Pod koniec kwietnia zakończyłam praktyki w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie w Zespole Szkół w Barcinie.

Cudownym uczuciem było wrócić do miejsca, w którym spędziło się wiele lat. Co więcej moim opiekunem praktyk została Pani Renata Dziurzyńska, która niegdyś była moją wychowawczynią. Jest to ciepła, sympatyczna osoba z niesamowitym podejściem do dzieci. Dzięki Pani Renacie nauczyłam się wiele nowych metod nauczania, poznałam wiele nowych narzędzi pracy, miałam okazję zdobyć doświadczenie oraz sprawdzić się w roli nauczyciela.

Swoje praktyki odbywałam w klasie 1b. Dzieci przyjęły mnie bardzo ciepło, a spędzony z nimi czas upewnił mnie w wyborze drogi zawodowej.  Zarówno obserwacja jak i prowadzenie zajęć sprawiało mi wiele satysfakcji i uśmiechu na twarzy.

Miałam również okazję przeprowadzić rozmowę ze szkolną psycholog oraz pedagog. Obie Panie przedstawiły mi swoją pracę z bardzo interesującej strony oraz  zapoznały mnie z podstawową dokumentacją. W trakcie odbywania praktyki studenckiej dokładnie zapoznałam się również z dokumentacją szkoły.

Bardzo dziękuję Pani Dyrektor za umożliwienie mi odbycia praktyk w tak trudnym dla wszystkich czasie oraz Pani Renacie Dziurzyńskiej za przekazaną wiedzę i mile spędzony czas. Mam nadzieję, że będę miała okazję ponownie  wrócić pomiędzy szkolne mury i spełniać swoje marzenia, które związane są z pracą z dziećmi.:)

Natalia Głąbiak

 

Pod koniec kwietnia zakończyłam praktyki w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie w Zespole Szkół w Barcinie.

Cudownym uczuciem było wrócić do miejsca, w którym spędziło się wiele lat. Co więcej moim opiekunem praktyk została Pani Renata Dziurzyńska, która niegdyś była moją wychowawczynią. Jest to ciepła, sympatyczna osoba z niesamowitym podejściem do dzieci. Dzięki Pani Renacie nauczyłam się wiele nowych metod nauczania, poznałam wiele nowych narzędzi pracy, miałam okazję zdobyć doświadczenie oraz sprawdzić się w roli nauczyciela.

Swoje praktyki odbywałam w klasie 1b. Dzieci przyjęły mnie bardzo ciepło, a spędzony z nimi czas upewnił mnie w wyborze drogi zawodowej.  Zarówno obserwacja jak i prowadzenie zajęć sprawiało mi wiele satysfakcji i uśmiechu na twarzy.

Miałam również okazję przeprowadzić rozmowę ze szkolną psycholog oraz pedagog. Obie Panie przedstawiły mi swoją pracę z bardzo interesującej strony oraz  zapoznały mnie z podstawową dokumentacją. W trakcie odbywania praktyki studenckiej dokładnie zapoznałam się również z dokumentacją szkoły.

Bardzo dziękuję Pani Dyrektor za umożliwienie mi odbycia praktyk w tak trudnym dla wszystkich czasie oraz Pani Renacie Dziurzyńskiej za przekazaną wiedzę i mile spędzony czas. Mam nadzieję, że będę miała okazję ponownie  wrócić pomiędzy szkolne mury i spełniać swoje marzenia, które związane są z pracą z dziećmi.:)

Natalia Głąbiak

           

  

Zakończyłam właśnie moje pierwsze studenckie praktyki. Długo nie zastanawiałam się, gdzie chciałabym je odbyć i padło na Zespół Szkół w Barcinie. Jako absolwentka bardzo miło wspominam edukację w tej szkole. Podczas nauki tam zawsze czułam się bezpiecznie, byłam dobrze zaopiekowana oraz pozyskałam najpotrzebniejszą mi w tamtym momencie wiedzę.

Jak się okazało, wszystko powtórzyło się, ale tym razem podczas odbywania praktyki psychologiczno-pedagogicznej. Dzięki mojej opiekunce praktyk, pani Ani Rucińskiej-Niesyn dowiedziałam się, na czym polega praca psychologa i pedagoga szkolnego, jakie umowy i rozporządzenia regulują tę pracę. O najważniejszych dokumentach w szkole opowiedziała mi także pani dyrektor, Marzena Wolska. Podczas wizyt na lekcjach w klasach 1-3 miałam okazję zapoznać się z trybem pracy nauczyciela, zasadami, jakie powinny panować na lekcji. Zdołałam zaobserwować różnice pomiędzy uczniami, ich poziom zintegrowania klasowego, ich role klasowe, działanie   w grupach. Bardzo inspirująca i pouczająca była możliwość zobaczenia różnych metod pracy u nauczycieli. Wielu z nich przygotowało lekcję związaną z muzyką, bym jako studentka Edukacji Muzycznej mogła zobaczyć, jak wygląda praca artystyczna na pierwszym etapie kształcenia. W ostatnim dniu praktyk miałam okazję podzielić się z uczniami moją wiedzą na temat higieny głosu. Wspólnie wykonaliśmy kilka ćwiczeń oddechowych oraz rozgrzewających aparat mowy. Na koniec wykonaliśmy interpretację ruchową do muzyki. Poniżej można zobaczyć kilka zdjęć.

Na koniec chciałabym bardzo podziękować mojej opiekunce praktyk, pani Ani Rucińskiej-Niesyn za rozmowy, wskazówki, inspiracje oraz tak dobrze zorganizowany czas praktyk. Bardzo dziękuję za możliwość obserwacji lekcji wychowawczyniom klas 2a, 2b, 2c i 3a oraz pani Dyrektor za możliwość zrealizowania praktyk i miłe przyjęcie w mojej starej szkole. Mam wielką nadzieję, że w kolejnych latach studiów jeszcze tu wrócę :-)

Olga Gwizdała

"Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, w tym obsługa nowoczesnych narzędzi TIK (tablica interaktywna, drukarka 3D, smartfon, tablet, chmury komputerowe)”.

 

Szkolenie o takiej tematyce prowadził dla nas w ramach Szkoły Ćwiczeń Dyrektor a zarazem trener KPCEN w Bydgoszczy, Pan Robert Preus. Słuchając takiego znawcy tematu, poczuliśmy się onieśmieleni terminami: termoplasty, filamenty, technologie przyrostowe czy ekustrudery. Pomyśleliśmy, że przecież mamy drukarkę 3D i widzieliśmy, jak pracuje, ale czy zdołamy to zrozumieć? Okazało się, że znamy program TINECARD i już, co nieco potrafimy zaprojektować, a za pomocą programu Ultimaker Cura powstaje gotowy projekt, który wystarczy przesłać do drukarki. Teraz czeka nas praca z drukarką, a to jest ogromny prestiż dla szkoły, że posiada i używa z uczniami drukarek 3D. Okazało się, że w naszej szkole nauczyciele i uczniowie używają na zajęciach smartfonów do zakodowania i odczytywania informacji zawartych w kodach QR. Bardzo ciekawym pomysłem okazała się rzeczywistość wirtualna VR. Wystarczy smartfon i okulary 3D VR. Jeśli mamy film z YouTube w wersji VR, to wkładając smartfona do okularów, jesteśmy świadkami płynącego wodospadu lub erupcji wulkanu. Smartfon poprzez swoje aplikacje może urozmaicić nam zajęcia, dla najmłodszych może to być Qiver, który przekształca rysunki w obraz 3D, a dla starszych mogą to być czujniki, które zainstalujesz w smartfonie. Dzięki tym czujnikom zmierzysz np. poziom hałasu, ale będą też przydatne na fizyce, geografii czy biologii. Zweryfikowaliśmy swoją wiedzę na temat tablic interaktywnych i pracy w chmurze.

Ważna wskazówka dla wszystkich nauczycieli korzystających z tablic interaktywnych to: zainstalowanie jednakowego oprogramowanie na wszystkich tablicach: open sankore, bo nieważne, z jakiej tablicy korzystasz masz wszędzie ten sam program.

                                                                     Małgorzata Wiland

                              

Uczestniczyłam w bardzo ciekawej lekcji chemii przeprowadzonej przez Panią Iwonę Zbieranek na temat: Sól niejedno ma imię - odkrywamy różne zastosowanie soli. Zadaniem młodzieży było odnalezienie zakodowanych zadań i udzielenie na nie odpowiedzi. Niby proste, ale kody QR były ukryte między półkami w: Aptece "Lawenda", Delikatesach Centrum oraz Rossmannie (dziękuję Pracownikom sklepu za możliwość rozłożenia kartek z ćwiczeniami).

Uczniowie I LO odnaleźli wszystkie zagadki, potrafili wymienić sole spotkane w sklepach oraz ustalili ich wzory, nazwę i rodzaj.

Zdobyli przy tym dobre oceny:) 

Jedna z uczennic znała nawet odpowiedź na trudne pytanie kluczowe dotyczące płynu Lugola:)

Czego chcieć więcej od takiej lekcji chemii?

Marzena Wolska

SZKOŁA ĆWICZEŃ - „Stosowanie efektywnych strategii ucznia się według preferencji sensorycznych uczniów, w tym motywowanie uczniów do nauki".

Okazało się, że w naszej szkole dzieje się wiele z tego, o czym opowiedziała nam Pani Violetta Panfil- Smolińska na ostatnim szkoleniu w ramach "Szkoły ćwiczeń". Staramy się stosować w naszych codziennych praktykach takie strategie, które są zgodne z preferencjami sensorycznymi uczniów. Podpowiadamy, jakie mnemotechniki mogą stosować uczniowie w procesie uczenia się. Promujemy sukcesy naszych uczniów oraz śledzimy losy absolwentów, o czym można się przekonać, zaglądając na stronę Zespołu Szkół w Barcinie. Przygotowujemy się do wdrożenia w naszej szkole programu "Budzącej się szkoły". Otrzymaliśmy od Pani Trener cenne wskazówki, jak skutecznie wewnętrznie i zewnętrznie motywować uczniów oraz ich rodziców.

Zachęcamy do zapoznania się i skorzystania z zasobów Fundacji Rodzice Przyszłości https://rodziceprzyszlosci.pl

I. Zbieranek, E, Ziętek