AdminS

14 września odbyła się wycieczka rowerowa zorganizowana przez nauczycieli świetlicy: p. Iwonę Goździk i p. Karolinę Moritz.  O godzinie 9.00 wyjechaliśmy na rowerach z Barcina. Celem naszej wyprawy była Józefinka. Pierwszy przystanek zrobiliśmy po 15 minutach. Gdy rozprostowaliśmy kości, jechaliśmy dalej, aż do pierwszej polnej drogi, którą przebyliśmy 2 km. Podziwialiśmy pola, łąki i lasy. Oczywiście na każdej wycieczce musi się coś stać.  Pewnej uczennicy spadł łańcuch przy rowerze!. Jednak szybko usterka została naprawiona. Po 20 minutach dojechaliśmy do gospodarstwa agroturystycznego w Józefince, gdzie przywitali nas gospodarze oraz „słodkie” kotki. Gdy odłożyliśmy plecaki mogliśmy już zwiedzać. Dostaliśmy karmę , którą można było karmić wszystkie zwierzęta. Pierwsze były ptaki. Wybieraliśmy też pióra, które zabraliśmy do domu. Następnie spotkaliśmy kuce. Po obejrzeniu zwierząt mieliśmy ognisko, w którym smażyliśmy kiełbaski. Na pożegnanie mogliśmy zobaczyć Myszkę Miki!. Przy okazji wjechaliśmy do Pałacu w Lubostroniu. Tam jechaliśmy bryczką po parku. Wszystkim się podobało. Podczas drogi do domu nasza koleżanka wpadła do rowu! Na szczęście nic się jej nie stało . Gdy dojechaliśmy do Barcina była już 14. Wszyscy byliśmy zmęczeni, lecz zadowoleni z wycieczki i na pewno  chcemy to powtórzyć.  

 Marta Wiśniewska kl.V b     

AdminS

Niedawno zostały zakupione wspaniałe klocki do świetlicy. Będą służyły nie tylko czystej zabawie, ale też rozwijaniu kreatywności, bo naprawdę dużo można z nich zbudować. Oto próbka tego co dzieci stworzyły.

                                 

 




AdminS

Lata 2011-2012

 

 

Lata 2012-2014

 

 

Lata 2014-2015

 

Rok 2016 

 

AdminS

Uroczystość jubileuszu i nadania sztandaru szkole rozpoczęła się Mszą Świętą w kościele P.W. Św. Maksymiliana Kolbe w Barcinie, podczas której Ksiądz Kanonik Stanisław Talaczyński poświęcił sztandar. W świątyni zgromadzili się honorowi goście, dyrektor, nauczyciele, pracownicy szkoły, rodzice, uczniowie i absolwenci.

Po Mszy Św. poczet Komitetu „Sztandar dla Dwójki”, niosąc sztandar, uroczyście poprowadził gości oraz całą społeczność ulicami Barcina do Hali Widowiskowo – Sportowej SP 2 im. J. Brzechwy. Tam na przepięknie udekorowanej scenie, w obecności między innymi przedstawicieli Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, pani Beaty Wasilewskiej i pana Wojciecha Gliwińskiego, odbyła się uroczystość przekazania sztandaru Dyrektorowi i uczniom. Wyrazem szacunku i uznania dla honorowych gości były pamiątkowe złote i srebrne gwoździe, które kolejno umieszczano na drzewcu sztandaru. Przedstawiciele Komitetu „Sztandar dla Dwójki” – pani Dagmara Kasprowicz – Zakopiec, pan Rafał Moritz oraz pani Jolanta Popielarz wręczyli sztandar Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie na ręce pana dyrektora Wojciecha Kicińskiego – jako symbol tradycji patriotycznych, także jako symbol szacunku dla człowieka, hartu ducha oraz wartości, które stanowią fundament pracy wychowawczej szkoły oraz wspólnych dążeń rodziców i nauczycieli.

Następnie Poczet Sztandarowy szkoły w składzie: Marceli Błażejewski z klasy VI c jako Chorąży oraz Oliwia Taraska z klasy V c i Nadia Puzio z klasy V b jako asysta przyjął insygnia oraz sztandar. W imieniu wszystkich uczniów przyrzekli otaczać go czcią i dbać o to, by właściwym postępowaniem i rzetelną nauką pracować na dobre imię szkoły, miasta i ojczyzny. Przedstawiciele klas złożyli ślubowanie na otrzymany sztandar.

W dalszej części uroczystości nastąpiła prezentacja sztandaru, który ma przypominać społeczności szkolnej, jak ważne w życiu każdego człowieka są: praca, honor, uczciwość i patriotyzm. Mówi o tym dewiza umieszczona na sztandarze: „Odważ się być mądrym”.

Oprócz pięknego jubileuszu trzydziestolecia istnienia Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Brzechwy w Barcinie świętowaliśmy dziś także Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji życzenia wszystkim osobom związanym ze szkołą złożyli Maksymilian Kasprowicz z klasy VI b, Fabienne Gabryszak z klasy V b, Kinga Nowicka z klasy V b i Nicole Niepsuj z klasy V b.

Następnie uczniowie i nauczyciele zaprezentowali krótki program artystyczny, w którym motywem przewodnim były wiersze patrona szkoły, Jana Brzechwy.

Na koniec zaproszeni goście na ręce Dyrekcji szkoły wraz z życzeniami złożyli kwiaty i upominki. Pan Dyrektor podziękował za miłe słowa i uroczyście pokroił tort jubileuszowy z wizerunkiem szkoły.

AdminS

Dzieci oraz nauczyciele przychodzą bezpośrednio do kościoła na godzinę 8:30. Uczniowie zajmują wyznaczone ławki (klasy będą miały przydzielone, opisane ławki).
8:30 - 9:30 Msza św. połączona z poświęceniem Sztandaru Szkoły
9:30 - 10:00 przemarsz uczestników uroczystości z Kościoła do HWS (pierwszy wychodzi Komitet Sztandarowy, za nim zaproszeni goście, a następnie kolejno nauczyciele z klasami - od I a do VI c)
Komitet Sztandarowy i zaproszeni goście wchodzą głównym wejściem do szkoły, zaś klasy przechodzą obok poczty i kierują się w stronę HWS. Bocznym wejściem do HWS wchodzą klasy IV - VI, a głównym wejściem do HWS wchodzą klasy I - III.
10:00 - 11:30 uroczystość związana z obchodami Jubileuszu 30-lecia Szkoły
- otwarcie uroczystości,
- nadanie Szkole Sztandaru,
- życzenia z okazji Dnia Edukacji Narodowej,
- montaż słowno - muzyczny (część artystyczna),
- wystąpienia okolicznościowe,
- zakończenie części oficjalnej.
Po zakończeniu uroczystości w HWS dzieci idą do domów. Nauczyciele przechodzą do głównego holu szkoły.
11:30 - 12:00 zwiedzanie szkoły i wystaw okolicznościowych przez zaproszonych gości, wpisy do Księgi Pamiątkowej.

 

AdminS

              

W dniach 31.05 – 01.06.2019 r. dziewięć uczennic z klas VI naszej szkoły pod opieką p. psycholog Magdaleny Forgiel wzięło udział w I Włocławskim Młodzieżowym Forum Profilaktycznym. Zgodnie z celem głównym nastąpiło zintegrowanie środowiska młodych ludzi działających w województwie na rzecz zapobiegania rozwojowi uzależnień od substancji psychoaktywnych oraz promocji postaw prozdrowotnych- realizowane poprzez udział w warsztatach, szkoleniach, spektaklach, happeningach, działaniach wolontariackich.

100 członków grup profilaktycznych i  artystycznych  wzmocniło sieć kontaktów i nabyło nowe kompetencje miękkie podczas realizacji wspólnego przedsięwzięcia podczas Forum Profilaktyczno-Artystycznego we Włocławku oraz podczas pozostałych przedsięwzięć. 20 opiekunów ich wspierało i inspirowało do działań na rzecz lokalnej społeczności. Propagowano idee profilaktyczne poprzez udział w szkoleniach i przez samą formułę Spotkań, która ma charakter forum dyskusyjnego o aktualnych zagrożeniach. Prezentowano sposoby zdrowego, aktywnego i atrakcyjnego spędzania wolnego czasu – realizowane poprzez udział w happeningach warsztatach tematycznych. Podczas spotkania dziewczęta wzięły udział w warsztatach tematycznych z rękodzieła (wykonały łapacze snów) oraz warsztatach tanecznych. Pod czujnym okiem instruktorów zdobywały również wiedzę z zakresu autoprezentacji oraz szeroko rozumianej profilaktyki. Późnym wieczorem odbyły się animacje i zabawy integrujące. W sobotę cała społeczność zgromadzona na Forum przemaszerowała ulicami Włocławka z kolorowymi balonami w ręku, dając sygnał mieszkańcom miasta, że dobrze jest cieszyć się życiem bez przemocy i uzależnień. Zmęczone, ale zadowolone około godziny czternastej wróciłyśmy do domu.

Zadanie odbyło się w ramach II Kujawsko-Pomorskich Spotkań Profilaktycznych, które są dofinansowane przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego ze środków "Wojewódzkiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień"

AdminS

9 sierpnia panie: Halina Pietrzak i Marzena Wolska oficjalnie zakończyły dwutygodniowe szkolenie językowe na Malcie w Institute of English Language Studies w Sliemie. To był bardzo intensywny i owocny czas pod względem nauki języka angielskiego. Panie musiały najpierw przejść testy poziomujące (gramatyka i mówienie podczas rozmowy online), codziennie robić zadania domowe z gramatyki, a w każdy piątek pisały test podsumowujący tydzień zajęć. Trzeba przyznać, że taki wielogodzinny kurs to świetna okazja, żeby poprawić znajomość języka angielskiego, co nauczycielki z naszej szkoły skrzętnie wykorzystały. Nauka w międzynarodowych grupach i zawarte dzięki temu przyjaźnie, sprawiły, że panie nawet podczas popołudniowego eksplorowania maltańskich widoków, zabytków, smaków mówiły po angielsku

Szkolenie nauczycieli zostało sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

AdminS

erasmus

Niby wakacje, czyli zasłużony czas odpoczynku się zaczął, ale u nas jeszcze praca wre. Pani Marzena Wolska szlifuje swoje umiejętności językowe, przygotowując się pod okiem pani Anny Borkowskiej z What's UP School w Barcinie do kursu językowego na Malcie (już na wyższym poziomie). Przy współpracy międzynarodowej znajomość języka jest bezcenna, a do tego rodzaju zadań chcemy wdrażać również naszych uczniów, by mogli pochwalić się tą kompetencją w dorosłym życiu. Wszystkie te działania związane są z realizacją akredytacji Erasmus+.

#Erasmus +

AdminS

matematyka

Świetnie dzisiaj uczniowie klasy 5c poradzili sobie na lekcji z arytmetyki, a konkretnie z dodawania liczb całkowitych. Pani Edyta Śliwicka zastosowała metodę myślącej klasy i dodatkowo, wykorzystując potencjał uczniów, powtórzyła słownictwo matematyczne w języku angielskim. Wielkie brawa dla 5c za umiejętności matematyczne i językowe.

Dziękujemy pani Sylwii Gwizdale - doradcy metodycznemu z Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy Kujaw za pomoc i wskazówki.

#SzkołaĆwiczeń

AdminS

Irlandia

" Teachers open the doors, but you must enter by yourself"

Chinese Proweb

Trzy tygodnie temu wróciłyśmy z Irlandii i zaraz wpadłyśmy w wir obowiązków, więc dopiero teraz dzielimy się wrażeniami z naszej obserwacji pracy w szkołach irlandzkich, realizowanej dzięki uzyskanej akredytacji . Ta zieleń za oknem zachęciła nas do napisania artykułu. Kolejna szkola, którą mógłyśmy obejrzeć to Blackrock Further Education Institute - uczy się w niej ok. 900 uczniów. To szkoła przejściowa, dla tych, którzy po zakończeniu szkoły średniej, mając 16 lat, jeszcze nie wiedzą, co mogą robić w życiu dorosłym. To dodatkowa edukacja pozwalająca zdecydować, czy uczeń pójdzie na studia czy może już do pracy - ta szkoła ma pomóc podjąć decyzję i przygotować do następnego etapu.

W instytucie mogłyśmy też wziąć udział w spotkaniu z dyrekcją szkoły i przedstawicielami oświaty z Francji. Wymieniliśmy się doświadczeniami z naszej pracy, zwiedziliśmy placówkę, w której duże wrażenia sprawił na nas...brak schodów na parterze i pierwszym piętrze. Budynek jest bardzo dobrze dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Dzięki nowo nawiązanym kontaktom udało się zobaczyć jeszcze jedną szkołę, w której uczy się też sporo polskich dzieci. Griffeen Community College liczy ok.400 uczniów, a Pan dyrektor z dumą powiedział, że to jest prawdziwa szkoła międzykulturowa, bo aż 42 narodowości tworzą społeczność uczniowską.

W tej placówce pracują głównie metodą projektu. Uczniowie mają 5 obowiązkowych zajęć, a resztę mogą sobie wybrać, dopasowując je do swoich potrzeb i zainteresowań. Odpowiedzialność za rozwóĵ przeniesiona jest w dużej części na uczniów (mają tylko 2 testy na rok i wiedzą, że pod opieką nauczycieli, muszą sie do nich przygotować). Byłyśmy pod wrażeniem kultury osobistej tych nastolatków - jest ona bardzo wysoka:)

W szkole poznałyśmy też nauczcielkę z Hiszpanii, która - tak samo jak my- realizowała obserwacji pracy. Nasza koordynator projektu, pani Izabella Forgiel, już nawiązała kontakt z panią Angelą, która pracuje w średniej szkole zlokalizowanej pod Madrytem.

Pan dyrektor, nauczyciele, a w szczególności uczniowie przyjęli nas bardzo ciepło i gościnnie, za co jesteśmy bardzo wdzięczne.

Marzena Wolska i Katarzyna Wachowska

Szkolenie nauczycieli zostało sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

AdminS

szkolenie

„Being a student is easy. Learning requires actual work." (William Crawford)

W myśl maksymy „trening czyni mistrza” nauczycielki Zespołu Szkół nieustannie podejmują działania, by przez własny rozwój podnosić jakość pracy szkoły. Panie: Katarzyna Czyżewska, Iwona Szkopiak, Anna Kończal i Sylwia Gwizdała przed planowanym w lipcu kursem języka angielskiego na Malcie już teraz szlifują swoje umiejętności językowe, korzystając m. in. z aplikacji Duolingo. By rozwijać kompetencje, uczestniczą także w szkoleniach internetowych, które organizowane są przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w ramach programu eTwinning. W wolnych chwilach panie planują swój rozwój w taki sposób, by zdobyte umiejętności wykorzystać w przyszłości podczas pracy z uczniami.

Szkolenie nauczycieli zostało sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Agencji Narodowej. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

AdminS

dania

Kto spotkał uczniów 6 c fotografujących posiłki na stołówce nie musi się martwić. To grupa realizująca projekt eTwinning "School life in Different European Countries". Wszyscy są zadowoleni z posiłków, a jedyne czego potrzebowali to fotografie tych pysznych dań. Chcieli podzielić się informacjami o naszej stołówce szkolnej i jadłospisie. Spisali się wspaniale. Dowiedzieli się również, że w fińskiej szkole serwuje się zapiekankę z tuńczyka, w Turcji na stołówce można dostać "junk food" czyli nie zupełnie zdrowe jedzenie, zaś w Hiszpanii można w stołówce otrzymać śniadanie na słodko.  Każda zdobyta informacja nas zaskakuje.

AdminS

Drzwi otwarte

Ósmoklasiści! Już dziś od 10:00 do 12:00 otwieramy dla Was drzwi naszego liceum.

Będzie okazja zapoznać się z ofertą naszego liceum, a mamy się czym pochwalić. Będziecie mogli również zobaczyć jakie wspaniałe doświadczenie może Wam przynieść udział w projektach międzynarodowych finansowanych z Funduszy Unii Europejskiej, które realizowaliśmy, realizujemy i dzięki uzyskanej akredytacji będziemy realizować. Opowiedzą Wam o tym nauczyciele, którzy właśnie wrócili z kursów językowych oraz nasi Kreatywni absolwenci, którzy specjalnie dla Was wrócili, by podzielić się swoimi wrażeniami.