Lekcję matematyki przygotowaną i przeprowadzoną przez panie: Renatę Dziurzyńską i Jolantę Gołębiewską obserwowało łącznie 20 nauczycieli i studentów (stacjonarnie i zdalnie). To chyba rekord!
Podczas lekcji Kupuję, sprzedają, resztę wydaję mogliśmy można było zaobserwować praktyczne zastosowanie matematyki w codziennym życiu i jednocześnie zamianę nauki na zabawę. Taka forma uczenia się powoduje, że u dziecka utrwala się przekonanie, że nauka jest czymś ciekawym i przyjemnym. Tak było, a żeby się o tym przekonać wystarczy spojrzeć na zdjęcia.
A dodatkowo nauka powiązana z codziennymi czynnościami „wchodzi do głowy” najszybciej, przez to staje się najbardziej skuteczną formą uczenia się. Prosta zabawa w sklep, która przebiega według pomysłu dzieci umożliwia doskonalenie wielu umiejętności, m.in. planowania i organizacji pracy, przeliczania, dodawania, odejmowania. Podczas zabawy dzieci przyswoiły sobie różne reguły, które będą przydatne na dalszych etapach edukacyjnych, same też zatowarowały swój sklep. Bardzo ważnym elementem było też przećwiczenie zasad kulturalnego zachowania się w sklepie - uczniowie wcielili się w sprzedawcę i w klienta. To bardzo ważne, aby znać te podstawowe zasady, bo w dzisiejszym zabieganym świecie można zaobserwować niewłaściwe zachowania, szczególnie ze strony klientów.
Uczniowie klasy IIb spisali się na medal, Prowadzące ze swobodą i radością przeprowadziły wychowanków przez zakupowy świat, a pani Małgorzata Wiland bardzo sprawnie włączyła swojego podopiecznego w grupowe działania.
Obserwujący lekcję nauczyciele, żeby urealnić zadanie, na pewien czas zamienili się w kupujących:) Bawili się przy tym doskonale, bo uśmiech nie schodził z ich twarzy.
Marzena Wolska