Nauczyciel z pasją wie, że książka to też lektura, nawet jeśli niektórzy uczniowie w to nie wierzą. P. Marlena Korgul podczas Forum Praktyków, organizowanego przez KPCEN w Bydgoszczy, podzieliła się efektami prowadzonej innowacji "Lektury są OK". Uczniowie z zainteresowaniem wracający do poznanej lektury, pamiętający jej treść a nie swoją niechęć do jej czytania, to coś pięknego - nie trzeba nic dodawać. Warto zatem zaczerpnąć inspiracji z udostępnionej przez p. Korgul,   by samemu doświadczyć tego cudu.

Jednym z efektów prac zespołu projektowego Erasmus plus "Kreatywność w klasie"  są użyteczne ebooki w języku angielskim o tematyce związanej z wykorzystaniem dramy podczas zajęć edukacyjnych oraz o poszerzonej rzeczywistości  i robotyce i ich wykorzystaniu w edukacji. Zachęcamy do zapoznania się z ich treścią.

 

 

W klasie III b p.Renata Dziurzyńska przeprowadziła lekcję “Pięknie powiedziane”. Uczniowie witali się na różne sposoby i w różnych językach. Próbowali zrozumieć skąd wydobywa się głos, a także dźwięk. Pani Renata przeprowadziła doświadczenia, dzięki którym uczniowie zrozumieli, że tak też drgają nasze struny głosowe. Dzieci podzieliły się na zespoły zgodnie z wylosowanym słowem i zastępowały je innym używając do tego słowników wyrazów bliskoznacznych oraz telefonów komórkowych. Rozróżniały też język literacki, naukowy i potoczny. Okazuje się, że można wzbogacić język w różny sposób.Świetne pomysły pokazane na lekcji, warto je wykorzystać. Na zajęciach były kształtowane kompetencje kluczowe, wykorzystanie TIK oraz nauka przez doświadczanie.

Koniecznie zobaczcie zdjęcia i filmiki!

Jeśli szukacie ciekawego materiału do zespołowej pracy uczniów zajrzyjcie do kolejnego pokoju zagadek, który powstał w ramach kursu online Tydzień z Escape Room w projektach eTwinning.

Autorka, Małgorzata Wiland, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej z Zespołu Szkół w Barcinie, zaprasza na kosmiczną przygodę z elementami kodowania!

Sprawdźcie wraz z uczniami czy zdołacie wyruszyć na misję badawczą na planecie Zing!

 

Prezentacja o metodach uczenia się na podstawie książki Radka Kotarskiego "Włam się do mojego mózgu" opracowanie: Małgorzata Wiland