwonę Goździk oraz dekoracjom użyczonym przez Przedszkole nr 2 w Barcinie. Podczas spotkania wszyscy zebrani mieli

Czytaj więcej: Wielkanocny Projekt Edukacyjny “Easter Bunny’s...